Ideje felébredni: mára pénztárca lett a mobilból

Az okostelefonjaink már rég túlléptek telefon funkciójukon. Ez nem kérdés, ez tény. Eleinte fokozatosan lettek szórakoztatási eszközök, gondoljunk csak az oly népszerű játékokra, majd szinte észrevétlenül váltak egyfajta mobil-pénztárcává – és ezt a cégek sem hagyhatják figyelmen kívül.

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Kép:Fotolia

A mobil-fizetések lebonyolítása egyre inkább elfogadottá válik, a Federal Reserve Board felmérése szerint az okostelefonnal rendelkezők közel 21%-a használta a mobilját fizetésre az elmúlt 12 hónapban, és a mobil-fizetést használók 55% vallotta magát “nagyon elégedettnek” élményeivel kapcsolatban.Mi sem maradunk le sokkal: a magyar okostelefon tulajdonosok 95 százaléka használ rendszeresen mobiltelefonos alkalmazásokat. Legtöbbjük közösségi média, kommunikációs és navigációs kategóriában, majdnem minden ötödik pedig mobilfizetésre is - derült ki a Simple országos felméréséből.

De honnan tudhatjuk, hogy a mobil-fizetések kedveznek-e vállalkozásunknak – tette fel a kérdést a Bisnode céginformációs szolgáltató legfrissebb blogbejegyzése.

Kik a vásárlóink?

Mielőtt eldönthetnénk, hogy a mobil-fizetések jót tesznek-e vállalkozásunknak, meg kell határoznunk a célközönségünket. Kezdésként vessünk egy pillantást potenciális vásárlóink múltbeli vásárlási szokásaira. A személyes kontaktust kedvelik egy üzlet lezárásánál, vagy egyre inkább függetlenednek az ilyesmitől, bízva az internetben és okos eszközökben? A könnyen elérhető fogyasztói mutatók felhasználásával és a független szervezetek felméréseivel közelebb kerülhetünk a vásárlóink által preferált fizetési mód meghatározásához, így a döntést is könnyebben hozzuk majd meg.

Alkalmazkodni kell az új digitális küzdőterekhez
A vállalatok jól teszik, ha felkészülnek a digitális világ kihívásaira, mert az átalakulás nem csak a technológiát érinti, hanem a fogyasztók elvárásait is felülírja. Megmutatjuk a 10 legfontosabb trendet, amelyre figyelni kell az elkövetkező években.
A mobil-fizetés veszélyes?

Az interneten lebonyolított mobil-fizetések új biztonsági kihívások elé állítják mind a vevőket, mind a szolgáltatókat. A nem megfelelően tárolt fizetési adatok például lehetőséget teremtenek azok ellopására és a velük való visszaélésre. Ha vásárlóink adatai rossz kezekbe kerülnek emiatt, az nemcsak büntetést és jogi eljárást, de hírnévromlást is von maga után. Mielőtt bevezetjük cégünknél a mobil-vásárlást, dolgozzuk ki a különböző kockázatkezelő folyamatokat, hogy megvédhessük vásárlóink legfontosabb információit. Ez jelentheti az adatok titkosításának ellenőrzését, de a tűzfalak megerősítését is.

Kik a versenytársaink?

A Juniper Research kiderítette, hogy a világ mobil-fizetéseinek értéke tavaly elérte az 507 milliárd dollárt, amely közel 40%-os növekedést jelent évente. Ez pedig annyit jelent, hogy versenytársaink nagy eséllyel vagy már alkalmazzák, vagy tervezik a mobil-fizetés bevezetését vállalkozásukban és ebben a versenyben nem szabad lemaradni.

Amennyiben a cégünk megfelelő kockázatkezelő stratégiával rendelkezik, akkor üzleti stratégiáinak nagy része valószínűleg számol versenykörnyezettel, amely meghatározza, hogy vállalatának mikor kell elindulnia a mobil-fizetés ösvényén. A mobil-fizetést támogató vállalatok számát figyelembe véve sokat segíthet, ha megfigyeljük, a nagyobb cégek és multik hogyan alkalmazzák ezt a technológiát. Így könnyebben eldönthetjük, hogy szükségünk van-e a mobil-fizetés alkalmazására a fizetési stratégiánkon belül, felkészült-e rá a cégünk és vajon vásárlóink használják-e majd ezt a lehetőséget.

Eltűnik a készpénz, sőt a fizetés is
A digitális és mobiltárcáké, a mobilfizetésé a jövő, a készpénz pedig eltűnik – állítja Matt Komorowski, a PayPal közép-kelet-európai értékesítési vezetője.. Sőt maga a fizetés is észrevétlenné válik, mert automatikus fizetési megbízásokat hagyunk az elektronikus fizetőrendszereknek, mint régen a csekkek átutalására tettük a bankban.

Véleményvezér

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.
Svédország után most éppen a spanyolokkal készülünk összeakasztani a bajszunkat

Svédország után most éppen a spanyolokkal készülünk összeakasztani a bajszunkat 

Nem tetszik a spanyoloknak, hogy azt sem lehet tudni, ki fia borja akarja megvenni egyik legnagyobb járműgyártójukat.
Magyarország az első helyen áll a világon a demokrácia leépítésében

Magyarország az első helyen áll a világon a demokrácia leépítésében 

Kettészakított társadalom, gyenge demokratikus intézményrendszer.
Orbán Viktor és csapata két luxusgéppel repült Donald Trumphoz

Orbán Viktor és csapata két luxusgéppel repült Donald Trumphoz 

Nem olcsó a repülés Amerikába.
Pupákra vernek minket a versenytárs régiós országok a tech cégek versenyében

Pupákra vernek minket a versenytárs régiós országok a tech cégek versenyében 

A régiós versenytársak elhúztak a csúcstechnológiákban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo