Amikor a kisebb is elég

Sok vállalatnál kihasználatlanok maradnak a nagyméretű nyomtatók, miközben „láthatatlan” költségeik folyamatosan jelentkeznek a szervezetben.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fotó: SXC

Az IDC felmérése szerint a vállalatok hatékonysági problémáinak közel 20 százaléka a nem megfelelő dokumentumkezeléssel áll összefüggésben. Ha nem a cégünk igényeire szabott készüléket választunk erre a célra, akkor az ronthatja a munkavégzés hatékonyságát, és számos „láthatatlan” költséget eredményezhet. Ilyen lehet például a dokumentumok rendezéséhez szükséges manuális többletmunka, a nyomtató karbantartására fordított idő vagy az általa elfoglalt irodaterület bérleti díja.

A legtöbb helyet foglaló irodai berendezések az A3-as nyomtatók és multifunkciós készülékek, miközben a nyomatok mindössze 5-10 százaléka készül ebben a méretben. Bizonyos speciális szakterületeken, mint például a műszaki tervezés vagy a grafikai munkák, elengedhetetlenek az A3-as vagy még nagyobb méretű nyomatok, a legtöbb irodában azonban az A4-es méretű készülék is bőven elegendő. Ennek ellenére néhányan nem szívesen mondanak le nagyméretű nyomtatójukról, mert ezek a gépek általában gazdagabb funkciókészlettel rendelkeznek, mint kisebb társaik.

Ma már azonban léteznek olyan A4-es multifunkciós készülékek, amelyek ugyanezt a tudást kínálják, csak éppen kompakt méretben és kedvezőbb áron. Nem elhanyagolható szempont, hogy egy A3-as nyomtató áráért akár 2-3 darab A4-es készülék is beszerezhető. Akár a cég sajátja a nyomtató, akár üzemeltetési szerződés keretében béreli, mindenképpen szerencsés egy kisebb készüléket választani, hiszen ezzel jelentős megtakarítást érhetünk el.

Korai temetni a hazai nyomtatópiacot
A darabszámok csökkenése, a használt gépek felülreprezentáltsága az új beszerzések ellenében, illetve a nem eredeti kellékanyagok iránti fokozódó kereslet valós problémákat jelentenek, ugyanakkor új fejlődési irányok is mutatkoznak.
A magyar vállalkozók egyébként konzervatívak a nyomtatás területén: a kkv-k 31 százaléka még mindig tintasugaras nyomtatót, míg a megkérdezettek közel kétharmada (62 százalékuk) lézernyomtatót használ – derült ki a KutatóCentrum és az Epson nemrég közzétett közös online felméréséből. A válaszadók legalább 35 százaléka bevallottan az eredetitől eltérő, alternatív kellékanyagokat vásárol költségeinek csökkentése érdekében. A megkérdezettek 46 százaléka több mint 100 oldalt nyomtat hetente, s bár a  többségüknek nincs szüksége a színes nyomatokra, sok esetben csak kompromisszumok árán fogadják el a fekete-fehér nyomtatás lehetőségét a költséghatékonyság érdekében.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo