Új trükk a hamisítóknál

Sajnos hatásos a trükköző elkövetők körében az a gyakorlat, hogy a valóban eredeti, márkás termékeket jó minőségű, hamis párjaikkal keverjék össze.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A túl olcsó az gyanús Kép:Pixabay

Az értékesítés során a gyanútlan fogyasztónak nem fog feltűnni, hogy melyik termék az eredeti a boltban és melyik a hamis. Eközben a kereskedő a hamis áru eladásával busás haszonra tesz szert, hiszen a hamist is eredetiként árulja. (Egyesek szerint a 3D nyomtatás is a hamisítókat segíti.)

A szlovákiai magyar nyelvű Új szó portálján megjelent cikkben karórák érkeztek Hongkongból eladásra, a csomagban található 315 karórából viszont a vámőrség több hamis karórára is bukkant. A Tissot és Emporio Armani logóval ellátott órák mindössze 123,48 euró értékűek voltak a szállítólevél szerint – ez lett gyanús a vámosoknak. Megszólították mindkét márkanév szlovákiai forgalmazóját, hogy döntsék el, hamisítványokról van-e szó. Mint kiderült, a Tissot svájci márkájúak valóban hamisak, ám az Emporio Armani órák között találtak valódit is. A megrendelő pőstyéni cég 10 napot kapott arra, hogy megmagyarázza, milyen módon jutott az áruhoz.

Amennyiben minden óra a valós értékéért került volna eladásra, úgy 54 230 euró értékű lett volna az áru teljes értéke és több mint 11 ezer euró vámot kellett volna utána fizetniük.

Elítéljük a hamisítást - kivéve, ha nyerünk rajta
Egy uniós felmérésben a válaszadók 86 százaléka egyetért azzal, hogy a szellemi tulajdon védelme fontos, mert hozzájárul a termékek és szolgáltatások minőségének javításához. A megkérdezettek 69 százaléka azért ismeri el a szellemi tulajdon védelmének fontosságát, mert hozzájárul a munkahelyteremtéshez és a gazdasági növekedéshez. Ebből következően elítélik a szellemi tulajdonjogot sértő magatartást. Az európaiak 96 százaléka úgy gondolja, hogy a szellemi tulajdon fontos, mivel a feltalálók, az alkotók és az előadóművészek támogatásával ösztönzi az innovációt és a kreativitást. A maga nemében az Európai Unióban úttörőnek számító felmérés azonban arra is rámutat, hogy egyéni szinten az európaiaknak átlagosan a 34 százaléka úgy véli, a hamisított áruk vásárlása elfogadhatónak tekinthető, ha így pénzt takaríthatnak meg.
Szintén népszerű az a felfogás, miszerint a szellemi tulajdon főként az elit – nagyvállalatok, sikeres művészek – érdekeit szolgálja: az európaiak csupán egytizede véli úgy, hogy a szellemi tulajdon védelméből és a jogszabályok érvényesítéséből a legtöbb haszna a fogyasztóknak származik. Emiatt az európaiak 38 százaléka úgy véli, a hamisított áruk vásárlása a piacvezérelt gazdaság elleni tiltakozásként indokoltnak tekinthető.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo