7 alaphiba, amitől használhatatlan lesz a honlap

Egy weboldal kialakítása drága és hosszadalmas folyamat. Jó lenne, ha visszahozná a befektetést. De ha a honlapunk nem felhasználóbarát, túl trendi, vagy nem található meg rajta a keresett információ, nem várhatunk tőle sokat. Összegyűjtöttük a 7 leggyakoribb hibát, ami elkergeti a látogatókat.

Kép: Pixabay

1. Nem minden böngészőre optimalizált

Egyre többen szörfölnek a webes szabványokat sokkal jobban követő Mozilla Firefoxszal vagy Google Chrome-mal, és honlaponként is változhat, hogy a látogatók milyen böngészővel nézegetik az oldalakat. De hiába vannak már nagyon is erős versenytársak, az Internet Explorert használják még mindig azok a netezők, akik viszonylag kevesebb információval rendelkeznek a különféle böngészőkről, lévén ez az alapértelmezett a Windowsban. És ha nem is számítógépes guruk, ők bizony a vevőink is lehetnek! A honlapot tervező cég feladata, hogy olyan honlapot tervezzen, ami minden környezetben közel azonosan jelenik meg! Ellenkező esetben a website tulajdonosa látogatókat, potenciális megrendelőket veszíthet.

2. Nehezen pásztázható

Kutatások szerint a userek többsége F betű alakzatban pásztázza a weboldalakat. (Vagyis a felső sort hosszan végig, aztán a bal oldalon lefelé halad a tekintet, majd valamivel lejjebb ismét vízszintesen végigfut, körülbelül az oldal közepéig.) Mindössze 16 százalékuk olvassa el betűről betűre a honlapokat, a többiek átfutják az írottakat, az alcímeket, a kiemeléseket, a vastag betűket és a képeket. Ha nem találják meg az információt, mennek tovább egy olyan oldalra, ahol a szemük elé tolják azt – a lehető legkevesebb olvasással.

Tárjuk fel a hibákat!
Egy használhatatlan weblap sajnos sokkal többet árt, mint ahogy azt első ránézésre gondolnánk. Az első lépés, hogy tárjuk fel a hibákat! Szakértőnk segít, hogyan álljunk neki.
3. Problémás a linkelés

Érdemes jelölni a látogatónak, hogy hol is van éppen az oldalon. Amennyiben nem változik a meglátogatott linkek színe, vagy a linkek nem szövegesek, a látogatók nem tudják megkülönböztetni, melyik aloldalon járnak. Ettől idegesek lesznek, és ahelyett, hogy rendesen végigjárnák az oldalakat, inkább „kiugranak”.

4. Túl trendi honlap

Mindig szem előtt kell tartani, hogy az emberek menügombokkal, linkekkel, gördítősávokkal és a „Vissza” gomb segítségével navigálnak egy honlapon. Ezeket érdemes ott elhelyezni, ahol általában keresni szokták a felhasználók. Ne ebben akarjunk egyediek lenni! Az a site-tulajdonos, aki a szokásokat át akarja alakítani, és „trendi”, „izgalmas” menüelhelyezéseket talál ki, nehézkessé teszi az oldal használatát.

+1
Ha mégis bármi gond lenne, a legjobb amit tehetünk, hogy a látogatót soha nem hagyjuk magára. A tájékozódás, kiválasztás vagy megrendelés folyamatában soha nem kerülhessen egy olyan felületre, ahol nem talál tanácsot és kapcsolatfelvételi lehetőséget az oldal üzemeltetőjéhez. A legszimpatikusabb természetesen az a megoldás, amikor potenciális vásárlónkat ingyenes, böngészőből indítható azonnali telefonálási lehetőséggel szolgáljuk ki, de első lépésként legalább egy közvetlen e-mail címet mindenképpen adjunk meg az oldalon.
5. Eldugott információ

Az internet csodája – és az értékesítők számára fő nehézsége is, hogy a versenytársak éppen csak egy kattintásnyira vannak tőlünk. A felhasználók és reménybeli vásárlók többsége pedig elsősorban információt keres. Ha pedig ezt nem találja meg, akkor máshová megy. Érdemes tehát a kötelező tartalmi elemek (üzemeltető, jogorvoslat stb.) mellett is minél több információt átadni. Amit pedig semmiképpen ne spóroljunk le, az az árak feltüntetése! Igen, így összehasonlíthatóvá válunk a versenytársakkal. De legalább versenyben maradunk!

6. Átláthatatlan szerkezet

„Ha az oldalon csak beépített keresőmotor segítségével tud eligazodni a látogató, ideje elölről kezdeni, és lelőni a honlapkészítőt” – mondja a klasszikus. Ha a látogató minél előbb hasznos információt akar, nem fog újra és újra keresőket használni. Rutinos netezőket is elbizonytalanít, hogy miért kéne az oldalon újra keresni, ha egyszer már esetleg éppen a keresők segítségével jutottak az oldalra. Célszerű a menüpontokat, a navigációt és az oldal teljes struktúráját aszerint felépíteni, hogy a látogató laponként különféle témákra bontva önállóan megtalálja az információt, amit keresett.

A legjobb persze az, ha a keresőkből már eleve a megfelelő aloldalra érkezik a látogató. Ez megfelelő keresőoptimalizálással érhető el. Ha például tévét árulunk, akkor a vevő, aki egy konkrét típusra keresett a mi oldalunkon, már nem akarja újból beállítani, hogy mely gyártók milyen termékei érdeklik. Csak azt akarja látni, hogy nálunk mennyibe kerül a kiszemelt darab. Ha képesek vagyunk erre, könnyebben eljuttathatjuk a vásárlásig.

7. Túltervezés

Aki előre meg akarja tervezni, hogy a honlapján ki, mikor, milyen aloldalakra fog kattintani milyen sorrendben, nagy meglepetések elé nézhet, ha belenéz a weboldal látogatottsági statisztikájába. A látogatók másodpercek alatt képesek végigfutni akár több weboldalon is, és dönteni, érdekli-e őket vagy sem. Készüljünk fel rá, hogy a felhasználók nem az „elvárásoknak” megfelelően fognak viselkedni, és nem biztos, hogy mindent megnéznek, amit el akarunk mondani nekik. Ami fontos, inkább mindenhol jelenjen meg!

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo