Facebook-függő a magyar

A többi vizsgált országhoz képest a Twitter szinte érdektelen hazánkban, sőt az Instagram is inkább még egy szűkebb kör játszótere. A magyar fiatalok azonban lelkesen facebookoznak: 89 százalékuk számít „keményvonalas” felhasználónak. Mindeközben a tévé sem veszített népszerűségéből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

A Comedy Central nemzetközi kutatással vizsgálta a fiatalok tartalomfogyasztási szokásait. Tizenhárom országban – beleértve Magyarországot is, ahol az adott Y generációs korosztályban a 2015-ös adatok szerint a harmadik legnézettebb a magyar humorcsatorna - 18 és 34 év közötti rendszeresen tévézőket kérdeztek meg arról, hogyan viszonyulnak a márkákhoz, a közösségi médiához és miként fejezik ki „rajongásukat”. A válaszokból egyértelműen kiderül, hogy a többi vizsgált országhoz képest a Twitter  szinte érdektelen hazánkban, sőt az Instagram is inkább még egy szűkebb kör játszótere. A magyar fiatalok azonban lelkesen facebookoznak: 89%-uk számít „keményvonalas” felhasználónak.

Heti 8-11 óra a tévé előtt

A digitális generáció még mindig szívesen néz tévét. A megkérdezett magyarok 41%-a heti 5-8 órát, 25% pedig heti 11 órát tölt a képernyő előtt – átlagosan 1 hét alatt közel 9 órát fordítanak tévézésre a saját bevallásuk szerint. Ezt az időt a fiatalok általában alulbecsülik, hiszen a Nielsen Közönségmérés adatok napi 5,5 óráról mesélnek. Angliában a legnépszerűbb a műsorok követése, ott a felmérésben résztvevők 30%-a heti 15 óránál is többet tévézik. A felmérésből az is kiderült, hogy a humor fontos szerepet tölt be a 18 és 34 év közöttiek életében, így nem meglepő, hogy a Comedy Centralt meghatározó csatornának tartják. A kutatásban megkérdezett magyar tévéző fiatalok 84%-a nézi a humorcsatornát, ami annyira magas szám, hogy csak az indiaiak tudták felülmúlni a maguk 88%-ával. Azt, hogy a 18-34 év közöttiek szeretik a tévét és a humort, mi sem jelzi jobban, mint hogy Magyarországon 2015 eddig eltelt időszakában a Comedy Central volt az ország harmadik legnézettebb csatornája a korcsoportban 6,6%-os közönségaránnyal, tehát csak az RTL és a TV2 van előtte, és többek között megelőzte a Cool, F+, Viasat3 csatornákat.

Hol nyomulnak a cégek?
Feljövőben vannak a kisebb közösségi oldalak is a céges aktivitást és profilokat tekintve, a LinkedIn a B2B szegmensben be is előzte a Facebookot.
Ugyanakkor a 18-34-es korosztály tévénéző tagjai már nem elégednek meg annyival, hogy kizárólag a tévéből tájékozódjanak. Ahhoz, hogy naprakészek legyenek, ismerjék a márkákat és a véleményvezéreket, folyamatosan a közösségi oldalakon kell lógniuk. Míg „nyugaton” közismerten a Twitter az első számú kommunikációs felület a sztárok és rajongóik között, addig itthon a Facebook a vezető közösségi média. Mint ahogy az ábrán is látható, a magyar  fiatalok 89%-a „kemény magnak”, vagyis intenzív Facebook felhasználónak mondja magát. Ugyanez az arány Hollandiában a legalacsonyabb, 75%, az Egyesült Királyságban 79%, Mexikóban pedig rekord magas, 94%. Mark Zuckerberg találmányára annyira rá vagyunk kattanva, hogy a magyar válaszadók mindössze 3%-ának nincs saját fiókja.

A Twitter nem menő

Ennek fényében érdekes, hogy a magyar fiatalok 76%-a egyáltalán nincs „fenn” a Twitteren, míg például a spanyolok 56%-a rendszeresen használja. A fotómegosztó közösségi médiára is meglepően kevés magyar iratkozott fel: a megkérdezettek 11%-a nézi rendszeresen az Instagramot, 76%-uk pedig egyenesen úgy nyilatkozott, hogy nincs fiókja. Ennél nagyobb érdektelenséget a magyarok körében csak a Linkedin és a Pinterest produkált, ami kifejezetten egy szűk kör ügyének tűnik az adatok alapján.

Mindent összevetve a magyarok kevés közösségi platformon vannak jelen, a Facebookon viszont nagyon aktívak. A fiatalok azonban nem keverik össze az igazi közösséget a virtuálissal: a Comedy Central felmérésében a hazai ifjak 81%-a kimondottan társasági emberként jellemezte magát, függetlenül attól, hogy mennyi időt tölt a neten.

Így ne vesszünk el a közösségi oldalak rengetegében
Számtalan közösségi oldal, online felület kínálgatja magát, hogy megjelentessük rajta üzeneteinket, kapcsolatot tartsunk rajongóinkkal, fogyasztóinkkal – vagyis láthatóvá váljunk. A bőség zavara fenyeget… 2015-ben, hogyan teremtsünk kapcsolatot és osszuk meg az üzenetet az új online világgal?

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo