Fertőznek, de nem tudjuk, honnan

A felhasználókra leselkedő leggyakoribb online veszély a vírus: a megkérdezettek majdnem fele (42%) már találkozott vírusokkal, vagy azok célpontja volt, és 22% esett áldozatul. Az áldozatok majdnem egy harmadának azonban (29%) fogalma sincs, hogyan kerülhetett vírus készülékére - derült ki egy friss kutatásból.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: SXC

A legtöbb fertőzést vírusok okozzák, és a támadások kifinomultsága továbbra is nő. Következésképpen az internet felhasználók több problémával szembesülhetnek, mint például a készülék lassulása (24%), kéretlen hirdetések (22%), és gyanús honlapokra való átirányítás (13%). A készülékek 7%-a már nem működött a támadást követően – derült ki a Kaspersky Lab és a B2B International piackutató cég közös kutatásából.

A fertőzéseknek pénzügyi következményei is vannak: a felhasználók egy harmada (36%) azt mondta, hogy pénzt kellett költeniük a vírus okozta probléma javítására, melynek esetenkénti átlagértéke 121 dollár volt.  A vírusok sokféleképpen terjedhetnek és bár a fertőzés forrása felhasználónként változik, a tanulmány azt találta, hogy a legtöbb fertőzés gyanús honlapok (42%) meglátogatásakor történik. A hamis applikációk és szoftverek (22%) valamint a pendrive-ok (20%) is gyakori fertőzésforrások.

A karácsonyi szezon különösen veszélyes időszak!

Az e-mailek és chat programok is terjeszthetnek vírusokat. A résztvevők majdnem egy ötöde (18%) azt mondta, hogy már kapott vírust e-mailben vagy más üzenetben ismeretlenektől, és 16%-a tapasztalta ugyanezt ismerőstől érkezett e-mailben vagy üzenetben. A meghackelt honlapokat és más fertőzött készülékről átmentett vírusokat a felhasználók 16%-a említette, mint veszélyforrást. Habár az áldozatok 29%-a nem tudja, mi volt a fertőzés forrása.

"A vírusfenyegetettség folyamatos fejfájást okoz a fogyasztóknak, mivel a kiberbűnözők egyre szofisztikáltabb és ravaszabb támadásokat indítanak mindennap a készülékeink ellen." – mondja Andrei Mochola, a Kaspersky Lab Fogyasztói üzletágának vezetője. "Ha a megkérdezett internet felhasználók egy harmada egyáltalán nem tudja, hogy fertőzött, akkor tovább terjeszthetik a vírust még több készüléken, személyes és pénzügyi adatokat veszélyeztetve. A biztonság érdekében a fogyasztók tudatosabbak kell, hogy legyenek, amikor új holnapokra látogatnak vagy ismeretlen alkalmazásokat és e-maileket nyitnak meg. A dolgok pénzügyi oldalát nézve kétségtelenül a legjobb megoldás a megbízható védelem, a tudatosság és az éberség."

Személyre szabott vírusok támadnak jövőre
A Kaspersky Lab szakértői csapata évente elkészíti a Kiberveszély Előrejelzéseket. A 2017-es lista olyan veszélyeket említ, mint a személyre szabott vírusok és eszközök, a támadók azonosításának növekvő nehézsége, az internet világának törékenysége, és a kibertámadások fegyverként való használata az információs háborúban.

Véleményvezér

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.
Budapesten van a legtöbb orosz kém

Budapesten van a legtöbb orosz kém 

Több mint félszáz orosz kém dolgozik Magyarországon.
Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo