Nem számolnak adóemeléssel a vállalatok

Amellett, hogy a hazai nagyvállalatok mindegyike növekedést vár továbbra is, rövidtávon visszafogottabbak, középtávon azonban bizakodóbbak lettek a hazai gazdaság fejlődését illetően. A következő egy év során a cégek zöme nem vár számottevő adó- és járulékemelést – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás legutóbbi adataiból.

Kép: Pixabay

Az idei első negyedévben Magyarország bruttó hazai terméke 3,5 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest a KSH második becslése alapján. Az elemzők szerint az idei növekedés meghaladhatja a 3 százalékot, és a K&H nagyvállalatok körében végzett felmérése szerint is kedvezően alakulhat az év, hiszen leginkább a jelenlegi gazdasági növekedés fennmaradásával terveznek a nagyvállalati döntéshozók. Ugyanakkor tavaly év végéhez képest a cégek rövidtávon szolidabban, középtávon viszont optimistábban látják a hazai gazdaság erősödését.

„A következő egy évre szóló visszafogottabb kilátások mögött az áll, hogy 40 százalékról 31 százalékra visszaesett a további javulást feltételező cégek aránya, és az eddig növekedésben bízó vállalatok egy része átállt a gazdaság stagnálását feltételezők közé (54%). A következő három évet tekintve azonban javultak a várakozások. Ez annak köszönhető, hogy 18 százalék helyett már csak 13 százalék számít a gazdasági környezet növekedési ütemének romlására, miközben minimálisan emelkedett a stagnálásban és a fejlődésben bízók tábora” – részletezte az eredményeket Peter Roebben, a K&H vállalati üzletágának vezetője.

A 2016-os költségvetés első tervezetének ismertetése előtt készült felmérés eredménye szerint a közterhekkel és a gazdaságpolitikával kapcsolatban bizakodók a cégek.  A válaszok alapján a vállalatok túlnyomó többsége (82%) nem vár számottevő adó- és járulékemelést a következő egy év során, és majd háromnegyedük (65%) véli úgy, hogy a gazdaságpolitikai intézkedések érdemben nem befolyásolják cégük helyzetét. Ezzel szemben a legnagyobb vállalatok jóval pesszimistábban látják a jövőt. Közülük minden negyedik vállalatvezető nyilatkozott arról, hogy a gazdaságpolitika ront a helyzetükön, és náluk számolnak a legtöbben (18%) magasabb közterhekkel a következő egy évben.

„A nemrég benyújtott 2016-os költségvetési javaslat középpontjában a fejlődés, a tervezhetőség és az adócsökkentés áll. Az eddig megismert részletek alapján a sertéshús áfájának mérséklésén kívül még nem látjuk a szektort konkrétan érintő javaslatokat, azonban ígéretesnek tűnik a kifejezetten nagyvállalatok számára készülő támogatási rendszer, amely a további fejlesztésekre kívánja majd ösztönözni a cégeket” – mondta el a szakértő.

Egyre bizakodóbbak a cégvezetők
A megkérdezett első számú vezetők idén optimisták, sőt, sokkal optimistábbak, mint két éve. Idén már több mint 80 százalék reményteljesebbnek vagy sokkal pozitívabbnak látja Magyarország fejlődését a következő 12 hónapban, két éve csak a válaszadók fele nyilatkozott így.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo