A Facebook-hirdetéseknek van egy kellemes mellékhatása

Talán meglepő lehet első hallásra, de a közösségi oldalakon hirdetni azzal jár, hogy emelkedik a keresőoldalakról érkező találatok száma is – ezt a korábbi tapasztalatot most egy kutatás is alátámasztotta.

„Van olyan ügyfelünk, akinek rendszeresen küldjük a jelentéseket a kampányok konverziós adatairól, de egyszer kijelentette, hogy különösebben nem érdekli, mert ha nem mennek a hirdetések, akkor nem jönnek a megrendelések még a keresőből sem” – elevenítette fel egyik kalandját Lévai Richárd online marketingszakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Elsőre talán meglepő a megközelítés, de ha jobban belegondol valaki, nincs itt semmi csoda. Csupán arról van szó, hogy egy jó hirdetési kampány jó időpontban éri el a célcsoportot. Amikor ők rákeresnek a témára, ismerős lesz nekik a márka, amit Facebook-hirdetésben láttak, ezért nagyobb valószínűséggel kattintanak rá akár a Google AdWords hirdetésre, akár az organikus megjelenésekre.

Kép: Pixabay

Ez jól hangzik elméletben, de szerencsére vannak kutatások is, amelyek ezt igazolják.

Például a Facebook Marketing Science team készített egy kutatást, amely ugyanezt a témát vizsgálja, ráadásul több platformon keresztül 23 amerikai esettanulmány segítségével. A kutatás legfontosabb eredménye, hogy azoknál, akik mobil és asztali Facebook-hirdetéseket láttak, jelentősen nőtt a forgalom a keresőkből. Ez főleg mobil keresések esetén volt jól kimutatható, ott 6,3 százalék volt a forgalom növekedés a keresőkből. Asztali környezetben a növekedés csak 0,9 százalék volt.

Amit ez a tanulmány is alátámaszt, az az, hogy egy ember meggyőzéséhez sok eszközre van szükség, amelyek jó stratégia esetén pozitív hatással vannak egymásra. A fizetett (Facebook) megjelenés eredményeibe tehát érdemes belekalkulálni azt a hatást is, amit más csatornákra gyakorol.

A képek is segíthetnek a keresőoptimalizálásban
A legtöbb, honlappal rendelkező vállalkozó már tisztában van vele, hogy figyelmet kell fordítani a keresőoptimalizálásra. Azonban korántsem csak a szövegekre kell figyelmet fordítanunk, hanem a képekre is! Szakértőnk elmondja, mi dolgunk a képekkel, hogy jobb helyezést érjünk el a keresőkben.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo