A legnagyobb hiba, amit promócióban egy kkv elkövethet

Mi lehet a legnagyobb hiba, amelyet egy kkv a promóció során véthet? Mivel ne kezdjen marketingszöveget soha? Ezt és még sok más hasznos marketing fogást is megtudhat marketing szakértőnk, Farkas Erika cikkéből.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ne kövessük el ez a hibát - Kép: Pixabay

Ön hogyan kezdi a promóciós leveleit? Bemutatkozik? Kérdez? Vagy egy „sokkolóan” érdekes nagy betűs címsorral indít? Mindegyik verzió lehet célravezető, ha rugalmas, dinamikus és érdekes a szövegírás.  Azonban van egy olyan szófordulat, amit mi marketinges vagy marketing szövegírással foglalkozó szakemberek semmiképp sem javaslunk!

Ez pedig az „Engedje meg...." kezdés a promóciós levelek elején!

Nagyon sokan használják még, mert úgy hiszik, ez udvarias fordulat. Azonban épp ellenkezőleg hat. Nem udvarias, hanem egyenesen eredménytelen.

Ezzel a csupán két szóval szinte rögvest a levele /szórólapja elején elvágja az érdeklődést. Egyszerűen becsukják a levelét, vagy ha tovább is olvassák a címzettek, akkor is csak „szájat húzogatva”, „unottan” teszik meg, és nem lelkesedésből.

Miért taszítja az „engedje meg…” kezdés az olvasót?

A marketing is, de a marketing szövegírás a pszichológia elemein alapszik. Nem tudunk a nélkül hatni az olvasóra, hogy végig ne gondolnánk, hogyan fogja a szavainkat ő értelmezni, milyen érzelmeket, gondolatokat váltunk ki velük belőle!

Amikor azt látni, hogy valaki "engedje meg..." kezdetű promóiós levelet ír, akkor egészen biztosak lehetünk benne, hogy nem gondolta végig, milyen hatásokat válthat ki az olvasóban, csak a saját céljait tartja szem előtt meglehetősen egyoldalúan. Mikor is használjuk az "engedje meg..." kifejezést a napi kommunikációban?

Akkor kérünk valakitől engedélyt, amikor egy számára nem tervezett dolgot, nem túl kellemeset várunk el tőle. Olyankor mondjuk, amikor valamilyen áldozatra akarjuk rávenni - még ha picikére is. Megengedni azt jelenti: belemenni egy kompromisszumba, ami jár némi lemondással, még, ha előnyöket is tartogat mellette. Miért kényszerítjük az olvasót rögtön kompromisszumba vagy lemondásokba?

Szakértőnk korábbi cikkei
Válságban talán az egyik legelső kérdésünk: „Megéri-e”, „Megtérül-e a kampányunk, a marketingre, vevőszerzésre számított költségünk?”.
A legtöbb vállalkozás üzleti ajánlatok útján adja el a termékeit, kapcsolódik be egy-egy nagy projektbe, nyeri meg ügyfeleit; de, vajon a kiadott üzleti ajánlataik hány százaléka hozza el a megpályázott üzletet végül?
Már a kis- és közepes vállalkozások zöme is tisztában van azzal, hogy a SWOT analízis mit takar, és mire keresi a válaszokat. Mit hagynak ki sokszor az elemzők, és hogyan lehet hatékony stratégiai eszköz?
Kell, hogy az engedélyét kérjük valakinek azért, mert jót akarunk tenni vele?  Kell, hogy a küszöb alatt közlekedve értesítsük valamiről, amiben örömét, élményét, hasznát leli majd?  Kell, hogy magabiztosság nélkül osszunk meg vele olyan információkat, amiknek szívesen lenne részese bárki?

Aki az "Engedje meg..." kifejezéssel kezdi levelét, nem hisz a saját termékében, és ezt az olvasó is pontosan megérzi.  Az kezdi így, aki szerint az olvasó szívességet tesz azzal, ha hajlandó elolvasni, amit írtunk. Az viszont, aki biztos abban, hogy a terméke hasznos, jó minőségű, segít az ügyfeleknek, örömet okoz, az egészen biztosan örömként és kellő magabiztossággal osztja azt meg az olvasóival.

Ne feledje: mindenki jobban szeret egy olyan termékhez, csoporthoz, céghez tartozni, aki hisz a sikereiben, mint egy olyan termékhez, céghez, aki engedélyt kér, hogy odafigyeljünk rá!

Hogyan kezdje hát a leveleit, hogy az lelkesedést váltson ki?

Lelkesen írjon! Pozitívan írjon, mintha élmény beszámolót közölne! Hiszen Ön épp nagyon jót akar az olvasóinak!

Domborítsa ki a terméke / szolgáltatása hasznait, mutassa be azt, milyen jó érzés használni, hozzá tartozni!

Ha így cselekszik, akkor sem lesz minden olvasó rögtön vevő is, de jóval magasabb konverziót fog elérni a leveleivel, mint az „Engedje meg”… kezdetű küszöb-alatt-közlekedő, lapos hangulatú levéllel!

Farkas Erika a vevőszerző marketingrendszerek szakértője & marketingszöveg-író marketingszoveg.hu

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo