Mire jó a keresőoptimalizálás?

Most már fent van a cég a neten. Így már jó? Hát, az a rossz hírünk van, hogy nem. Ha megvan a honlap, a céges megjelenés, hátra van valami igazán nagyon fontos: el kell érni, hogy a potenciális vevők és partnerek meg is találjanak az internet elképzelhetetlenül nagy dzsungelében.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

 


Kép:PixelSoftec

Annak ellenére, hogy a csapból is az „információs társadalom" folyik, hogy számos kutatás szerint a vásárlók egyre nagyobb arányban használják tájékozódásra a netet, a hazai kis- és középvállalkozások jelentős része alig-alig aknázza ki az itt rejlő lehetőségeket. Ha valaki mégis megteszi azt az első lépést, amit egy honlap létrehozása jelent, a többség sajnos úgy gondolja, hogy ezzel végére is ért a feladatnak. Pedig az internetes jelenlét ahhoz, hogy valódi hasznot hozzon, folyamatos gondozást igényel. (Itt olvashat a cégek közösségi oldalas megjelenésének trükkjeiről.)

A keresőoptimalizálás (search engine optimization, SEO) a weblapunk keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti, a nem fizetett találatok között. A motorok működése meglehetősen bonyolult, számos különböző indikátort vesznek figyelembe, ráadásul a Google - amely Magyarországon szinte egyeduralkodónak tekinthető a felhasználók körében - folyamatosan változtatja is azt, hogy az alapvetők mellett éppen mely jellegzetességeket vesz figyelembe az oldalak áttekintésekor. Teszik ezt éppen azért, hogy ne lehessen tudatos stratégiákkal valós, releváns tartalom nélkül előkelő helyet szerezni a nem fizetett találatok között.

Néhány fontos kifejezés:
Page Rank: egy algoritmus, amely egyes dokumentumokhoz számokat rendel azoknak a hiperlink hálózatban elfoglalt helye alapján. Működése titkos és folyamatosan változik, hogy ne legyen kijátszható. 0-10-ig terjed, de a maximális érték csak álom, a magyar oldalak esetében szakemberek szerint az ötös-hatos érték már jónak számít.
Meta Tag: A html kódba ágyazható információk, amelyekben különböző dolgokat mondhatunk el a weboldalról kezdve onnan, hogy ki a szerzője, mi a címe, egészen addig, hogy milyen sűrűn frissül. Tartalmazhat kulcsszót, leírást, címet egyaránt.
Keresőszó (Meta keyword): az, amire a felhasználók keresnek. A legfontosabb a keresőoptimalizálás szempontjából.

Internetes marketing stratégiaként a SEO figyelembe veszi a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát, a keresési szavakat vagy kulcsszavakat, a célközönség preferált keresőit. Egy weblap optimalizálása állhat a tartalmának szerkesztéséből és a HTML-kódjának szerkesztéséből, a kulcsszó relevanciájának növelése és az indexelés megkönnyítése érdekében. Elsőként az oldalon lévő programozási hibákat érdemes feltérképezni, amelyek megnehezítik a kereső robotok számára a honlap áttekintését. Erre számos szoftver áll rendelkezésre, amely a hibák számát pontosan megmutatja. A cél addig eljutni, hogy 0 hibát jelezzenek a szoftverek - ezt a szoftver adta jelentéssel és egy szakember néhány órás munkájával könnyedén elérhető.

Legyen lényegi

Az oldalak tartalma természetesen meghatározó a keresőmotorok számára. Elsődleges a megfelelő, a felhasználók által gyakran keresett kifejezések megtalálása. Példának okáért, ha a cégünk autókereskedelemmel foglalkozik, rengeteg keresést - és így későbbi vevőt - veszíthetünk, ha nem vagyunk tisztában azzal, hogy az autó, gépkocsi vagy kocsi szó az, amire az emberek leginkább keresnek a neten. Erről például a Google Keresési trendek szolgáltatásának segítségével szerezhetünk információkat. A kulcsszavak megválasztása során a szakemberek a kisebb honlapokat üzemeltetők számára a „hosszú farok" elmélet szerinti kulcsszavazást javasolják. Vagyis legalább három-négytagú kifejezésekkel érdemes operálni, itt történik ugyanis a netes vásárlások mintegy nyolcvan százaléka. Vagyis, ha valaki tévét szeretne venni, először beüti ezt a keresőbe. Természetesen a legnagyobb áruházak és gyártók honlapjai telítik majd be az első néhány találati oldalt, ezzel eredménytelen is lenne versenybe szállni. A többség azonban innen nem jut el azonnal a vásárlásig, előbb a típusokat, árakat, lehetőségeket tanulmányozza. Amikor már tudja, mit szeretne, a konkrét típusra keresve lép tovább. Itt van esélye egy kisebb kereskedőnek, hiszen kereséshez pontosan passzoló kulcsszavakkal és tartalommal van esélye előkelőbb helyezés megszerzésére a találati listán. Egy jól menedzselt oldallal további kattintások nélkül, egyszerűen a vágyott készülék megvásárlásához vezetheti a potenciális vevőt.

Az eddigi legnagyobb magyar Google-bomba
Olykor vannak olyanok, akik képesek beavatkozni a keresők találati listájába és valamely cél érdekében manipulálni azt. Az eddigi legnagyobb hazai „Google-bomba” vagyis a kereső eddigi legsikeresebb átverése épp a napokban történt. Ha valaki a kurvák, vagy gengszterek szavak valamelyikét gépelte a keresőbe, akkor a találatok eltérítése miatt a Fidesz, a Magyar Katolikus Egyház, a TV2, az RTL, a rendőrség és a Centrum Parkoló Kft. honlapjai jelentek meg a találatok között. A jelek szerint mindössze két hétre és 500 linkre volt szükség a kereső átveréséhez” ‒ emeli ki Maulis Csaba, a G Data magyarországi képviseletének biztonsági szakértője. Az elkövető „csempesz bela” néven regisztrált különböző internetes fórumokba, és azokban többek között olyan linkeket helyezett el, melyek a kurvák vagy a gengszterek szavakat tartalmazzák, és a fenti szervezetek honlapjaira mutatnak.

A keresők többek között figyelemmel vannak arra is, hogy egy adott kulcsszó milyen gyakorisággal jelenik meg az oldalon. A szakemberek ajánlása szerint átlagosan 4-7 százalékban tartalmazza az oldal szövege a legfontosabb kulcsszót. Ennél nagyobb gyakoriság gyanússá teszi az oldalt - amely így hátrébb sorolódik - kisebb viszont nem mutatja elég relevánsnak. Sztorik szólnak olyan oldalakról, ahol a feketének tűnő háttéren fekete betűkkel a relevánsnak tartott kulcsszavak sorakoztak végtelen számban, a felhasználó számára láthatatlanul. Az ilyen trükköket azonban kiszűrik a keresők, inkább rontják, mint javítják az eredményeket.

Kapcsolatépítés

Az is sokat számít, hogy az oldal milyen szinten kapcsolódik más, a keresők által relevánsnak tartott lapokhoz. A cél egyszerűen szólva az lenne, hogy minél több, más oldalon elhelyezett link mutasson a mi oldalunk releváns tartalmaira. Ezt elsősorban együttműködések kialakításával lehet elérni - természetesen amellett, hogy releváns tartalmat biztosítunk, amit jó esetben mások is átvesznek. Ugyanakkor nem árt arra sem figyelni, hogy az oldalról kifelé mutató, más webszájtra átvezető linkek - bár kétségtelenül sok esetben funkcionálisak - rontják a helyezést. Általánosságban elmondható, hogy két, az oldalunkra mutató linkre van szükség ahhoz, hogy ellensúlyozzunk egy, onnan elvezetőt. Az oldalunkra mutató linkek alapján számolja a Google levédett algoritmusa a PageRank-et, amely a legfontosabb paramétere.

Nem csak jó célokra
A Google mérgezése az internetes kártevők készítőinek eszköztárában is szerepet kap, a legújabb vírusokat előszeretettel terjesztik úgy a bűnözők, hogy az adott kártevő nevére optimalizálnak weboldalakat, majd a látogatók számára olyan szoftvereket kínálnak, melyek látszólag a vírus eltávolítására szolgálnak.

Véleményvezér

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo