A magyar cégek után a tengerentúlról is érdeklődtek

Tizenhárom magyar cég mutatkozott be a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) standján, a világ vezető elektronikai kiállításán és vásárán, a müncheni Productronicán. A huszadik alkalommal megrendezett kiállításon 83 ország 1220 kiállítóval vett részt, a látogatók száma elérte a 38 ezret.

Jelentős az érdeklődés a magyar cégek iránt - Kép: HITA

A kétévente megrendezett kiállítás népszerűsége folyamatosan nő, ezt bizonyítja, hogy idén ugrásszerűen 48 százalékról 52 százalékra emelkedett a külföldi látogatók száma, ezen belül is kimagaslóan sokan érkeztek Oroszországból, Kínából és Törökországból.

Magyarország 13 céggel képviselte magát a HITA standján: bemutatkozott többek között egy hazai gyártású, európai luxusautókba való LED világítással foglalkozó cég, egy különleges hatékony energiatárolási megoldás, különböző elektromágneses áramlásmérők és minőség ellenőrző tesztberendezések, valamint elektronikai gyártási szolgáltatók termékei. Az érdeklődők konkrét projektekre kerestek gyártó-fejlesztő partnert a magyar cégek közül, több ajánlatkérés és egyeztetető tárgyalás indult el a helyszínen.

A HITA a rendezvényen a magyar exporttevékenységet növelő együttműködési lehetőségekről folytatott megbeszélést többek között a Würth Group és az ABB cégek képviselőivel. A magyar kiállítókkal kapcsolatos megkeresések nem csak a hagyományos piacnak számító Németországból, Ausztriából és Franciaországból, hanem Oroszországból, Finnországból, az Egyesült Államokból és Kanadából is érkeztek.

A magyar elektronikai ágazat exportértékesítésének közel 80%-át a híradástechnikai és az elektronikus fogyasztási cikkek gyártása adja. A domináns alszektorok között szerepel még az elektronikai alkatrész- és bérgyártás, számítógéphez kapcsolódó berendezések, kommunikációs eszközök, járművekhez kapcsolódó elektronikai és elektromos berendezések, egészségügyi műszerek gyártása, egyedi alaplapgyártás, járműipari műszergyártás. Az ágazat jelentősége az űripar területén is kiemelkedő.

Ötvennégy magyarországi cégtől vásárol alkatrészeket a BMW csoport
A BMW csoport több mint kétszáz magyarországi beszállítót ismer és jelenleg ötvennégy aktív partnerétől évente mintegy egymilliárd euró értékben vásárol közvetlenül különböző alkatrészeket. Ezen cégek összesen és hozzávetőlegesen tízezer embernek adnak munkát Magyarországon.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo