6 időtlen stratégia a sikerhez

Vannak alapelvek, amelyek a szinte követhetetlenül változó körülmények között is biztos alapot jelenthetnek a túléléshez.

Bár az üzleti körülmények minden korábbinál gyorsabban változnak mostanában, muszáj, hogy legyen valamilyen stratégiánk, amire támaszkodhatunk – és amit persze aztán időről időre felül kell vizsgálnunk és a helyzethez igazítanunk. Az alábbi hat pont olyasmi, ami minden stratégiában mankót jelenthet. Ha hiányzik bármelyik, épp itt az ideje, hogy foglalkozni kezdjünk vele!

Így tudhatja meg, miben sántikálnak a konkurensei
Jó lenne tudni, hogy mivel foglalkozik éppen a konkurencia, mégis kevés vállalkozás foglalkozik tudatosan a versenytárselemzéssel. Adunk néhány tippet a használható elemzési stratégiához!
Versenytárselemzés

Vállalkozóként tisztában kell lennünk azzal, hogy kik a versenytársaink, kikkel játszunk egy pályán. Ismerjük meg a konkurenciát, és értsük meg a termékeiket, szolgáltatásaikat. Ez a tudás segít saját termékünk, szolgáltatásunk fejlesztésében. A versenytársak ismeretében találhatjuk meg a piaci rést, vagy gyengeségeikre építve nyújthatunk igazán vonzót a piacon.

Biztonságos pénzkezelés

Bármennyire pörög az üzlet, ne essünk abba a hiába, hogy a bevételeinket lazán kezeljük. Az üzlethez szükséges kockázatvállalás nem azt jelenti, hogy megengedhetnénk magunknak, hogy ne bánjunk megfontoltan a pénzünkkel. Bármikor szükség elehet egy esetleges „luk” betömködésére, és ekkor a saját forrás a legolcsóbb és a leggyorsabban elérhető. A takarékoskodás megkímélhet egy banki kölcsöntől, ha esetleg pár szerényebb hónapot, előre nem látható körülményt kell finanszíroznunk. (Itt talál tippeket ahhoz, hogyan lehet hosszú távon elkerülni a cash flow katasztrófát.)

Tudni, merről fúj a szél

Ahhoz, hogy hosszabb távon képesek legyünk megőrizni a sikerünket, tudnunk kell, merre fordulnak a trendek, és mi az, ami népszerű lesz KÉSŐBB. Folyamatosan kövessük, milyen új fejlesztések, technikai újdonságok bukkannak fel a horizonton, mire ugranak az ügyfelek a miénknél előrébb járó, nagyobb piacokon. Ha felismerjük a trendeket még mielőtt azok berobbannának, és ennek megfelelően tudunk tervezni, elkerülhetjük a folyamatos versenyfutást az idővel.

Kép: MiniCRM

Kis lépésekkel, de biztonságosan

Ne egy pillanat alatt akarjuk bekebelezni a világot! Persze hosszú távon erről is szó lehet, ám az elején inkább megfontoltan tervezzünk, apróbb lépésekben haladjunk, hogy a hirtelen ugrás nehogy megroppantsa a céget. Persze fontos, hogy legyen víziónk, lássuk a nagy célt, de az is, hogy tudjuk, nem egyetlen lépésben fogunk elérni oda.

A siker titka a panaszos ügyfél, és ahogyan bánnak vele
A szolgáltató cégek csupán kétharmada menedzseli jól a panaszokat, s mindössze negyedük kér elnézést az okozott hibáért. Az ingyentermék vagy a kedvezmény formájában nyújtott anyagi kompenzáció nem feltétlenül a leghatásosabb megoldás. Fontos a megfelelő kezelés megválasztása.
Meghallani a vevők szavát

A kommunikáció kétoldalú, a visszajelzések, még ha nem is hízelgőek olykor, nagyon fontosak. A valós dicséret remek, ám a kritikák alapján még jobbá tehetjük a terméket, vagyis ezek hosszú távon több vevőt hozhatnak nekünk – persze csak ha fejlődésre használjuk az innen származó tudást. Szóval ne zárjuk be a fülünket, ha valami negatív véleményt fogalmaz meg, mérlegeljünk, változtassunk, ha kell.

Rugalmasság

Az üzleti életben a változás elkerülhetetlen, és azok, akik képesek ezt rugalmasan kezelni, sikeresebben tudják menedzselni a cégüket. A rugalmasság a sikeres üzletek egyik legfontosabb tulajdonsága. Ne ragaszkodjunk semmihez azért, mert „eddig működött”. A világ változik, ha a folyamataink valamelyike vagy egy termék, szolgáltatás nem úgy hasít, ahogy kellene, ne halogassuk az átalakítást! Az alkalmazkodóképesség hiánya az ügyfelek elvesztését jelentheti, csökken a nyereség, és jön a kudarc. Lehet, hogy most egészen másra van szükség, mint egy évvel ezelőtt, a világ így működik. Muszáj lesz felvenni a tempót.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo