Már a marketinges is robot lesz?

Hiába a rengeteg rendelkezésre álló adat, már a feldolgozásukhoz is kevés az ember. A mesterséges intelligencia a marketingben abban segíthet, hogy az ember tényleg a stratégiával foglalkozhasson. Az eredmény pedig személyre szabott hirdetés, ami mindenkinek jobb.

A mesterséges intelligencia már a marketingbe is „betette a lábát”. A marketingkampányok személyes jellege könnyen elveszik, különösen, ha nagyszámú ügyfél eléréséről van szó, hiszen hiába áll rendelkezésre egyre több adat a cégek és marketingesek számára, egyszerűen képtelenség hatékonyan feldolgozni őket. Ebben segít a mesterséges intelligencia.

Kép: Fotolia

Az Artifical Intelligence Marketing (AIM) megkönnyíti a marketingesek munkáját, és javítja a kampányok minőségét az adatokon alapuló mesterséges intelligencia megoldások automatizálásával. Leveszi vállukról azt a terhet, hogy hatalmas mennyiségű adatot és grafikont kelljen elemezniük. Az AIM segítségével elegendő számukra a tényleges marketingcélokat kijelölni, ami után a munka nehezét a gép végzi el – magyarázza Merklik László, az Emarsys Technologies termékfejlesztési vezetője. A méréseket, illetve a trendeket, az adatokban rejlő információkat tanuló algoritmusok használják fel, majd alkalmazzák a személyre szabott és hatékony marketingkommunikáció kialakításában, transzparens módon.

A szakértő szerint az AI használata ezen a területen az eladó számára több bevételt, a vásárló számára pedig valóban hasznos és kicsit sem zavaró reklámokat, akciókat jelent. Például, ha a kedvenc szerzőm új könyvéről kapok értesítést, nyilván örömmel veszem majd, hiszen tényleg szeretném megvenni az adott terméket. Ha mindenki ilyen típusú, személyre szabott üzeneteket kapna – igazi win-win helyzet.

Nem a jövő az AI-forradalom
Sokunk jövőbeli lehetőségként gondol a mesterséges intelligenciára, holott vívmányait már évek óta használjuk, és azok egyre inkább hatással lesznek életünkre. A mesterséges intelligencia áll például a Volkswagen emissziós botránya hátterében.
Az AI segítségével például sokkal hatékonyabbá tehető a kedvezményeket ajánló marketingfolyamat. A kereskedőknek már rengeteg információja van a vásárlóiról, tudható, hogy egy adott fogyasztó mit vett és mikor, milyen üzeneteket nyitott meg, melyekre kattintott rá. Mindezek alapján megfelelő algoritmusokkal megjósolható, hogy mennyit fog vásárolni és költeni a következő rövid időszakban, ez pedig nagyon fontos információ a személyre szabott akciók kiküldése szempontjából: ha valakiről tudható, hogy egyébként is vásárolna, nem kell akciót kínálnunk neki, ahogy akkor sem, ha tudjuk, hogy mindig nagyon keveset költ nálunk. Aki telepakolja a kosarát, kaphat viszont nagyobb kedvezményt is. Az ilyenfajta személyre szabással a cégek a maximumot hozhatják ki a meghatározott kedvezménybüdzséből úgy, hogy az adatelemzések, számítások elvégzése nem is az emberi munkaerőt termeli. A marketingesnek tulajdonképpen csak annyit kell beállítania, hogy mennyit és milyen progresszív szellemben kíván „elkölteni”, az algoritmus pedig ehhez igazítja az egyes embereknek szánt üzeneteket.

Hasonlóképpen lehetőség van egyénre szabott termékajánlók létrehozására az egyes vásárlók viselkedési mintáinak elemzésével, vagy éppen arra, hogy minden ügyfél akkor kapja meg a marketingüzenetet, amikor az neki a legkedvezőbb – az AI pontosan tudja, mikor a legnyitottabb ilyesmire, korábbi szokásai alapján.

Bár a mesterséges intelligencia körül most nagy a „hűhó”, az Emarsys szakértői szerint ez leginkább azért, mert az mostanra jutott el arra a szintre, hogy a mindennapi életünkben használható legyen. Elég adat van hozzá, hogy valóban taníthatóvá váljon, így megkönnyítse az emberek munkáját. Lassan talán az utópisztikus tévhitek is lefoszlanak róla, amelyek az irányítást átvevő gépekről szólnak – vélik a szakértők.

A befektetőket érdekli
A mintegy 120 fős technológiai központját Magyarországon működtető Emarsys októberben bejelentette, a korábbi 33 millió dolláros befektetés mellé újabb 22.3 millió dolláros befektetést kapott a TPG befektetési társaságtól. A befektetés kifejezetten az innovatív mesterséges intelligencia megoldások kutatását és fejlesztését támogatja.

Véleményvezér

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.
Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak

Az Európai Csalásellenes Hivatal szerint 10 milliárd forintot kell visszafizetnie Magyarországnak 

Bajban a kulturális és innovációs miniszter.
Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen

Bulgáriával közösen repesztünk az utolsó helyen 

Európa végére süllyedtünk.
Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen

Hatalmasat kaszálhatnak a jómódúak az olcsó állami lakáshitelen 

Az ügyeskedők nagy korszaka jöhet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo