Használjuk, de azt se tudjuk mi az

A magyar internetezők 95 százaléka használ rendszeresen felhőalapú szolgáltatásokat, de csak 43 százalék van ezzel tisztában. Azok, akik tudatosan tárolják így az adataikat a könnyű és rugalmas elérhetőség és a takarékosság mellett amiatt kedvelik ezt a megoldást, mert véleményük szerint kevesebb az esély az adatvesztésre - derül ki egy új kutatásból. A felhőalapú számítástechnika a magáncélú felhasználás mellett az IT iparban is hatalmas lehetőségeket rejt.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:Flickr/persecsys

Szinte minden megkérdezett használ valamilyen felhőalapú programot és mobilalkalmazást, kortól, nemtől, iskolai végzettségtől és régiótól függetlenül. Az internetezők 88 százaléka elsősorban magánemberként veszi igénybe őket, de közel 10 százalék üzleti célokra is rendszeresen használ felhőket – derült ki egy friss kutatásból, amely az Európai Unió támogatásával a szeptemberben megrendezésre kerülő Future of Clouds konferencára készült.

Úgy használják, hogy nem tudnak róla

A megkérdezett internetezők 95 százaléka használ felhőalapú szolgáltatásokat, 75 százalék hallott a kifejezésről, 45 százalékuk pedig tudja is, hogy mit jelent. Azonban a megkérdezettek közel fele nem tud arról, hogy az általa használt programok és alkalmazások felhőalapúak.

Nem elég távolról nézni a felhőt, bele kell ugrani
Egyre több kisvállalkozás ismeri fel, hogy lenne mit kezdenie az informatikával a cégben, a többség azonban még messze nem látja a valódi lehetőségeket. Pedig a digitalizáció növeli az eladást, innovatívabbá tesz és még a tehén szaporulatra is jó hatással lehet – derült ki a Microsoft sajtóbeszélgetésén.
Facebook, YouTube, Gmail, Google Drive, Instagram, Dropbox, Pinterest – sorrendben ezek a legnépszerűbb felhőalapú szolgáltatások. A válaszadók közel 80 százaléka a leggyakrabban a Facebookot, Youtube-ot és Gmailt használja, míg a kifejezetten az adattárolásra létrehozott Google Drive-ot 30 százalék választja rendszeresen.

Az internetezők több mint fele azt tartja a felhőalapú szolgáltatások legnagyobb előnyének, hogy azok bárhonnan elérhetőek. Emellett, közel 40 százalék szerint fontos, hogy a felhőben való tárolásnak köszönhetően a fájlok kevesebb helyet foglalnak a gépükön, valamint hogy így párhuzamosan tudják tárolni a fontos adatokat és kevesebb az esélye az adatvesztésnek (30%). A megkérdezettek 27 százaléka szerint a legfőbb előny, hogy az így tárolt fájlok könnyen megoszthatóak. Az IT ipar számára is ezek a tulajdonságok a legvonzóbbak, de számos technikai és biztonsági kérdést kell még megválaszolni.

Az internetezők közel fele félti a felhőben tárolt adatait

A válaszadók fele pontosan tudja, hogy milyen fájlokat és adatokat tárol a felhőben, de emellett 45 százalék tart attól, hogy ezekhez mások is könnyen hozzáférhetnek. A megkérdezett internetezők közel 40 százaléka gondolja úgy, hogy magabiztos felhasználója a felhőknek és tisztában van azzal, hogy az általa használt programok és mobil appok tárolnak-e róla bármilyen adatot. Közel 30 százalék azok aránya, akik kifejezetten tartanak attól, hogy a felhőalapú programok és alkalmazások szolgáltatói visszaélnek az adataikkal.

„Hasonló a helyzet az IT iparban is. A felhőalapú megoldások használatában elképesztő lehetőségek vannak, mind költségcsökkentési, mind hatékonysági szempontból. Azonban számos jogi és vállalati szabálynak kell megfelelni, és ha az adatok rossz kézbe kerülnek, az katasztrofális eredményekkel járhat” – mondta Dirk Muthig, a Lufthansa Systems Hungária innovációért felelős vezetője.

Hat IT-trend, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni
Tanulásra képes szoftverek, amelyek alkalmazkodnak a fogyasztók szokásaihoz, egymással kommunikáló fogkefék és bevásárlást intéző hűtők – csak néhány dolog, amelyek megkönnyítik az életünket a jövőben és egyben üzleti lehetőséget is jelentenek. Mutatjuk hogyan.
 

Véleményvezér

Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo