Virul a benzinkút-turizmus Luxemburgban

Nemcsak a kelet-európai polgárok járnak a határon túlra olcsóbban tankolni, Luxemburgban is dívik a benzinturizmus. A szállítmányozó cégek is direkt itt haladnak át kamionjaikkal, hogy olcsón tudjanak üzemanyagot szerezni. A miniállamban ugyanis jóval alacsonyabb az üzemanyagadó, mint másutt.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Luxemburg nem tervezi, hogy változtatna üzemanyag-árpolitikáján, közölte az ország környezetvédelmi minisztere 2015-ben, pedig próbálnak nyomást gyakorolni rá. Az ugyanis, hogy immáron legalább három ország polgárai járnak a miniállamba feltölteni autóik tankját régóta szálka az Európai Bizottság szemében. Különösen azért, mert a szomszédos országok kormányai úgy vélik, a luxemburgi üzemanyag olcsósága az alacsony üzemanyagadónak köszönhető, ami beillik egy nem hivatalos benzinártámogatásnak.

Kép:Pexels

Nemcsak az átlagpolgárok használják ki az olcsóságot, hanem a szállítmányozási vállalatok is, melyek direkt úgy tervezik útvonalaikat, hogy a kamionok áthaladjanak Luxemburgon és ott olcsón jussanak üzemanyaghoz. Ha egy teherautó 1000 literes tankját kell teletölteni, azt 120 euróval olcsóbban tehetik meg a cégek Luxemburgban, mint Németországban. Ez pedig olyan jelentős különbség, amiért megéri akár kitérőt is tennie a szállítmányozó vállalatok kamionjainak.

Az Eurostat adatai szerint a félmilliós lakosú Luxemburgban 2014-ben közel egymilliárd eurója származott a kormánynak az üzemanyagadóból, míg a 80 millió lakossal bíró Németországnak például 31 milliárd euró (előbbinél 34 cent, utóbbinál 53 cent volt abban az évben az üzemanyagadó átlaga).

Az EU már 2007-ben tervbe vette, hogy valamiféle adót ró ki Luxemburgra a benzinturizmus megfékezése érdekében, de azóta sem történt semmi hathatós lépés.

Forrás: Reuters, FT

Tízből egy sofőr bérét meg lehetne spórolni
Több mint 1 milliárd forint megtakarítást hozhatna iparági szinten a közúti árufuvarozók számára, ha azok a flottaüzemeltető vállalkozások, amelyek még mindig készpénzben fizetik a nemzetközi fuvarjaik során felmerülő üzemanyag valamint autópálya díjakat, készpénzkímélő fizetési módra térnének át.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo