Ami jól megy, abból kell márkát építeni!

A nagyvállalatok márkaépítése külön tudomány. Kutatók és szakemberek dolgoznak rajta akár évekig, hatalmas befektetéssel. Az, hogy ezt a kicsik nem tudják megtenni, nem jelenti azt, hogy ne tudnának márkát építeni. Csak éppen mások az eszközök.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Egy kisvállalatnál nem a logó és a márkanév a döntő, hanem a szolgáltatás vagy a termék – Kép: SXC

Sok szó esett például annak idején a "Sólyom" légitársaság nevéről és arculatáról, amelyet kritizáltak amiatt, hogy kiejthetetlen a külföldiek számára. De nem okozott ez gondot például Arnold Schwarzeneggernek sem, csak megtanulta a nevét a világ. A nagyvállalatoknál egy új márka bevezetését óriási előkészítő munka és ezzel arányos befektetés előzi meg: piackutatások, termékfejlesztés, tesztek, bevezető kampány és végül imázsreklámok sulykolják a márka nevét. Mire a termék a piacra a kerül, már lefektették a márka alapjait, melyről a piac dönti el, hogy sikeres lesz-e vagy sem.

A kicsi az más

„A kisvállalkozások nem úgy építenek márkát, hogy a logóját és a cégnevét teszik fel a hirdetéseik tetejére. Egy kisvállalkozás akkor fog márkát építeni, ha az ajánlatai, a csomagjai említésre méltók lesznek. Említésre méltó a szó legnemesebb értelmében: ha annyira jó az ajánlat, a csomag és természetesen a kínált termék vagy szolgáltatás, hogy a piac önként beszél, mesél, lelkendezik róla. Ez az igazi kisvállalati márkaépítés!” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója. (A mikro- és kisvállalatoknak szóló gyakorlati tippjeinket a márkaépítéshez itt olvashatja!)

A szakember szerint a kisvállalati marketinget pontosan fordítva kell csinálni, mint a nagy cégekét: amit visszaigazolnak a vevők, ami jól megy, abból kell márkát építeni!  Elnevezhetjük, „márkáztatjuk” minden termékünket, de a márka alapját képezheti egy kiemelkedően jó ajánlat, egy kimagasló szolgáltatási színvonal vagy akár a cég által nyújtott és különlegesen megfogalmazott garancia is. Nem kell, hogy mindegyik tökéletes legyen, elég, ha az egyik az, a többinél pedig törekedni kell a folyamatos fejlődésre.

Az arculat olyan, mint a kígyó bőre

A vevőszerző marketing 10 pontja
Minden vállalkozás legfontosabb feladata a túlélés érdekében a vevőszerzés. Ennyiben minden egyes cég közös akkor is, ha a mi cégünknél a vevőt éppen ügyfélnek, betegnek, partnernek vagy bármi másnak hívjuk. Ahhoz, hogy esélyünk legyen mindig elegendő számú vevőt bevonzani, nem bízhatjuk magunkat a véletlenre. Wolf Gábor, a Marketing Commando alapítója összeszedte, hogy mik a legfontosabb marketinges alapvetések ennek érdekében.
A márka építésénél nagyon fontos a cég arculata, azaz külső megjelenése is – de csak miután a termékünket márkáztuk. Ebbe beletartozik minden, amivel a vevő találkozhat: névjegyek, levélpapírok, levelek, borítékok, céges autó, hirdetések, a munkatársak ruhája, honlap, e-mailek formátuma.(Érdemes azzal is tisztában lenni, hogy mi a különbség az imázs és az arculat között.)

A legfontosabb szabály, hogy a cég imázsa összhangban kell legyen a vevők igényeivel és ízlésével, azaz nekik tetsszen, ne pedig a családtagjainknak. Itt sem kell tökéletesre törekedni, mert a cég arculata olyan, mint a kígyó bőre: ahogyan változik a cég, vele együtt változik a cég arculata is. Példa erre a Marketing Commando logója, mely már többször változott, és még bizonyosan változni is fog.

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo