6 tanács a profi LinkedIn profilhoz

A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai hálózata és kikerülhetetlen szereplője a közösségi médiának. Az üzleti élet Facebookja a fejvadászok kincsesbányája lett, elsöpörheti az állásközvetítő portálokat, erőteljes befolyással bír a munkakeresők, a vállalatok és az iparágak területén is. A Hays tanácsait követve könnyen kitűnhetünk a tömegből, ezzel is növelve a saját márkaértékünket.

Kép:Pixabay

A mindennapjaink részévé vált az internet és a közösségi média. Itt tartjuk a kapcsolatot az ismerőseinkkel és innen informálódunk a napi történésekről, legfrissebb információkról, eseményekről. A közösségi oldalak legnagyobb szakmai hálózatát a LinkedIn képviseli - ma már világszerte több, mint 364 millió felhasználó veszi igénybe a szolgáltatásait.

A LinkedIn-t nem véletlenül nevezik a a szakemberek Facebook-jának. A platformon egyrészt szakmai ismeretségeket és kapcsolati tőkét építhetünk, másrészt olyan állásajánlatokkal is megtalálhatnak minket, amelyekre valószínűleg nem könnyen akadtunk volna.  A napi LinkedIn használattal könnyen menedzselhetjük meglévő kapcsolati hálónkat és ismerőseink is könnyen megtalálhatnak minket. A LinkedIn profilunk az online felületeken mutatott én-márkánk jelentős részét teszi ki, ezért érdemes vele legalább annyit foglalkozni mint az önéletrajzunk összeállításával.

Így ne vesszünk el a közösségi oldalak rengetegében
Számtalan közösségi oldal, online felület kínálgatja magát, hogy megjelentessük rajta üzeneteinket, kapcsolatot tartsunk rajongóinkkal, fogyasztóinkkal – vagyis láthatóvá váljunk. A bőség zavara fenyeget… 2015-ben, hogyan teremtsünk kapcsolatot és osszuk meg az üzenetet az új online világgal?
„Egy tökéletes LinkedIn profil szükséges része önmagunk promótálásának a munkaerőpiacon. Egy profil megjeleníti az összes készségünket és szakértelmünket, amelyek segítségével kitűnhetünk a tömegből és elérhetjük a célközönségünket” – mondja Tammy-Nagy Stellini, a Hays Hungary ügyvezetője.

Segítségként itt van pár egyszerű és hasznos tanács a Hays-től, amivel garantáltan profinak tűnik majd a LinkedIn felhasználók között:

  1. A keresőmotor-optimalizálás a kulcsa a digitális tevékenységeknek. Válasszunk ki kulcsszavakat, és használjuk őket tudatosan a profilban.
  2. Kizárólag professzionális fotót töltsünk fel. Egyszerű trükk, mégis sokkal nézettebbé teheti a profilunkat.
  3. Használjunk minél több linket a profilban, ezzel az eszközzel is többet tudunk mutatni magunkból.
  4. Mutassuk meg a civil oldalunkat is! Adjuk meg, hogy milyen projektekben, kurzusokban, önkéntes munkákban vettünk részt.
  5. Ha egy LinkedIn csoport vagy szervezet tagjai vagyunk, az pontos információkkal szolgál rólunk, így körültekintően válasszuk meg ezeket is.
  6. Aktív használat nélkül nem lehet kitűnni a tömegből! Iktassuk be a LinkedIn-t a napi rutinba, osszunk meg érdekes cikkeket, vegyünk részt a beszélgetésekben.
Tény, hogy nem mindenki van tisztában vele, hogy a LinkedIn-en bizonyos fokig látható, hogy ki nézte meg egy tag profilját. A szakmai hálózat értéke mellett valószínűleg ez a kíváncsiságra alapozott elem is jótékonyan növeli a látogatottságot.
A cégé, vagy a dolgozóé a LinkedIn kapcsolat?
A hazai cégek sem hagyhatják figyelmen kívül a LinkedIn és más közösségi médiák használatából eredő esetleges jogvitákat. A legtöbb tisztázatlan kérdés általában arra irányul, hogy rendelkezhet-e a munkáltató a munkavállalója LinkedIn-profilján található kapcsolatokkal.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo