Magasabb adótól nem leszünk soványabbak

Az élelmiszerek adójának emelésével nem lehet javítani a népegészségügyi mutatókon, csak társadalmi összefogással - közölte a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség, arra reagálva, hogy a WHO 20 százalékos különadót javasolt a cukortartalmú italokra.

A szövetség az Egészségügyi Világszervezetnek (WHO) arra a javaslatára reagált, hogy a kormányok vessenek ki legalább 20 százalékos különadót a cukortartalmú italokra az elhízás és az általa okozott betegségek megelőzése érdekében. A szövetség rámutat: a magyarországi fogyasztók már most is Európa legmagasabb adóterhelése mellett juthatnak hozzá az élelmiszerekhez, a 27 százalékos áfa mellett a népegészségügyi termékadó is növeli egyes termékek árát.

Az üdítőitalgyártók érdekképviselete szerint a valóban súlyos problémát jelentő elhízás elsődleges okait Magyarországon nem az üdítőitalok túlzott fogyasztásában kell keresni. Egy általuk idézett adat szerint az üdítőkkel bevitt kalória mennyisége az összes kalóriabevitelnek mindössze 2 százaléka Magyarországon. Megjegyzik azt is, hogy a hazai üdítőital-fogyasztás 25 százalékkal kevesebb az európai átlagnál.

Ugyanakkor a magyar üdítőital-ágazat az elmúlt években számos intézkedést tett termékei energiatartalmának csökkentésére - hangsúlyozzák a közleményben. Ennek eredményeként 2011 és 2015 között az alkoholmentes üdítőitalok - ízesített vizek, szénsavas üdítőitalok, gyümölcsitalok, jegesteák - forgalmán belül a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya 22 százalékról 46 százalékra emelkedett, az alkoholmentes italok kalóriatartalma átlagosan 20 százalékkal csökkent.

Az alkalmazottak izzasztása csökkenti az adót
A népegészségügyi termékadót (neta) január 1. óta csökkenteni lehet az egészségmegőrző programok költségeivel legfeljebb az adó összegének 10 százalékáig. Az adócsökkentés bármely erőkifejtéssel járó szabadidős tevékenység népszerűsítésére irányuló tevékenység kapcsán alkalmazható.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo