A linképítés 3 kulcsa

Lehetetlen a Google élmezőnyébe kerülni linképítés nélkül. A honlapra hivatkozó és onnan elérhető linkek ugyanis még mindig megmutatják a webhely megbízhatóságát, hitelességét és aktualitását. Ahhoz, hogy weboldalunk megállja a helyét, a honlapunkra hivatkozó linkeknek 4 pontot kell teljesíteniük.

Kép:PP archív

Sokan nem próbálkoznak már linképítéssel, pedig továbbra is fontos szerepe van a Google találati listájának összeállításában. Ami gondot okoz, az az, ha a keresőrobot úgy látja, át akarjuk verni. Tehát alapvetően a cél az, hogy ne manipulációval és mesterséges serkentéssel gyűjtsük a linkeket, hanem azok értelemszerűen, organikusan jelenjenek meg.

1. A hivatkozó link szövegében szerepeljen a kulcsszó

A link három részből álljon:

a. szöveg, amire kattintani lehet. Többnyire kék színű, aláhúzva.

b. webcím, ahova hivatkozik. A kattintás után erre az oldalra jut a látogató (HREF attribútum).

c. egyéb adatok, mint például a buborék súgó szövege (TITLE attribútum).

A felhasználó általában a linkek hálózatán keresztül szörfözik. Honlapról honlapra vándorol néhány szavas linkeken keresztül. A link szövege irányítja a látogató figyelmét egy másik oldalra - ezt nevezik horgonyszövegnek. Ha sikerült felkelteni az érdeklődést, a látogató kattint.  De nem csak a felhasználó számára fontos, hogy mi szerepel abban a szövegben, ahova a link kerül! A Google is figyeli a horgonyszöveg és a környező szöveg szavait, figyelve a kapcsolódást.

Linképítés: ezért büntet a Google
A keresőoptimalizáló cégek többsége nagy hangsúlyt fektet a link építésre, de sokan elfelejtik, hogy gyorsan gyarapodó “backlinkek” csak egy bizonyos szintig hatékonyak. Ha ugyanis nem tartunk mértéket, a gyorsan és könnyen jött haszon sokba kerülhet.
2.    Legyen releváns a hivatkozó oldal a kulcsszóval

A releváns oldalról származó link értékes. Ez olyan oldal, ahol a hivatkozó oldal fontos elemei (title, h1, dokumentum szövege, stb) összhangban vannak a honlapunkkal. A két oldalt köti össze a link, ami akkor jó, ha a link szövege tartalmazza a kulcsszavakat.

3.    A hivatkozó webhely legyen megbízható

A helyezést merőben meghatározza, hány régóta működő, sok link által hitelességet nyert webhely hivatkozik a honlapjára. Az olyan webhelyről származó link értéke elenyésző, amelyikre kevés másik webhely hivatkozik.

Nem elég, ha egy megbízható webhely hivatkozik a honlapunkra. Minél nagyobb ezek száma, annál jobb helyezést érhetünk el. De nem ez az egyetlen előny!

- gyakrabban tér vissza az oldalra a Googlebot (vagyis az oldalt átnéző robot)

- az átlagosnál részletesebben térképezi fel a webhelyet

- a fontosabb linkek is szerepelnek a keresési eredmények oldalán

Sokan esnek abba a hibába, hogy keresőoptimalizálás után abbahagyják a linképítést. Beküldik a honlapjukat több száz katalógusba, hirtelen megugrik a népszerűségi mutató, ez jelentkezik a keresési eredmények között elért helyezésben is. Ilyenkor az történik, hogy az oldal elindul az élmezőny felé, majd megáll, stagnálni kezd, és szépen megelőzik a többiek. Az oka: abbamaradt a linképítés.

Jó, ha tudjuk, a Google folyamatosan vizsgálja, hogyan alakul a webhelyünkre mutató új linkek státusza. Ha abbamarad, azzal azt jelzi, hogy a webhely tartalma elavult, vagy hitelességét elveszítette. A linképítés folyamatos munka. Ha a linképítés abbamarad, hamarosan a látogatottság is visszaesik.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo