Autóflotta egy kisvállalkozásnak?

Kisvállalkozóként nem is gondolhatunk arra, hogy egy egész autó flotta segítse a munkát - jó, ha egy autó rendelkezésre áll. Legalábbis így volt ez eddig, most azonban a megosztás gazdasága lehetővé teszi, hogy szükség esetén kis városi, de ha kell, akár egy kisteherautó álljon az üzlet rendelkezésére.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A CarSharing - közösségi autóhasználat nem csak a magánemberek számára lehet előnyös, hanem a vállalkozások jelentős részének” – magyarázza Kádár András, az Avalon CareSharinget működtető Avalon Care Services Kft. értékesítési vezetője. A Carsharing - közösségi autó egy olyan innovatív, környezetbarát autóhasználat, amely néhány ezer forintos rendelkezési havidíj ellenében költséghatékony módon fedi le a felhasználási csúcsokat, ezáltal jelentősen csökkenti a taxiszámlák költségét vagy éppenséggel optimalizálja a "kulcsos" autók kihasználtságát.  A vállalati CarSharing további előnye, hogy az operatív lízinghez képest rugalmasabb, könnyebben felmondható konstrukcióban lehet autóhoz jutni.

Oszd meg és utazz!
Miközben beindult a BuBi, Németországban egyre népszerűbb a nagyvárosi közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonlóan működő autómegosztás. Az úgynevezett „carsharing” használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott a Zöld8 összeállítása szerint.
Az autó könnyen, gyorsan foglalható okostelefonon, PC-n vagy a 0-24 órás Call Centeren keresztül, de megfelelő számú felhasználó esetén az autó(k) az adott cég, vállalkozás garázsából, parkolójából közvetlenül elérhető(k). A CarSharing rendszer nagyon rugalmas, hiszen az autó akár félórás időtartamra is foglalható, bérelhető; leginkább a napon és városon belüli autóhasználat esetén kínál jelentős költség megtakarítást a felhasználóknak.

A számlázás kilométer és óradíj alapján történik; a számla már az üzemanyag árát is magában foglalja, természetesen minden más egyéb költség mellett (cégautó adót, biztosítást, stb.), azaz a teljes autóhasználat költségként elszámolható. A szolgáltatás rendkívül transzparens, hiszen az Avalon honlapján keresztül a CarSharing - közösségi autóhasználatról készült összes adat (rendszám, megtett km, idő, stb.), riport azonnal elérhető, letölthető. Ezenkívül lényegesen egyszerűbbé válik az adminisztráció azzal, hogy minden lehetséges felhasználó kártyát kap, így nem kell mindig egy arra kijelölt személynél leadni illetve felvenni a gépjármű kulcsait.

Kép:PP archív

A flottában minden gyakori kategória járművei megtalálhatóak, kezdve a kisautóktól, a középkategóriás limuzinokon át a mikrobuszokig, furgonokig, így az autóállomány összetétele mindig az adott ügyfél valós igényeihez igazítható; tapasztalatok szerint egy 10 járműves flottát már 5-6 autóval ki lehet váltani CarSharing rendszerben. Az Avalon adatai szerint a magyar céges felhasználók jóval hosszabb időre foglalnak, és hosszabb utakat tesznek meg, mint például német kollégáik: a hazai átlag (6 óra 47 perc, illetve 83,7 kilométer) mintegy 50%-kal magasabb a németnél mind az időtartam, mind pedig a megtett út hosszát illetően. A céges felhasználók átlagos útja nettó 8871 forintba került az Avalon adatai szerint.

Emellett az Avalon 3 hónapos CarSharing tesztidőszakot biztosít minden az érdeklődő cég, vállalkozás számára, hogy normál felhasználási körülmények mellett is kipróbálható legyen a szolgáltatás.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo