5+2 értéknövelő Facebook alkalmazás

Mely alkalmazások kínálnak szórakoztató és egyedi tartalmakat, növelik Facebook oldala rajongótáborát és látogatottságát, esetleg az értékesítés volumenét? Szakértőnk összegyűjtötte azokat az alkalmazástípusokat, melyek növelhetik egy Facebook oldal értékét.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:sxc

A Facebook közösségi portál 2010-es hazai élre törésével a vállalkozások is felfigyeltek a közösségi média marketingerejére. Természetesen a valódi tevékenység megkezdéséig néhol csak hetek és hónapok, másoknál akár évek is elteltek. A „kivárás” oka lehetett financiális, szakmai vagy akár üzletpolitikai is. A kkv szektor képviselői jellemzően merészebben vágtak bele az új kommunikációs csatorna használatába, ám indulásuk nem volt minden esetben sikeres, hisz a kezdetekkor szinte csak kísérleteztek a rendelkezésre álló lehetőségekkel és funkciókkal.

Ma már léteznek a közösségi médiára specializálódott reklámügynökségek, melyek teljes körű tanácsadással, kreatív Facebook alkalmazások fejlesztésével és üzemeltetésével, tartalomkezeléssel, illetve hirdetések adminisztrációjával is segítik a megbízóikat.

Azonban még most is megfigyelhető, hogy számos kis- vagy középvállalkozás személyes profilként van jelen a legnagyobb közösségi hálón, és ismerősöket gyűjt, ami az egyik legnagyobb hiba a Facebookon. Az üzleteknek, vállalatoknak, szervezeteknek, intézményeknek, előadó művészeknek, márka- vagy termékoldalaknak, illetve valamilyen téma köré gyűlt közösségeknek ugyanis saját Facebook oldalt lehet regisztrálni, hogy szorosabb kapcsolatba kerülhessenek a közönségükkel vagy ügyfeleikkel.

Tippek, hogy NE kommunikáljunk a Facebookon
Sok üzletember jelen van a Facebookon személyes profillal is. Amit azonban sokszor a személyes profilból történő kommunikáció címén művelnek, az maga a botrány szakértőnk szerint. Sok esetben elfeledkeznek magukról, és olyan dolgokat, témákat posztolnak ki az üzenőfalra, amely rájuk nézve több mint kellemetlen lehet. Itt olvashatja tippjeinket, hogy jó arcot sugározzon a közösségi oldalon az üzletfelei felé.

Azon vállalkozásoknak, melyek a Facebookot tudatosan üzleti célra használják, és ennek megfelelő oldalként regisztráltak és kommunikálnak, lehetőségük van a közösségi háló által kínált beépített alkalmazások, valamint külső szerveren futó, úgynevezett külső alkalmazások használatára. A MyPromo Interaktív közösségi médiaügynökség összegyűjtötte az általa ajánlott 5 leghatékonyabb külső és a 2 legnagyobb lehetőséget nyújtó belső alkalmazást, mely tapasztalataik szerint sikeressé tehet egy vállalati vagy márkaoldalt.

Az alábbi 5 külső alkalmazással biztosan több rajongóra, látogatóra, hírlevél feliratkozóra és vásárlóra lehet szert tenni:

1. Az oldal tartalma szempontjából releváns, kreatív nyereményjáték

Kiváló eszköz a meglévő rajongók aktivizálására, interaktív multimédiás informálására és szórakoztatására, valamint új, a téma iránt nyitott – viszonylag nagyszámú – rajongótábor gyűjtésére, illetve adatbázis építésre.

2. Ingyenesen letölthető, nyomtatható kupon

Valós felhasználói és vásárlói közösséget teremt. Segítségével növelhető a rajongók elköteleződése és vásárlási aktivitása. Termék vagy szolgáltatás bevezetéséhez, vásárlói adatbázis építéséhez nélkülözhetetlen.

3. Hírlevél feliratkozó modul

Ha a közösségi hálón kívül elektronikus hírlevélben (EDM) is kommunikál a vállalkozás, akkor közvetlen lehetőséget kell adni a rajongóknak, hogy a Facebookon is feliratkozhassanak az általuk választott hírlevél témákra.

4. Ajánlatkérő, díjszámító, illetve szoba- vagy asztalfoglalás alkalmazás

A legtöbb szolgáltatató cég weboldalán megtalálható különböző ajánlatkérő és regisztrációs modulok „behúzhatóak” a Facebook oldal alá, mely egyszerű, gyors és közvetlen lehetőséget teremt a rajongók számára. Ez által nagyságrendileg megduplázható a közösségi hálóról érkező megrendelések volumene.

5. Webáruház modul

Bár a közösségi hálót nem elsősorban a direkt értékesítésre tervezték, de egy webáruház applikáció képes bemutatni a termékkínálatot, az árakat, és esetleg a rajongóknak biztosított extra kedvezmények segítségével közvetlen forgalmat is generál.

Fontos!
A külső alkalmazások esetén – főként a nyereményjátékoknál – mindenképpen érdemes a vonatkozó Facebook szabályok és a hazai jogszabályi előírások áttanulmányozása és betartása, mert a szabálytalan alkalmazások használatának súlyos, akár jogi következményei is lehetnek.
Biztonsággal használhatóak azonban a Facebook alábbi beépített alkalmazásai:
+1 Esemény Kiváló lehetőség rendezvények és partik szervezésére, a vendégek saját meghívásait és hozzászólásait (virulenciát) kihasználva nagy résztvevői kör elérésére és folyamatos tájékoztatására.
+2 Jegyzet Lehetőséget teremt a posztoknál tartalmasabb és hosszabb bejegyzések, blogok írására, melybe linkek és fotók is beágyazhatóak. Az egyes jegyzetekhez a rajongók hozzászólhatnak, s mivel minden jegyzet külön linken található, így azok bárhol megoszthatóak hivatkozásként.

Mielőtt viszont bárki munkához lát, és beleveti magát az alkalmazások széles tárházába, érdemes átgondolni, hogy milyen lehetőségek vannak a piacon, milyen veszélyeket rejt a garanciával csábító „vásárolt” rajongótábor, illetve léteznek-e biztonságos, kreatív és már sikerrel kipróbált megoldások. Ami viszont mindennél fontosabb: azt tisztázni, hogy mi is a célja közösségi médiajelenlétünknek, kiknek, mit és hol akarunk mondani. A többi csak ezután jöhet!

Küri Attila közösségi média szakértő www.mypromo.hu

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo