A válság előtti szintek közelében az új személygépkocsik száma

A válság előtti szintek közelébe emelkedett a forgalomba állított új személygépkocsik száma májusban Európában, szinte minden autógyártó rekordmértékben növelte eladásait - írja az MTI.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) pénteken nyilvánosságra hozott jelentése szerint az Európai Unió 28 tagállamában és az Európai Szabadkereskedelmi Társuláshoz tartozó négy országban (Izland, Liechtenstein, Norvégia, Svájc) 1 millió 433 ezer 236 autót helyeztek forgalomba, 7,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.

Az unióban 7,6 százalékkal, valamivel több mint 1,38 millióra növekedett az átadott új autók száma. (Kép: Pixabay)

Hat év után kezdett el nőni az autóeladások száma

A 2004-ben, illetve az utána csatlakozó 12 uniós országban 17,3 százalékkal, majdnem 120 ezerre, a bővítés 2004-es első köre előtti Európai Unió 15 tagállamában pedig 6,8 százalékkal, 1 millió 266 ezerre emelkedett a forgalomba került új autók száma.

Az eredmény megközelíti a 2007 májusában regisztrált, éppen az autóipart sújtó gazdasági válság kitörése előtti szinteket - mutatott rá az ACEA.

Hat keserves év után 2014-ben kezdtek el növekedni az autóeladások, azóta szinte minden hónapban emelkedett a forgalomba helyezett új autók száma.

Nagy-Britannia kivételével remekül teljesítettek májusban a legnagyobb piacok: Németországban 12,9 százalékkal, Spanyolországban 11,2 százalékkal, Franciaországban 8,9 százalékkal, Olaszországban pedig 11,2 százalékkal emelkedett a forgalomba került új autók száma. Nagy-Britanniában viszont rekordmértékű, 8,5 százalékos visszaesést mértek.

A Fiat és a Daimler mellett a Renault is jól megy

A Fiatot, a Chryslert és az Alfa Romeót is gyártó FCA csoport eladásai 11,9 százalékkal nőttek, a Daimleré 14,0 százalékkal, a Renault 10,4 százalékkal, a Volkswagen csoport 8,4 százalékkal, a PSA csoport 4,8 százalékkal, a Ford 4,1 százalékkal, a BMW pedig 2,6 százalékkal tudta növelni eladásait.

Az ázsiai autógyártók közül kiemelkedő hónapot zárt a japán Toyota és Suzuki, amelynek eladásai 19,6 százalékkal, illetve 21,4 százalékkal ugrottak meg, a Hyundai 8,2 százalékkal, a Kia pedig 5,3 százalékkal több új autót adott át.

Csökkentek viszont a Honda (14,5 százalék), a Mazda (2,3 százalék) és a Jaguar Land Rover csoport (9,3 százalék) eladásai. Az Opel 1,7 százalékkal kevesebb autót, 86 903 járművet helyezett forgalomba. Az egy évvel korábbihoz képest a Volkswagen csoport 0,1 százalékponttal, 24,3 növelte piaci részesedését az európai autópiacon. A második helyezett Renault csoport 0,3 százalékponttal, 10,8 százalékra növelte ezt az arányt, a 10,1 százalékkal harmadik helyen álló PSA csoport viszont 0,2 százalékpontot veszített.

Nem csak új korszak, de új kihívások elé is néz a magyar autópiac
Tartósan bővül a magyarországi jármű- és autópiac, tavaly a személyautóknál 25 százalékos volt a bővülés, az idei év első négy hónapjában pedig 19 százalékos emelkedés következett - derül ki a Magyar Lízingszövetség és a fennállásának 15. évfordulóját idén ünneplő GÉMOSZ közleményéből. A szervezetek szerint tartósan emelkedő pályára állt az új autók piaca, ezzel egy új korszak indult. Ugyanakkor új kihívások is vannak, az újautó-eladások bővülése ellenére az autópark öregszik.
Az olaszok veszik a legtöbb új autót

Az év első öt hónapjában 5,1 százalékkal, több mint 6,92 millióra emelkedett az utakra került új autók száma a 32 európai országban, ezen belül az EU-ban 5,3 százalékkal, több mint 6,71 millióra ugrott az új autók száma. Olaszországban 8,1, Spanyolországban 7,3, Németországban 4,7, Franciaországban pedig 3,3 százalékkal nőtt, míg Nagy-Britanniában 0,6 százalékkal csökkent az új autók száma.

Az ACEA statisztikája szerint Magyarországon májusban 28,6 százalékkal, 10 952-re, január-májusban pedig 21,2 százalékkal, 43 975-re emelkedett az üzembe helyezett új autók száma. A százalékos változást tekintve havi összevetésben Magyarországon növekedett legnagyobb mértékben az új autók száma májusban, éves összehasonlításban pedig a Horvátország (28,2 százalék) és Románia (23,3 százalék) után a harmadik helyen áll.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo