“Nép”-TESLA, kérdőjelekkel

A napjainkban talán leghíresebb kaliforniai start up, az elekromos autókat gyártó Tesla a napokban mutatta be első “népautójának” modelljét San Francisco-ban. A Modell3 első 20 példányát a vállalat alkalmazottai vehették birtokba, hogy közvetlenül beszámolhassanak tapasztalataikról.

A Modell3 már jó éve áll az érdeklődés középpontjában, mióta Elon Musk, a cég alapítója és vezetője bejelentette: a ModellS Sedan, a ModellX Suv mellett, amelyek ára 100 ezer dollár körül vagy még magasabban mozog, gyártanak a szélesebb közönség számára is elérhető árú, de kiváló minőségű modellt.

További félmillió ember, akik még tavaly ezer dollár előleget fizettek be a kocsira, alkalmasint javarészt csak jövőre ülhetnek a volán mögé. A Tesla fő gondja ugyanis, hogy gyors piaci előretörésével nem tartott lépést a gyártói és a beszállítói hálózat fejlesztése. A kaliforniai gyár a második negyedévben 25 ezer kocsit gyártott, ami igencsak messze áll a 2018-ra ígért 600 ezres kapacitástól. A verseny tétjét jellemzi, hogy a Volkswagen és a Toyota, a világ két legnagyobb autógyártója egyenként naponta bocsát ki 25 ezer járművet.

Musk a 3-as modell bemutatóján maga is elismerte, hogy a következő fél év “pokolian nehéz lesz”
Gyárukban nagy a fluktuáció, többek között azért, mert az új technológia, a még nagyobb fokú automatizálás sokak számára nehezen megoldható feladatokat jelent. Tetőzi a cég vezetőinek gondját, hogy megkezdődött az autóipari szakszervezet megalakítása a gyárban, aminek komoly anyagi következményei lehetnek: a Teslánál átlagosan 20 dollláros órabért fizetnek, míg a nagy amerikai autókonszerneknél ennél 30 százalékkal többet harcolt ki a szakszervezet.

A Tesla elektromos modellje - egyre többet tudnak

A Tesla gyors fejlődésére jellemző, hogy az autógyártásból származó bevétel a második negyedévben 2,79 milliárd dollár volt, csaknem a kétszerese az előző év hasonló időszakának. Ugyanakkor a negyedév vesztesége 401 millió dollárt tett ki az egy évvel korábbi 293 millióval szemben. Elon Musk ennek ellenére derűlátónak mutatkozott, hangoztatva, hogy napelem-gyártásuk nem kevésbé sikeres, mint az autó üzletág és a gyorsabb fejlődést csak az hátráltatja, hogy felépítésre várnak akkumulátorgyáraik Kínában és Európában – bár az akku-gyártás nagyobbik részét továbbra is az Egyesült Államokban, nevadai gyárukban kívánják tartani.

A cég vezetője szerint a veszteség a magas kutatási költségeknek, a gyártmányfejlesztésnek és az amerikai üzemek további bővítésének tudható be, ám a 3-as modell tömeggyártása hamarosan nyereségessé teheti a céget. A San Francisco melletti fremonti gyárból elsőnek 3S típusok kerülnek ki, amelyek az alapmodell drágább változatai, nagyobb teljesítményű akkumulátorokkal és 44 ezer dolláros áron kerülnek forgalomba. A Tesla korábbi két modelljéből júliusban összesen 3100 darabot adtak el az Egyesült Államokban és a 100 ezres autókból tömeges eladásokra természetesen továbbra sem számíthatnak. Az új, viszonylag olcsó Tesla a maga nemében természetesen nem áll egyedül az amerikai piacon, fő ellenfelének a General Motors Chevrolet Bolt modellje tekinthető.

Forrás: Süddeutsche Zeitung

Nő az elektromos autók hatótávolsága
Tavaly átlagosan már 270 kilométert tudtak megtenni egy töltéssel az elektromos autók – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners tanulmánya. A hatótávolság 2020-ra várhatóan 450 kilométerre nő. Az elektromos autók átlagos hatótávolsága 2011-ben 150 kilométer, 2014-ben 200 kilométer, 2016-ban pedig 270 kilométer körül alakult. A szakértők úgy jutottak erre az eredményre, hogy a gyártók által megadott hatótávolságot a Németországban forgalomba helyezett megfelelő típusok számával súlyozták. A fejlődést a 2016-ban piacra dobott új modellek, illetve azok a régebbi modellek húzzák, amelyek hatótávolságát a gyártók megnövelték. A Testa Model X 100D a gyártói adatok szerint 565 kilométert tud töltés nélkül megtenni, míg a BMW i3 újabb változata300 kilométert, a Hyundai Ioniq EV 280 kilométert és az új Nissal Leaf (30 kWh-s akkumulátorral) 250 kilométert.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo