Az etika mint kockázatcsökkentő tényező

Szerencsére egyre több vállalkozó tekinti az üzleti siker feltételének a tudás és rátermettség mellett az etikus működést is. Közéjük tartozik a néhány év alatt startupból harminc országban szolgálató vállalattá növő Comforce Zrt. is.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A hazai cégek is kezdenek rádöbbenni arra, hogy csak kiszámítható és fenntartható partnerrel lehetnek sikeresek. Ezt igazolja a contact center szolgáltatásokat – ügyfélszolgálat, értékesítés támogatás, marketingtámogatás – nyújtó Comforce fejlődése.

– Kétfős startupként indultunk 2008-ban, mára pedig már negyven nyelven, négyszáz munkatárssal szolgáltatunk – mondja Papp László Dávid, a Comforce Zrt. alapító-vezérigazgatója.

Papp László Dávid
Kép:PP/Hatlaczki Balázs

Az alapítók víziója az volt, hogy a legújabb technológiák alkalmazásával forradalmasítják a hazai ügyfélszolgálatot: a klasszikus contact center szolgáltatásokat ötvözik a távmunkával, azaz a telephelyek mellett otthonról dolgozó ügyintézők is segítik az ügyfeleiket. Ezáltal rugalmasabban tudnak alkalmazkodni a piaci változásokhoz, eredményesebben szolgálhatják ki a megrendelők igényeit, ráadásul a mostanában bizonyos szektorokban érezhető szakemberhiányt is ki tudják küszöbölni.

Fordított hierarchia

A magyar piacon az egyik legjelentősebb újításuk a fordított hierarchia rendszere.

– Távmunkásaink saját rendelkezésre állás alapján dolgoznak. Természetesen a szerződéses kötelezettségeik betartása mellett maguk szabhatják meg azokat az időpontokat, amelyekben dolgoznak, nem pedig a munkáltató által meghatározott kötelező beosztásban. Ez lehetőséget teremt arra, hogy az egyéni életritmusukhoz igazítva végezzék a munkát. A rendszer az alapos kiválasztási folyamat és a biztonsági beosztások miatt működőképes – hangsúlyozza a vezérigazgató.

A fejlesztésekhez igénybe vehető állami és uniós támogatások rendszere viszont bonyolult, annak ellenére, hogy az elmúlt években jelentősen javult a helyzet e téren. A cégvezető szerint a pályázati adminisztráció és a feltételek teljesítése továbbra is komoly teher.

Kolonc helyett iránytű a fenntarthatóság
A felelős üzleti működés lassacskán a helyére kerül: a céges stratégiák középpontjába. A vállalatok kezdik belátni: a túlélés feltétele, hogy reagáljanak a világ problémáira, és a maguk módján részt vegyenek azok megoldásában. Korántsem öncélú jótékonyságról van tehát szó.
– Gyakran könnyebb tejesíteni egy nagyobb volumenű külföldi megrendelést, mint egy pályázaton megfelelni. Innovatív szakemberekből szerencsére nincs hiány, mindig találunk olyan munkatársakat, akiket motivál az, hogy részt vehetnek az innovációval elért sikerekben – mondja Papp László Dávid.

Egyelőre komoly hátrány az etika

Az innováció mellett a mindennapokban alkalmazott eljárásokban – dolgozókkal és partnerekkel szemben egyaránt – az etikus működés a cég alaptétele. Az egyenlő elbánás, a tolerancia, a teljesítmény objektív értékelése és a transzparencia a vállalati kultúra része.

– Ha gazdasági értelemben nézzük, az etikus működés sajnos még ma is komoly hátrányt jelent az egyébként is erős piaci versenyben, hosszabb távon mégis kiszámíthatóbbá válik, és csökken a kockázata. Az ügyeskedő és etikátlan működtetés ugyanis nem fenntartható. A válság közepén ez még nem így volt, de ma már kezdenek elfogyni az olyan szállítók, amelyek kizárólag az alacsony árral akarnak labdába rúgni. Ha a megrendelő olyan céget választ, amely etikusan működik, akkor a tervezhető fejlődés miatt nagyobb szaktudással, tapasztalattal és kompetenciával rendelkező partnert kap, hosszú távon tehát mindenki jól jár – vélekedik Papp László Dávid, aki szerint a megfelelő hozzáállás javítja az ágazat hosszú távú növekedési kilátásait is.

Az etikus működést elismerő Üzleti Etikai Díjat már 16. alkalommal osztották ki 2015-ben. Itt olvashat a cégekről, melyek elnyerték.

A jövő: egyértelműen a felhő

A Comforce a hazai piacon árbevétel alapján egyike az első három szolgáltatónak, a világpiacon viszont még bőven látnak fejlődési lehetőséget, hisz a contact centerek globális forgalma évente 350 milliárd dollár.

– A működési modellünkből, technológiánkból és a többnyelvű erőforrásokból adódó előnyöket szeretnénk minél több vállalathoz eljuttatni. A felhő alapú technológia ugyan a vártnál lassabban nyer teret, de láttam már olyan döntéshozót, aki a teljes elzárkózásból mára jelentősen nyitott az innovatív megoldás felé. Öt évvel ezelőtt a felhő – de még a cloud elnevezés is – furcsán hangzott, mégis kitettük a zászlónkra, hogy ezek vagyunk, így működünk. A jövő egyértelműen a felhőé – szögezi le Papp László Dávid.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo