5 közösségimédia-trend, ami "annyira 2014"

2013-ban előretörtek a fényképek: hódított az Instagram és a Pinterest. 2014-ben máshogy blogolunk, és még több selfit posztolunk.

Kép: Fotolia

1. Letűnő csatorna

Ahogy a Facebookon egyre többen megjelentek a középkorosztály tagjai közül, a digitális bennszülöttek új csatorna után néztek. A SnapChaten több mint 360 millió fotót osztottak meg a fiatalok.

2. Jobb blogok

Az új irány a Medium. Ahogyan Ev Williams, a Medium társalapítója fogalmaz, itt sokkal kevesebb a kötelezettség, és tágabbak a határok, mint ha valaki saját blogot indít, ráadásul a Medium az olvasók generálásában is segít. Egy pulzáló közösség részeként oszthatja meg bárki a gondolatait – a top 100 között a legkülönfélébb bejegyzések akadnak – 140 karaktertől. A címek mellett pedig a hozzávetőleges olvasásiidő-igényt is megtaláljuk. (Szakértők szerint érdemes lenne minden vezetőnek blogot írnia. Hogy miért? Itt elmondjuk.)

3. Privát hálózatok

Jönnek a speciális, leszűkített közösségnek szóló oldalak, mint például a Lulu, az iOS-ra és Androidra készült, csak nőknek szóló app. Ezek azt az érzetet keltik, hogy a személytelen, hatalmas halmazon belül egy szűkebb, speciális közösség részei lehetünk. Ez pedig, úgy tűnik, növeli a felhasználók komfortérzetét.

4. Énközpontú közösségi

Már-már azt hinnénk, a közösségi média nem lehet ennél egoistább. Ennek ellentmondanak az újabb és újabb selfikészítő appek, például Justin Bieber Shots of Me alkalmazása (iOS-ra). A kommentek tilosak, az online megosztás egyszerűbb. Ilyen a Frontback is, amely még azt is megmutatja, hogy mi van előttünk és mögöttünk egy képben. (Persze csak akkor, ha az okostelefon első és hátsó kamerával is rendelkezik.)

5. Mindenre Airbnb

A sharing economy (amiről itt részletesen olvashat) új utat tör magának a közösségi oldalakon. Mindegy, hogy egy fúrógépet szeretnénk kölcsönkérni valakitől az utcában, vagy egy kedves kutyasittert keresünk, van rá megoldás Amerikában. A NeighborGoods vagy a DogVacay pont erre szolgál. A néhány éve sikeresen működő közösségi szállásfoglaló, az Airbnb bebizonyította: a hálózatok kiválóak a megosztásra épülő gazdaság kiaknázására.

Forrás: FastCompany.com

Melyik közösségi oldal való nekem?
Mára a közösségi oldalak váltak a kapcsolattartás legfontosabb helyszínévé. A felhasználók háromnegyede napi szinten használja valamelyiket, és nőtt azok aránya is, akik akár 4–6 ilyen oldalra is regisztrálnak. Lassan már nincs olyan iparág, ahol a vállalatvezető számára ne lenne nélkülözhetetlen üzleti eszköz a közösségi oldalakon folyó marketingkommunikáció.
Lehetetlen mindenhol – a Wikipedia felsorolása 200 „jól ismert” oldalt tartalmaz – jelen lenni, és nem is szükséges. Döntsük el, hogy mi a célunk az adott oldalon való jelenléttel, hogyan akarunk megjelenni, valamint hogy mennyi időt és erőforrást szánunk erre. Kevesebbel kezdjük, újabb oldalakat bármikor hozzáadhatunk a listánkhoz. Adunk néhány támpontot, hogy mivel érdemes foglalkozni!

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo