Hét tipp a közösségi oldalak hasznosítására

A kapcsolati háló bővítése minden modern üzletember kiemelt célja kellene, hogy legyen, mivel a hasznos kapcsolatokon keresztül nem csak a fontos információk és üzelti lehetőségek, hanem tippek és új megoldások is bőségesen áramlanak. A kapcsolati háló bővítésére ahasznos eszközaz internet, ám a szakemberek nem a Facebook-ot, hanem a LinkedIn-t használják.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

 


Kép:PParchív

A LinkedIn-t nem véletlenül nevezik a a szakemberek Facebook-jának. A LinkedIn-en létrehozhatunk egy szakmai profilt, és kapcsolatba léphetünk kollégákkal, barátokkal, partnerekkel, sőt, a potenciális munkáltató- vagy munkavállaló-jelöltekkel is. Kiváló módszer új szakmai lehetőségek, új célközönség kereséséhez, csoportokhoz való csatlakozáshoz és új lehetőségek felfedezéséhez. Manapság általában is az internetet tartják a legalkalmasabbnak a kapcsolati háló kiépítésére, de a kézfogás nehezen helyettesíthető...

Mivel a LinkedIn a Facebook-hoz hasonlóan sok millió regisztrált felhasználóval bír, első ránézésre nehéznek tűnhet egy használható kapcsolati háló kiépítése más, komoly szakemberekkel. Az alábbiakban néhány, a kezdéshez szükséges tippet adunk. (A Facebook céges felhasználásához itt adtunk tippeket.)

1. Szakítsunk rá időt!

A LinkedIn-re úgy kell gondolni, mint egy blogra: nem csak az a célja, hogy másoknak legyen mit olvasniuk, hanem valami újat kell mutatni. Próbáljuk meg naponta néhány alkalommal frissíteni a profilunkat, és igyekezzünk követni mások frissítéseit. Osszunk meg információkat, és fűzzünk kommenteket mások megosztásaihoz.

A Facebook használóktól eltérően a LinkedIn tagjai jellemzően csak heti néhány alkalommal lépnek be az oldalra, így nagyon fontos, hogy mindig legyen valami újdonság a profilunkon azok számára, akik megnézik azt. Ezzel megmutathatjuk, hogy elszántan és komolyan szeretnénk kapcsolati hálót kiépíteni más szakemberekkel.

2. Csak hasznos kapcsolatokat hozzunk létre!

Nyerő megoldás a válságban!
Az évek óta tartó gazdasági visszaesésben a személyes kapcsolatokon alapuló, bizalomra épülő, hosszú távú üzleti kapcsolatok színtereit keresik leginkább a kis- és középvállalatok vezetői. A Piac&Profit Klub - az Üzleti Kapcsolatok Klubja ezekre az értékekre épít, s garantálja a kölcsönös előnyökön, korrekt üzleti partnerségen, akár hosszú távú üzleti barátságokon alapuló üzleti partneri hálózat jelentős bővülését a klubtagok számára. A kis- és középvállalatok részvételére szerveződött eddigi, mintegy 250 Piac & Profit-konferencián egyre erőteljesebben fogalmazódott meg a kkv-vezetők igénye a személyes bemutatkozásra, az üzleti partnerszerzés bensőségesebb, bizalomra épülő lehetőségeire. Mindannyian tudjuk, az üzleti kapcsolatok legtöbbje még mindig a személyes ismeretségen, ajánlásokon, bizalmi alapon épül. A vállalkozások legfőbb problémája a kapcsolatépítés, önmaguk, szolgáltatásaik, termékeik megismertetése s ezáltal hosszú távú üzleti partneri viszony kialakítása.

Egy másik, egyszerű módszer hálózat építéséhez az, ha aktívan dolgozunk annak bővítéséért. Azonban mindig ügyeljünk arra, hogy a létrehozott kapcsolatok valóban hasznosak is legyenek. Ne igazoljunk vissza egy bejelölést csak azért, mert éppen az hiányzik, hogy meglegyen a száz kapcsolat! Szánjunk időt arra, hogy olyan embereket találjunk, akik tényleg a segítségünkre lehetnek, vagy tanulhatunk tőlük. Elsőként érdemes mindig a közelünkben tevékenykedő szakemberekkel kapcsolatba lépni.

3. Fontos az időpont

Annyi kapcsolatot, megjegyzést és frissítést hozhatunk létre, amennyit csak akarunk, de ezeket érdemes a megfelelő időpontban tenni, hogy igazán kihasználhassuk a LinkedIn-ben rejlő lehetőségeket. A tagok jelentős része inkább a délutáni órákban jelentkezik be, ezért a tevékenységet érdemes erre a periódusra  időzíteni, hogy minél többen láthassák az aktivitást.

Ahogy mondani szokás, minden iparágnak megvan a maga csúcsidőszaka. Kísérletezzünk különböző időpontokkal, és próbáljuk meg követni, mennyien kísérik figyelemmel az egy adott periódusban tett bejegyzéeket, majd hasznosítsuk a tapasztaltakat. A vadász is a kiszemelt vad legaktívabb napszakában megy vadászni.

4. Vegyünk részt csoportokban!

Ha csatlakozunk egy csoporthoz, próbáljunk meg aktívan részt venni a közösségben. Ez nem csak tudásunk gazdagítására és új lehetőségek felfedezésére jó, de az új kapcsolatok létrehozását is segíti az aktív kommentálás és a beszélgetésekben való részvétel.

5. Adjunk értéket!

Minden, amit megosztunk a LinkedIn-en, a saját termékünk. Ha értékes információt teszünk közzé, azzal a területünk szakértőjeként tűnhetünk fel. Nem kell, hogy minden saját szerzemény legyen, amit megosztunk: közzétehetünk híreket, cikkeket és mások bejegyzéseit is. A hozzáadott érték új kapcsolatokat szülhet, hiszen más tagok is észreveszik, hogy fontos információkat tudhatnak meg tőlünk.

6. Ajánljuk a profilt!

Ha más közösségi oldalakon is jelen vagyunk, az adatlapjaidon mindenképpen hozzunk létre egy, a LinkedIn profilodhoz vezető hivatkozást. Üzleti témájú levelezés során pedig az aláíráshoz is illesszük hozzá a LinkedIn profil címét. Ez is sok új lehetőséget nyit meg kapcsolati háló bővítésére.

7. Használjuk a Facebookot is!

Habár a Facebook inkább a barátokkal, régi osztálytársakkal való kapcsolattartásra szolgál, valójában kiváló eszközt biztosít a LinkedIn-es hálózat építéséhez. Csatlakozzunk és aktívan vegyünk részt a szakmához kapcsolódó Facebook csoportokban. Ha valaki ennek kapcsán ismerősnek jelöl, jelezzük neki, hogy Facebook fiókot magánéleti célokra tartjuk fenn, azonban a Linkedin-en megtalálhatja a szakmai profilt. A Facebook és a LinkedIn nem egyforma, egymást helyettesítő szolgáltatások, érdemes inkább egyetlen hatalmas eszközként tekinteni rájuk.

Hozzuk ki a legtöbbet a LinkedIn-ből ezeknek az egyszerű tippeknek a segítségével. Kérdezzük meg magunktól, hogyan tudnánk valódi, szakmai kapcsolatépítési tapasztalatainkat alkalmazni a közösségi médiafelületeken, és hogyan lehetne online eszközökkel új lehetőségekkel élni.

Forrás: Under30 CEO.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo