Perelhetőséggel fenyítik az önvezető autókat

Barack Obama glosszában dicsérte a technológiai óriáscégek önvezérlő autók létrehozására irányuló fejlesztéseit, közlekedési minisztériuma pedig 15 pontos ajánlást tesz közzé az autógyártók számára. Nem rendeletről van szó, de ha nem felelnek meg a termékek a kritériumoknak, perelhetővé válnak az autógyárak és az autószoftvert előállító technológiai cégek.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Érdekes, hogy az amerikai elnök és pártjának elnökjelöltje, Hillary Clinton mennyire megdolgozza az amerikai sajtót. Hillary Clinton például májusban egy iowai újságban külön cikkben fejezte ki szándékait a törvényileg kötelező bioetanol-arány jövőjéről, Barack Obama a minap a Pittsburgh Gazette-ben publikált értekezést arról, mit gondol a szilícium-völgyi cégek fejlesztéseiről, melyek elvileg biztonságosabbá tennék a közlekedést.

„Elnökségem hét és fél évében az önvezérlő autók sci-fi fantáziából valósággá váltak, azt a lehetőséget hordozva magukban, hogy megváltoztatják életmódunkat” – fogalmazott a leköszönő elnök, aki szerint a kormánynak fontos szerepet kell játszania az új technológia segítésében. Ez alatt elsősorban azt érti, hogy az illetékes szerveknek törvényi szabályozással kell garantálnia azt, hogy az utasok biztonságát szavatolják a cégek. „A szabályozás túl messzire mehet. A kormányok olykor tévednek a gyorsan fejlődő technológiákkal kapcsolatban – írta Obama. – Az innováció befékezésének leggyorsabb módja az, ha a fogyasztók elvesztik bizalmukat az új technológiában.”

Az önvezető autók a mobil munkavégzést is forradalmasítják!

Fotó: Uber

Az amerikai Közlekedési Minisztérium (DoT) szeptember 20-án hozza nyilvánosságra 15 pontból álló követelménylistáját, melyeket az autógyártóknak be kell tartaniuk önvezérlő autóikkal. Ez egyelőre csak ajánlás, tehát nem törvény vagy rendelet, de nyilvánvalóan jogi alapot ad arra, hogy ha az autógyártók nem felelnek meg a kritériumoknak, perelhetővé válnak mind a hatóságok, mind a fogyasztók által.

Obama persze dicséri az innovátorokat, így sajnos nem tért ki arra a dilemmára, amit egyre többen tesznek fel kérdésként: ha az autó szoftvere algoritmusok révén dönti el, hogy egy felnőtt embert vagy egy babakocsit üssön el, mert csak így tudja kivédeni mondjuk egy kisebb embercsoport tekebábukként való letarolását, vajon mi emberek – mint utasok az önvezérlő autóban és mint járókelők – rendben vagyunk-e azzal, hogy gépek hozzanak ilyen döntéseket? Ugye, nem?!

Egy nap 2036-ban
Húsz éven belül életünket alapvetően átalakítja majd a technológiai fejlődés: hogy milyen alaposan, azt csak akkor értjük meg, ha belepillantunk a húsz évvel későbbi jövőbe. Huber Krisztián, az Okos Jövő Innovációs Klaszter társelnökének segítségével belepillantunk a jósgömbbe.
 

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo