6 végzetes hiba, ami biztosan elijeszti a látogatókat egy honlapról

Egyre több időt és energiát fordítunk online marketingre és arra, hogy minél több potenciális vevőt csalogassunk weboldalunkra. Nem engedhetjük meg magunknak, hogy a drága kattintásokon keresztül érkező látogatók épp a célegyenesben forduljanak vissza. Kétrészes sorozatunkban a 13 legnagyobb, de könnyen elkerülhető hibát szedtük össze.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

 


Kép:PP archív

Szomorú helyezés az organikus keresések találatai között, magas visszapattanási arány, alacsony konverziós ráta - sok honlapot vagy webboltot üzemeltető magyar kisvállalkozás szembesül e kihívásokkal. Ám többségük nehezen talál választ arra, mit tegyen, hogy a látogatók ne csak néhány másodpercet töltsenek el az oldalon (vagyis csökkenjen a visszapattanási arány), és látogatóból vásárlóvá, ügyféllé váljanak (vagyis nőjön a konverziós ráta). A megoldás azonban sokszor nem abban rejlik, hogy a webmester mit tegyen, sokkal inkább abban, mit ne tegyen - állítják a Skawa szakemberei. Ne felejtsük el, három, azaz három másodpercünk van arra, hogy a látogatót meggyőzzük arról, valóban jó és számára releváns helyen jár.  

1.Felugró ablakok (pop-up)

Sok weboldal-üzemeltető nagyon előremutatónak és korszerűnek hiheti az azonnal a látogatók elé ugró ablakokat, kérdőíveket, azonban a potenciális vevőket legalább kétféleképpen zavarják ezek az alkalmazások: vagy kitakarják az őket ténylegesen érdeklő tartalmakat, vagy megakasztják a pop-upokat nem engedélyező böngészőprogramokat.

2.  Elterelő nyitó animációk (intro)

Ugyanez igaz a bevezető oldalak nyitó animációira is. Ezek lehetnek nagyon szépek és érdekesek, de elveszítjük azokat a lehetséges vevőket, akik konkrét problémájukra keresnek nálunk választ. A bűvös három másodperc után ugyanis az átlagos látogató nem a „tovább a honlapra" linkre, hanem a „vissza" gombra kattint, vagy bezárja az ablakot, és olyan helyen keres tovább, ahol azonnal világos képet kap a számára fontos tényezőkről.

3. A kapcsolat űrlap az egyetlen kérdezési lehetőség (contact us)

Azzal, hogy a honlapunkon megtalálható az úgynevezett kapcsolat-felvételi űrlap, önmagában semmi gond nincs. Ám azzal már van, ha ez az egyetlen módja a weboldal üzemeltetőjével vagy tulajdonosával való kapcsolat-felvételnek. A látogatók számottevő része - legyen szó bármilyen típusú honlapról - azonnali válaszokra szomjazik, és nem lesz ideje és türelme telegépelni a kitöltendő mezőket és megvárni a napokkal később érkező választ. E-mail, személyes kapcsolat, telefonszám, sőt mi több, a ma már Magyarországon is aktiválható ingyenes telefonos elérhetőség: ezekre minden bővülni akaró weboldalnak szüksége van. A honlapunkkal is a potenciális vevők mielőbbi behálózására, azonnali kiszolgálására kell törekednünk.

4. Unalmas illusztrációk (stock fotók)

Stock fotónak nevezzük azokat a képeket, amelyek egy-egy gyakori téma, élethelyzet kapcsán tömegével találhatók meg a világhálón. Szépen mosolygó kollegák notebookok fölé hajolva; kezet rázó üzletemberek; a kamerába mosolygó csinos hölgy. Ha ilyen képeket helyezünk el a honlapunkra, a feladatlistán ugyan kipipálhatjuk a „fotók kirakva" sort, ám valójában azt üzenjük a látogatóknak: semmi egyedi, egyéni nincs bennünk. Sőt, akár gyanús is lehet, ha olyan emberekről készült fotókkal kínálunk termékeket, szolgáltatásokat, akiknek nyilvánvalóan semmi közük a cégünkhöz. A hús-vér kollégákat, valódi termékeket a tényleges magyarországi vállalkozási vagy munkakörnyezetben ábrázoló képek hitelesítő szerepe akkor is számottevően nagyobb, ha úgy érezzük: kevésbé dekoratívak. Lehetőleg profi fotóssal, tervező-grafikussal készítsük ezeket, így biztosan meglesz az eredménye. Természetesen, ha ez a költség keretbe nem fér bele, az ingyenes képekről sem kell lemondani, de érdemes figyelni a megfelelő arányokra a kívánt hatás elérése érdekében.

5. Keresőmotoroknak készült szövegezés (SEO-fókusz)

Ismét kezdjük egy fogalom tisztázásával: a SEO a keresőrobot optimalizálást jelölő angol rövidítés. Mivel ezek a keresőrobotok adott kulcsszavak után kutatnak, könnyen kísértésbe eshetünk, hogy minél több ilyen kifejezéssel lássuk el honlapunkat. Ám ne felejtsük: a weboldal sokkal inkább a tényleges látogatóknak, és nem a robotoknak szól. Ne vigyük túlzásba az amúgy hasznos és előremutató SEO-szempontokat. (A keresőoptimalizálással kapcsolatos tanácsokat itt olvashat.)

6. Nincs közösségimédia-gomb az oldalon

Bár az internetes közösségi média - különösen Magyarországon - még meglehetősen újkeletű jelenség, ma már nincs komolyan vehető vállalkozás, amely ne lenne jelen legalább néhány közösségi oldalon. Ha pedig már vettük a fáradtságot, és kialakítottuk céges profilunkat, az ezekre mutató ikonokat, gombokat mindenképpen helyezzük el a honlapunkon is! (A sikeres vállalati facebook megjelenés trükkjeiről itt olvashat.)

Sorozatunk következő részéért látogasson vissza holnap!

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo