A legjobb „Rólunk” oldalak piszkos trükkjei

A céges weboldal elmaradhatatlan „Rólunk” menüpontjában olyan lehetőségek rejlenek, amiket sokan azért hagynak kihasználatlanul, mert túlságosan szó szerint értelmezik a címszót, és nem tudnak ellenállni a személyes hiúságunknak hízelgő csábításnak.

Amikor az Ön lehetséges ügyfele találkozik a céggel, első dolga, hogy felmegy erre az aloldalra. Ha itt azt látja, hogy „Üdvözöljük Önt a Kovács Kft. weblapján. Cégünket 1991-ben alapítottuk… bla-bla”, akkor két dolog történhet. Vagy sírva menekülni fog az unalomtól – vagy szép csendesen elalszik.

De mitől kapja fel a fejét a látogató?

A jól megírt „Rólunk” szóló tartalom kulcsa egy paradoxon. A legjobb „Rólunk” oldalak valójában nem magáról a cégről, hanem a cégnek a látogatóhoz való viszonyáról szólnak.

Ez a műfaj, a „rólunkozás” lehetőséget ad arra, hogy a cég a saját hangján önmagáról beszéljen. Ezt a témát azonban csakis abban az összefüggésben érdemes taglalnia a weboldalán, hogy mi az, amit az ügyfeleiért tesz.

Ön hogyan könnyíti meg az ügyfelei életét, milyen problémát old meg a látogatók számára? Ebből a kiindulópontból íródnak a legjobb „Rólunk” oldalak.

Kép: Fotolia

Kezdjük rögtön a célnál!

Ütős „Rólunk” oldalt szeretne? Akkor kezdje azzal, hogy a célközönségéről beszél, és nem önmagáról! Ennyire egyszerű.

A sok ezer éven át kialakult emberi természet Frédi és Béni kora óta azt diktálja, hogy az emberek mindenekelőtt a saját problémáikkal törődjenek. Ez nem azt jelenti, hogy az internetezőkben soha ne nyilvánulna meg az adakozókészség vagy a nagyvonalúság. Sőt! De amikor valamilyen terméket vagy szolgáltatást keresnek, akkor arra a kérdésre kívánnak választ kapni, hogy mit tehet értük a cég, és nem a cég részletes és objektív történetére kíváncsiak – ahogyan az belülről, a beavatottak számára megjelenik (hányszor veszünk WC-papírt hetente, milyen évben cseréltünk ablakot, stb.).

Az előbbiről, vagyis az ügyfelekkel, és nem az utóbbiról, az önmagunkkal ápolt viszonyunkról szólnak a legjobban konvertáló, vagyis a kattintásokat rendelésre átváltó „Rólunk” oldalak.

„Piszkos” trükkjük az, hogy valójában nem is „rólunk” beszélnek, hanem arról a viszonyról és a kapcsolatról, amit a cégünk az ügyfeleivel ápol. (Valójában egy jó üzleti bemutatkozás esetében is hasonlóan működik a dolog – ld. keretes írásunkat!)

A hatékony bemutatkozás 3 pontja
Új üzleti kapcsolatok kialakítására, új üzleti partnerek megismerésére remek lehetőséget adnak a szakmai konferenciák, kiállítások, vásárok. Sokan mégsem használják ki ezeket a lehetőségeket kapcsolatépítésre, mert félnek attól a pillanattól, amikor eljön a – sok kisvállalkozót próbára tevő – bemutatkozás rész. Szakértőnk segít, mit tegyünk – és mit ne.
Így dobhatjuk fel az unalmas „Rólunk” oldalt
  1. Beszéljenek az ügyfelek! Saját online kommunikációs cégem weboldalán egy szót sem olvashat arról, hogy „mi” hogyan látjuk önmagunkat. Hiszen nem is a „mi” önmagunkról alkotott véleményünk a fontos, hanem az, hogy miként látnak minket az ügyfelek.
Amikor Ön fodrászt, fogorvost vagy tanácsadót keres, mire ad inkább? A szóba jöhető cégek saját, önmagukról alkotott véleményére, vagy megbízható, az Önéhez hasonló kérdésekre megoldást kereső ismerősei ajánlásaira?

Mellesleg ebben rejlik a közösségi oldalak marketingpotenciálja is: nem „nekünk”, hanem a hozzájuk hasonló, hús-vér vásárlóknak hisznek inkább az emberek.

  1. Mutassa meg, hogy Önnél nem robotok dolgoznak! Manapság számtalan helyen kerülünk személytelenebbnél személytelenebb viszonyokba olyan gépekkel, amik embernek hazudják magukat. A legjobb példa erre a telefonos robot, amely nem csupán várakozásra késztet, hanem a cég botcsinálta alkalmazottjává is változtatja az ügyfelet: táplálja be a kódszámot, szolgálja ki magát!
Az emberarcúbb cégek legnagyobb esélye ezzel szemben, ha munkatársaikat emberileg is közelebb tudják hozni az érdeklődőkhöz a „Rólunk” oldalon. Nem, adott esetben az sem túlzás, ha a cégnél dolgozó kulcsfigurák elárulják, hogy mi a kedvenc idézetük, mit esznek reggelire, vagy hová szeretnek utazni – mert az egyre jólfésültebb és sterilebb marketingüzenetek korában a személyesség versenyelőnyt jelent.
  1. Keverje a műfajokat! Egyetlen szabály sem tiltja, hogy a „Rólunk” oldalon videoüzenetben is üdvözölje a látogatókat, vagy a munkatársak fényképei a kurzor érintésére megelevenedjenek. Érettségi tablóképek helyett próbálkozhat a munkatársak karikatúráival, vicces infografikával, cége idővonalával vagy animált sztorijával: a legnagyobb bűn unalmasnak lenni!
De bármit is tesz a „Rólunk” oldalán, a legfontosabb, hogy soha ne engedjen a cím kísértésének: akárhány adatot, szakmai díjat és tényt sorol fel – mindez soha ne önmagáról, hanem mindvégig az Ön ügyfele vágyairól és problémáiról beszéljen.

Langmár Zsuzsa Langmár Kommunikáció http://www.langmar.hu

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo