“Nép”-TESLA, kérdőjelekkel

A napjainkban talán leghíresebb kaliforniai start up, az elekromos autókat gyártó Tesla a napokban mutatta be első “népautójának” modelljét San Francisco-ban. A Modell3 első 20 példányát a vállalat alkalmazottai vehették birtokba, hogy közvetlenül beszámolhassanak tapasztalataikról.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Modell3 már jó éve áll az érdeklődés középpontjában, mióta Elon Musk, a cég alapítója és vezetője bejelentette: a ModellS Sedan, a ModellX Suv mellett, amelyek ára 100 ezer dollár körül vagy még magasabban mozog, gyártanak a szélesebb közönség számára is elérhető árú, de kiváló minőségű modellt.

További félmillió ember, akik még tavaly ezer dollár előleget fizettek be a kocsira, alkalmasint javarészt csak jövőre ülhetnek a volán mögé. A Tesla fő gondja ugyanis, hogy gyors piaci előretörésével nem tartott lépést a gyártói és a beszállítói hálózat fejlesztése. A kaliforniai gyár a második negyedévben 25 ezer kocsit gyártott, ami igencsak messze áll a 2018-ra ígért 600 ezres kapacitástól. A verseny tétjét jellemzi, hogy a Volkswagen és a Toyota, a világ két legnagyobb autógyártója egyenként naponta bocsát ki 25 ezer járművet.

Musk a 3-as modell bemutatóján maga is elismerte, hogy a következő fél év “pokolian nehéz lesz”
Gyárukban nagy a fluktuáció, többek között azért, mert az új technológia, a még nagyobb fokú automatizálás sokak számára nehezen megoldható feladatokat jelent. Tetőzi a cég vezetőinek gondját, hogy megkezdődött az autóipari szakszervezet megalakítása a gyárban, aminek komoly anyagi következményei lehetnek: a Teslánál átlagosan 20 dollláros órabért fizetnek, míg a nagy amerikai autókonszerneknél ennél 30 százalékkal többet harcolt ki a szakszervezet.

A Tesla elektromos modellje - egyre többet tudnak

A Tesla gyors fejlődésére jellemző, hogy az autógyártásból származó bevétel a második negyedévben 2,79 milliárd dollár volt, csaknem a kétszerese az előző év hasonló időszakának. Ugyanakkor a negyedév vesztesége 401 millió dollárt tett ki az egy évvel korábbi 293 millióval szemben. Elon Musk ennek ellenére derűlátónak mutatkozott, hangoztatva, hogy napelem-gyártásuk nem kevésbé sikeres, mint az autó üzletág és a gyorsabb fejlődést csak az hátráltatja, hogy felépítésre várnak akkumulátorgyáraik Kínában és Európában – bár az akku-gyártás nagyobbik részét továbbra is az Egyesült Államokban, nevadai gyárukban kívánják tartani.

A cég vezetője szerint a veszteség a magas kutatási költségeknek, a gyártmányfejlesztésnek és az amerikai üzemek további bővítésének tudható be, ám a 3-as modell tömeggyártása hamarosan nyereségessé teheti a céget. A San Francisco melletti fremonti gyárból elsőnek 3S típusok kerülnek ki, amelyek az alapmodell drágább változatai, nagyobb teljesítményű akkumulátorokkal és 44 ezer dolláros áron kerülnek forgalomba. A Tesla korábbi két modelljéből júliusban összesen 3100 darabot adtak el az Egyesült Államokban és a 100 ezres autókból tömeges eladásokra természetesen továbbra sem számíthatnak. Az új, viszonylag olcsó Tesla a maga nemében természetesen nem áll egyedül az amerikai piacon, fő ellenfelének a General Motors Chevrolet Bolt modellje tekinthető.

Forrás: Süddeutsche Zeitung

Nő az elektromos autók hatótávolsága
Tavaly átlagosan már 270 kilométert tudtak megtenni egy töltéssel az elektromos autók – mutatta ki az IFUA Horváth & Partners tanulmánya. A hatótávolság 2020-ra várhatóan 450 kilométerre nő. Az elektromos autók átlagos hatótávolsága 2011-ben 150 kilométer, 2014-ben 200 kilométer, 2016-ban pedig 270 kilométer körül alakult. A szakértők úgy jutottak erre az eredményre, hogy a gyártók által megadott hatótávolságot a Németországban forgalomba helyezett megfelelő típusok számával súlyozták. A fejlődést a 2016-ban piacra dobott új modellek, illetve azok a régebbi modellek húzzák, amelyek hatótávolságát a gyártók megnövelték. A Testa Model X 100D a gyártói adatok szerint 565 kilométert tud töltés nélkül megtenni, míg a BMW i3 újabb változata300 kilométert, a Hyundai Ioniq EV 280 kilométert és az új Nissal Leaf (30 kWh-s akkumulátorral) 250 kilométert.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo