Az olcsóbb jegyek végül mindig drágábbak

Repülőjegyet venni olcsón és okosan – egyre nehezebb. A légitársaságok mind több szolgáltatásért kérnek külön pénzt, de aki utánanéz, így is megtalálhatja a számítását.

 

Mint tudjuk, eltűnt már a korszak, amikor a repülésnél három díjból választhattunk: economy, business és első osztály. Nem csak a fapadosok, a velük versenyző régi társaságok is rájöttek arra, hogyan lehet olcsó jegyeket kínálni úgy, hogy az utas végül mégiscsak többet fizessen...

Az USA-ban az American Airlines volt az első, ahol külön kellett fizetni a feladott csomagért, azután náluk és a többieknél, jöttek az újabb ötletek: ha fizetsz, elsőnek szállhatsz be, kiválaszthatod előre a helyedet, használhatod a wi-fit, és a többi.

Így ha valaki az utazási portálok alapján választ ki egy olcsónak látszó jegyet, nem biztos, hogy a legjobban jár. A portálok ugyanis általában nem tájékoztatnak arról, hogy az a bizonyos legolcsóbb lehetőség mit tartalmaz és mit nem – például, hogy már a feladott csomagért, vagy akár a gépre kézben felvitt táskánk elhelyezéséért külön kell majd fizetni.

A szakértők ezért azt javasolják: menjünk inkább a légitársaságok honlapjára, ott kiderül, mit tartalmaznak a különböző kategóriájú és árú jegyek, így nem érhet bennünket utólag meglepetés.

Gondoljunk arra, hogy nem egyszerűen repjegyet, hanem szolgáltatást vásárolunk – és válasszuk a lehetőségekből azt, amire szükségünk van. Így nem nagy öröm egy olcsóbb jegy, ha azt jelenti, hogy két kisgyerekünk vagy a párunk a gép másik részén ül majd – vagy hosszú emberként szűk ülésbe szorulva kell órákat töltenünk...

A cégek egyébként az utasadatok alapján pontosan tudják, mik a keresett szolgáltatások és ennek megfelelően alakítják áraikat. Az új módszer milliárdokkal növeli bevételeiket, de úgy látják, végül az utas is jól jár: a profitból fejleszthetik a

Szuperluxus: így repülnek a dollármilliárdosok
Luxusautót vásárolni ma már nem kunszt, bármelyik valóságshow-sztár vagy celeb megteheti. A gazdagság igazi státuszszimbólumává a magánrepülőgépek váltak.
gépparkot, a földi kiszolgálást, a repülőterek kényelmét.

Ami tény – de aligha vigasztalja az utast, aki órákat tölthet a képernyő előtt, amíg megtalálja a legjobb megoldást. Ez annál nehezebb, mert alig van két társaság, aki ugyanazt értené az egyes jegyfajták alatt... (N.Y.Times(

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo