A 7 legjobb SEO tipp 2016-ban

A keresőoptimalizálás minden neten jelenlévő cég számára fontos, de a webes értékesítés során még inkább. Az új elvek szerint már nem elég a kulcsszavakra, vagy a szöveg-kép arányra figyelni. Szakértő segít, mi jöhet be!

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A keresőből érkező látogatók tradicionálisan sokkal többet vásárolnak (jobban konvertálnak) mint a hirdetésből érkezők. Ezért bármilyen jó is a hirdetési stratégiánk, a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás még mindig fontos - kezdte előadását az E-Commerce Expón Vajda Szilárd, a WebshopSEO szakértője.

A Google algoritmusa - mint arról már mi is sokszor írtunk, azonban folyamatosan változik, így az is folyamatos munkát igényel, hogy megszerezzük a legjobb helyek egyikét az organikus találatok között. Lássuk a szakértő tippjeit, hogyan érhetünk jó helyre!

Kép: SXC

  1. Kreatív tartalomgyártás
A hosszú szöveg sok kulcsszóval még mindig jó eszköz, de a kreativitás is nagyon fontos. Egy webáruház esetében lehet ez bármi, ami a vevőnek érdekes – a célja, hogy ott tartsa az oldalon a látogatót. Használhatunk videókat, érdekes dolgokat bemutató előadás diasorát, a lehetőségek határtalanok. Ezek a tartalmak a szöveges tartalommal azonosan javíthatják a keresőoptimalizálási esélyeket, ráadásul ezeket nagyobb esélyjel osztják meg pl. közösségi médiában. A megosztások és a viszontlinkek pedig további értéknövelést jelentenek. Ráadásul egyre többen keresnek a Youtubeon a Google helyett, a videó segítségével őket is el lehet érni.

Hogy miért jobb még a kreatív tartalom a szöveghez képest? Egy jó videót vagy infografikát nem nagyon lehet lemásolni – amivel egyébként a konkurencia előszeretettel próbálkozik, így hosszú távú előnyt jelent.

  1. Mobilra optimalizálás
2015-től hivatalosan is része a Google rangsorolásának, hogy mobilra optimalizált-e egy weboldal. Hogy mennyire fontos, azt jól mutatja, hogy egyes kifejezések esetében a mobil keresések aránya már nagyobb, mint az asztali keresésé – akár 20-30%-át is veszítheti a vevőinek az, aki nem figyel erre a megfelelésre.

Hogy megfelelünk-e a Google elvárásainak, azt ingyenes eszközével könnyen ellenőrizhetjük. Szerezhetünk mobilbarát webhely címkét is, amivel nagyobb eséllyel kattintanak majd át hozzánk a keresőből a látogatók, mert tudják, hogy mobilról is tudnak majd nálunk vásárolni. A mobilra optimalizálás egyelőre még nagyokkal szemben is előny lehet, hívja fel a figyelmet a szakértő, mert sokan még mindig nem tették meg – ez egy esély a kicsiknek.

  1. Közösségi média
Sok-sok szó van róla, hogy mennyire érdemes a közösségi oldalas jelenléttel foglalkoznia a cégeknek, de a SEO-ban is nagyon fontos szerepe van.

A Google ugyanis arra törekszik, hogy a felhasználó kérdésére a legjobb választ adja. Ehhez közvetett mutatókat is használ, például a lepattanási mutató arányát figyeli, vagyis azt, hogy mennyien térnek azonnal vissza az átkattintók között, de használja például a közösségi oldalakon való megjelenést is.

Láthatatlanság a csalás jutalma
Sok szó esik arról, hogyan javíthatunk az oldalunk helyezésén a keresési listákban, hogyan kerüljünk minél előbbre például a Google-ban. De fontos, hogy ne csábítson el a „sötét oldal”. Egyszerűen nem éri meg. Mik a feketekalapos módszerek és mit bukunk rajta? Lássuk!
A közösségi médiából közvetlen információkat is szerez, a felhasználók a lájkolással maguk mondják el, hogy egy tartalom érdekes vagy nem. Ez ugyan hivatalosan még nem keresőoptimalizálási faktor, de a keresési eredmények alapján úgy látszik, hogy már figyelnek rá. A találati lista első helyein komoly megosztásokat szerző tartalmak vannak.

Több közösségi médiumban való jelenléttel akár több egymás utáni találati helyet is megszerezhetünk az oldalunknak. Az első a Facebook oldalunk, a második a Youtube. Jól hangzik?

  1. Jobb helyezés egyenlő több látogató? Nem önmagában
A szakértő szerint kevés, ha felküzdjük magunkat a találati listák első oldalára, ott kell lenni a kiegészítő találatokban is! Például a Google „azonnali válasz” szolgáltatásában – amikor a Google azonnali választ jelenít meg bizonyos kérdésekre. Nem biztos, hogy átkattint onnan a felhasználó, hiszen azonnal lát egy néhány mondatos választ, lehetséges, hogy ezzel választ is kap a kérdésére. Ha azonban kattintana, ránk fog – hisz a Google is minket emel ki.

Hogy ide bekerüljön a mi oldalunk tartalma, ahhoz az kell, hogy az oldalon ott legyenek releváns (természetesen a termékünkkel kapcsolatos dolgokban) kérdések és arra adott válaszok – ezek között keres a Google. Ahhoz, hogy ez jól menjen, ismernünk kell a célcsoportunkat, tudni, hogy milyen kérdései vannak a felhasználónknak, amelyekre releváns válaszokat tudunk adni, és válaszolni azokra.

Fontos a helyspecifikus szolgáltatásokban való megjelenés is. Segítségével földrajzi helyhez kötött kereséseket lehet végezni. Van, hogy az ember a teljes világhálót szeretné végigkutatni, de néha csak arra van szüksége, hogy találjon egy gyalogosan elérhető autószervizt. A szolgáltatással lehet keresni „valamit”, mint például pizza és „valahol”.A cégek ingyenesen bekerülhetnek ezekbe a listákba, mindössze regisztrálni kell hozzá.

  1. Új rangsorolási szempontok
Érdemes figyelni az új rangsorolási szempontokra, ilyen lehet a relatív átkattintási arány, az oldalon töltött átlagos idő, az új tudást adó tartalmak, a megosztások száma és a vásárlói hűség, amit annak alapján figyel a kereső, hogy egy adott felhasználó hányszor tér vissza az oldalunkra.
  1. Az oldal betöltési sebessége
Nagyon fontos, hogy a betöltődés idejét a lehető legalacsonyabbra szorítsuk le. (Hogy most hol tartunk, azt is ellenőrizhetjük ingyenesen.) Persze egy webáruház bonyolult, sok mindent kell tartalmaznia, de azért vannak lehetőségek, bár a változtatás jelentős része fejlesztői segítséget igényel.

Amin tudunk változtatni:

  • az oldalon levő képek mérete: a szakértő szerint a lényeg, hogy értelmesen döntsünk, mekkora képekre van szükség. Egy kiló lisztről valószínűleg nem vágyik hatalmas méretű és felbontású képre a felhasználó, itt elég a kicsit – ez pedig jelentősen gyorsítja az oldalt.
  • egyszerűbb menük: ha kevés kategóriánk van, felesleges a gördülő kategória ajánló – egyszerűbb és gyorsabbá teszi az oldalt, ha egyszerűen felsorolás van, kevés kategória esetén ez is átlátható.
  1. Kifejezések helyett kulcsszó-csoportok, teljes mondatok
A keresések sem egyfélék. Amikor egy vásárlóban felmerül az igény valamire, lehet, hogy pontosan tudja, mit keres - ez a navigációs keresés (tudom, melyik oldalt keresem), Máskor egy problémára keres megoldást - ez a tranzakciós keresés, van, amikor pedig még csak információra van szüksége, ami később válhat tranzakcióvá.

Idén már nagyon fontos a harmadikra, az információs keresésekre koncentrálni. Vagyis nem csak a top kulcssszavak számítanak, hanem minden, ami ehhez kapcsolódik, ami kiszolgálhatja a felhasználó kérését. Ezért lehetnek fontosak a teljes mondatok is.

+1. Hangalapú keresés

Itthon ez még a jövő zenéjének tűnik, de Amerikában például már teljes mértékben a jelen. A Google egyre jobban ad válaszokat konkrét kérdésekre, az emberek meg fogják szokni, hogy kérdeznek tőle. Ezekre kell tudnunk válaszolni.

 

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo