Nagy üzlet az egészség – Egyre többet költünk

Az elmúlt években megfigyelt tendencia, amely szerint a lakosság egyre nagyobb figyelmet szentel saját és családja egészségének, az elmúlt hónapokban is folytatódott. A közfinanszírozott egészségügyben egyre kevésbé bíznak az emberek, ha az egészségük hosszú távú fenntartásáról van szó és egyre több olyan terméket vásárolnak, szolgáltatást vesznek igénybe, amely az egészségüket támogatja.

Az egészség megőrzése és visszaszerzése - a nemzetközi trendeknek megfelelően - a magyar lakosság számára is egyre fontosabb - derült ki a GfK Hungária Egészséggazdasági Monitor felmérésének adataiból. A növekvő ráfordítások mellett a költési szerkezet is átalakulóban van: az egészséges életmóddal kapcsolatos szolgáltatások igénybe vétele nőtt a legnagyobb mértékben 2011 júniusához képest. Az egészségcélú költések ilyen mértékű növekedése elsősorban a fogyasztási szerkezet átalakulásának következménye, ugyanis egyre több termék- és szolgáltatási csoportban jelenik meg az egészség, mint fontos döntési szempont.

A lakosság által egészségügyi ellátásokra elköltött pénz a tavalyi év azonos időszakához képest 3 százalékkal csökkent és ezen belül jelentősen átstrukturálódtak a különböző ellátási formák. A kórházi ellátáshoz kapcsolódó kiadások 28 százalékkal csökkentek 2011 júniusához képest, míg a szakorvosi járóbeteg-ellátásra 18 százalékkal költött többet a lakosság, mint egy éve. Ebben jelentős szerepe van a magánorvosi ellátás egyre növekvő igénybevételének. A háziorvosi ellátáshoz kapcsolódó lakossági kiadás mértéke nem változott.

 

Bombaüzlet a fogászati turizmus
Hazánk piacvezető a fogászati turizmus területén az Európai Unióban, és immár lehetséges, hogy a gigantikus Kínai piacból is nagyobb darabot tudnak kiszakítani a magyar fogorvosok. Amíg Nagy-Britanniában egy fogtömés 156 euró,(45 ezer forint) addig nálunk 8 euró, azaz 2400 forint, ráadásul nálunk ezért az összegért magas színvonalú kiszolgálást kap a páciens. Ilyen körülmények között nem csoda, hogy megéri ide utazni az európai gyógyulni vágyóknak. Nagy-Britannia mellett jellemzően Ausztriából, Németországból, Franciaországból és Olaszországból áradnak hozzánk az egészég-turisták.

A legnagyobb változást az egészséges életmóddal kapcsolatos szolgáltatások és az egészséges életmódhoz kapcsolódó termékek piaca mutatja. A fogyasztás szerkezetében az elmúlt egy évben bekövetkezett változásnak köszönhetően ezen a területen több, mint megduplázódott a teljes lakossági kiadás. Ebben szerepet játszik többek között az is, hogy a lakás berendezésekor egyre fontosabb szempont, hogy minél egészségesebb legyen mindennapi környezetünk.

A ráfordítások legnagyobb része - 1°472 milliárd forint - továbbra is a gyógyhatásúnak és egészségesnek tartott termékekre, egészségfejlesztésre, gyógyszerre és különböző gyógyászati termékekre kiadott összeg, ahol értékben számolva 18 százalékkal nőtt a fogyasztás a tavaly júniusi értékhez képest. Az egészséges étkezésre fordított összeg is jelentősen - bő 80 százalékkal nőtt - 2011 júniusához viszonyítva, amiben szerepet játszik az élelmiszerárak növekedése is.

„Az egészség, mint fontos döntési tényező tovább erősödött az elmúlt évben, egyre több termék- és szolgáltatási kategóriában jelenik meg a fogyasztás mozgatórugójaként. A fogyasztás szerkezetének átalakulásával az egészséggazdaság az elmúlt évben tovább bővült hazánkban és biztosak lehetünk további dinamikus növekedésében" - mondta el dr. Lantos Zoltán, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.

Véleményvezér

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban

Románia is lehagyott minket a várható élettartam statisztikákban 

80 felett már nincs sok esélyünk.
A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben

A francia elnök szerint a kis nemzeti vállalatok versenyképtelenek a nagy globális cégekkel szemben 

A francia elnök keményen beszólt az európai gazdaságpolitikának.
Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága

Az osztogató-fosztogató állam nagyon drága 

A kormány tavalyi, többször módosított hiánycélja sem teljesült.
Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják

Jobbról és balról is immár Magyar Péter nemiségét firtatják 

Lassan mulatságba fullad a magyar elit kommunikációs vergődése.
Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben

Minimum nettó 800 ezer forintos fizetés a Lidlben 

Nem álom, valóság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo