Szoknyahossz után hosszú farok

A szoknyahossz tőkepiaci elemzése után a hosszú farok számít olyan szakirodalomnak, amilyennel nem az orvostanhallgatók találkozhatnak a könyvtárban.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Burton G. Malkiel könyvében - a Bolyongás a Wall Streeten címűben - legalább annyira meg tudta lepni az olvasót, mint legújabban Chris Anderson, akinek Long tail - Hosszú farok - című műve szintén a gazdaság iránt érdeklődőknek kínál új ismereteket. A legalább egy évtizede magyarul kiadott  Burton G. Malkiel könyvben olvasható a Még egy csokorra való önzsebürítő technikai teoréma alcím alatt hosszú fejtegetés és bizonyítás olvasható a piaci bessz és a szoknyahossz összefüggéséről. Ezt az elméletet Ira Cobleigh vetette papírra a megfigyelések összegzése alapján, jelezve, hogy a 19. század végén és a 20. század elején a részvénypiac eléggé lanyha volt, s ennek megfelelően a szoknyaszegély is a földet söpörte. Ám jöttek a huszas évek, radikálisan rövidült a szoknya, és soha nem látott mértékben élénkült meg a tőzsde - ezt követte a 30-as évek hosszú szoknyája és a világválság.

A minap ugyancsak csalóka címet viselő szakirodalommal gazdagodhatott a magyar olvasó, a Hosszú farok azonban szakirodalom és nem az orvosegyetemen, hanem a közgázon szerepeltetik maholnap az ajánlott szakirodalom listáján. Ezt a művet a minap mutatta be a HVG Kiadó. Chris Anderson - olvasható az ajánlásban -  rámutat, hogy a kereskedelem és a kultúra jövője nem a sikertermékekben, a hagyományos keresleti görbe nagy forgalmú csúcsán, hanem ugyanazon görbe rendkívül hosszan elnyúló - korábban alábecsült - hosszú farkán lévő területén keresendő. A Hosszú farok a bőség gazdaságtanáról, egy teljesen új üzleti modellről szól, amelynek hatalmát csak most kezdjük megtapasztalni, amikor a végtelen választék fényében végre szembetűnővé válik, mit is akarnak a fogyasztók, és miként szeretnének hozzájutni. A zeneipart kiforgatta a sarkaiból az iTunes és a Rhapsody; hamarosan az összes többi ágazatban is hasonló átalakulások várhatóak.

Chris Anderson, a Wired magazin főszerkesztőjének - első ízben cikk formájában -publikált írása a "hosszú farok" jelenségről napjaink legnagyobb hatást gyakorló üzleti tanulmányává vált. Könyvében ezúttal feltárja, hogyan jutottunk el idáig, és milyen szédületes lehetőségek kínálkoznak az új alkotók, az új aggregátorok és az új ízlésformálók számára egyaránt. Számba veszi többek között a hírnév gazdaságát, a digitális készletet, a Wal-Mart hatást, a felhasználói közreműködésben rejlő lehetőségeket, és a kultúra felbomlását sok párhuzamos szálra. Bemutatja, miként érvényesül a hosszú farok gazdaságtana a játékpiactól a reklámozáson át egészen a konyhai kisgépekig. Felfedi a kilenc aranyszabályt, amelyek segítségével sikert arathatunk a görbe elnyúló farkának területét érintő piacokon. Végül bepillantást nyújt a jövőbe, amely máris jelen van.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo