A magyarok nem sokat tesznek hozzá a másodpercenként 600 eladáshoz

2017. március 20. hétfő - 07:30 / Szeicz András
  •    

Az Amazon is klasszikus garázscégként indult 1995-ben, de mára a világ legnagyobb online kereskedelmi oldalává vált, mely tavaly elérte a 600 eladás/másodperces eredményt, Jeff Bezos tulajdonos pedig második leggazdagabb amerikai lett. Ennek ellenére hazánkban még mindig nem túl népszerű oldal, különösen, ha eladásról van szó. Pedig ha tudjuk, mit akarunk, akkor könnyű boldogulni.

Tavaly óta az Amazon német oldaláról rendelt, 39 euró összeg feletti árut már Magyarországra is ingyen szállítják ki, ami javítja az oldal népszerűségét hazánkban. (A szállítás az egyik legfontosabb tényező a hazai online vásárlóknak.) Azonban nem csak venni, eladni is tudunk a cégóriás oldalán, akár magánszemély, akár cég formájában.

Amazon (Forrás: Pixabay)

Amazon (Forrás: Pixabay)

Amit az elején érdemes tisztázni, az Amazont – az Egyesült Államokon kívül – elsősorban nemzetközi kereskedelemre használják, és mint ilyenkor, itt is számolni kell a felmerülő vám és áfa költségekkel, amiket majd a megrendelőnk fog kifizetni. Ha az EU-n belül maradunk, akkor vám nem terheli az áruinkat, az adott ország áfakulcsa pedig a regisztrált felhasználó által beállított ország szerint automatikusan hozzáadódik termék árához. A vámpolitika országonként eltérő, így érdemes az illetékes szerveknél érdeklődni pontos információ után. Azokban az esetekben, amikor vámkezelési eljárásra van szükség, az áru az oldalon ígért szállítási időnél később érkezhet meg. Az áfa, akár magánszemély, akár cég az eladó, ugyanakkora az adott országban, a vámmentesség azonban eltérő összegig érvényes, szóval ezeknek is érdemes utánanézni.

Amennyiben már tisztában vagyunk célországaink vámpolitikájával, rá lehet térni a lényegre, ami mindössze pár lépésből áll, igaz, pár szabályt be kell tartanunk.

El kell döntenünk, mennyire akarjuk nagyban csinálni

Az Amazonnak két csomagja van, a Professional és az Individual. A legfőbb különbség a kettő között, hogy az előbbinek fix 39,99 dolláros havi díja van, és több mint 40 terméket értékesíthetünk minden hónapban, míg utóbbinál nincs havi díj, viszont maximum 40 terméket adhatunk el havonta, és mindegyik után 0,99 dolláros értékesítési díjat kell fizetnünk. A választásnál azt is érdemes átgondolni, mit akarunk értékesíteni, mert a Professional csomagban lehetőségünk van a szállítási díj megszabására, amennyiben nem könyvet, zenét, filmet vagy szoftvert adunk el. Illetve számos terméket is csak ebben a csomagban árulhatunk – erről a következő pontban.

Kategorizálnunk kell a termékeinket

Az Amazon több, mint 20 termékkategóriát kínál fel, azonban nem mindegyiket használhatjuk feltételek nélkül. Bizonyos csoportokban, mint például a szépségápolás, minőség-ellenőrzés miatt csak az Amazon jóváhagyásával tehetjük csak fel termékeinket, ám jóváhagyási kérelmet csak az nyújthat be, aki Professional csomaggal rendelkezik.

Adjunk el!

Miután feltettük ajánlatainkat azokat látni fogják a vásárlóink. Egy profi fotó sokat segíthet az eladásban, bár az Amazonon rá is vagyunk kényszerítve a megfelelő képminőségre az oldal belső szabályzatával. Fényképünknek pontosan kell ábrázolnia a terméket, nem tehetünk fel illusztrációt vagy rajzot a valós áru helyett. A képen nem lehetnek más, zavaró tárgyak, és a terméknek ki kell tölteni a képkeret 85 százalékát, a képkeretből pedig nem lóghat ki. A fénykép hátterének tökéletes fehérnek kell lennie, azaz RGB kód szerint 255, 255, 255 vagy ha úgy tetszik #ffffff színű legyen a fotó háttere, ami sokkal macerásabb feladat, mint elsőre hangzik, hiszen még a legtisztább fényképvászon sem hozza mindig a tökéletes fehéret, így ezt sokszor utólag kell szoftveresen manipulálni. A kép nem tartalmazhat szöveget, és természetesen egyáltalán nem lehet rajta semmilyen pornográf vagy sértő tartalom sem.

Az oldalon kampányok elindítására is van lehetőségünk, amikkel hirdethetjük termékeinket. Ez a rendszer eléggé hasonló a megszokott PPC marketing eszközökhöz. Meg kell adnunk a költségvetést és a kampány időtartamát, be kell állítanunk a kulcsszavainkat, végül pedig ki kell választanuk a reklámozni kívánt terméket.

Olcsóbb és könnyebb lesz a weben eladni
Több lépcsőben csökkentené az EU a közösségen belüli elektronikus kereskedelemmel, illetve távértékesítéssel foglakozó cégek adminisztrációs terheit és költségeit – derül ki a Mazars legfrissebb összefoglalójából. A kérdés, hogy engedi-e a magyar jogalkotó.

Feliratkozom a(z) Pénzszerzés téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor