Az ország 10 legjobb munkahelye

A vonzó munkahely 2013-ban szakmától függetlenül biztos megélhetést, folyamatos fejlődési lehetőséget, erkölcsi elismerést és változatos, érdekes feladatokat nyújt – derült ki a Munkáltató Márka Kutatás eredményeiből.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:PParchív

Az Aon Hewitt és az AIESEC 2012 végén újra elindította a Munkáltatói Márka Kutatását azzal a céllal, hogy feltérképezze a hallgatók, a pályakezdők és a munkatapasztalattal rendelkezők elvárásait és a vállalatokról alkotott véleményét.  A Magyarországon egyedülálló kutatásban  14,000-en mondták el véleményüket, ennek alapján állt össze a Legvonzóbb Munkáltatók listája. A válaszadók között 4,200 pályakezdő és 9,800 tapasztalt munkavállaló volt, akik összesen 243 vállalatot értékeltek, emellett pedig számos álláskeresési és munkahellyel kapcsolatos kérdésre is választ adtak.

A nőknél mások segítése, a férfiaknál mások vezetése a fontos

Az ideális munkahelyről alkotott elképzelésekben a nemeket vizsgálva érdekes eltéréseket találunk. A nőknél némileg hangsúlyosabban jelenik meg a vezetés emberközpontúsága, a munka-magánélet egyensúlya és a munkahely megközelíthetősége is, míg a férfiak jobban figyelmebe veszik a vállalat sikerességét, innovativitását, valamint a szervezet által nyújtott szakmai fejlődési lehetőségeket, de azt is, hogy mennyire van lehetőségük mások vezetésére.

Milyen az ideális munkahely?
A korábbi évekkel összehasonlítva nem tapasztalható jelentős változás az ideális munkahelyek jellemzőiben. A válaszadók túlnyomó többsége számára továbbra is egyértelműen az anyagi-erkölcsi elismerés a legfontosabb szempont, amit a munkáltató stabilitása, hosszútávú megbízhatósága követ, és csak ezután következik a jó munkahelyi légkör. A diplomás munkavállalók számára az összes válaszadó eredményeivel összehasonlítva a stabilitás és a munkahely megközelíthetősége kevésbé játszanak szerepet, hangsúlyosabbak viszont az előrelépési lehetőségek, a szakmai fejlődési lehetőségek, a nemzetközi háttér és az innovativitás. A válaszadók szakmájuktól függetlenül a biztos megélhetést, a folyamatos fejlődés lehetőségét és változatos, érdekes feladatokat szeretnék megtalálni az ideális munkahelyen.
Ha konkrét választásra kerül a sor, a férfiak munkahelyválasztásában inkább szerepet játszanak a kihívó szakmai feladatok, a lehetőség mások irányítására – 9%-uk tartja ezt fontosnak, szemben a nők 4%-ával -, valamint az új dolgok alkotása is kiemelt szempont, míg a gyengébb nemnél nagyobb súllyal esik latba, hogy másoknak segíthessenek – 20% szemben a férfiak 13%-ával – és számukra fontosabb a vállalat társadalmi felelősségvállalása is.   (19% vs 15% a 40-nél idősebb korosztályban)

A pályakezdők az egyetemen tájékozódnak

A Munkáltatói Márka Kutatás eredményei szerint a pályakezdők a tapasztaltakhoz képest gyakrabban hagyatkoznak az állásbörzékre, céglátogatásokra, egyetemi karrierirodákra és tanáraik véleményére, ha egy munkáltatóról szeretnének többet megtudni. A tapasztaltak nagyobb arányban részesítik előnyben a jobportálokat, az adott cégnél dolgozók véleményét és saját tapasztalatukat, de a sajtóhírekre is jobban támaszkodnak.

A munkáltató mint márka
Európában a vállalatok már több mint tíz évvel ezelőtt felismerték a munkáltatói arculat (employer brand) építésének szükségességét, és itthon is egyre többen jelennek meg egységesen kommunikált arculattal és stratégiával, néhányan már folyamatos kampánnyal biztosítják a vállalat munkáltatói minőségének hangsúlyozását a médiában. "A vállalatok egyre nagyobb része tudatosan építi munkáltatói arculatát, azzal a céllal, hogy növelje vonzóságát a munkavállalók körében" - mondta el Sziber Éva, az Aon Hewitt Employer Branding szakterületének vezetője.
Felülértékelik magukat a fiatalok?

A diplomás munkavállalók átlagos fizetési elvárása (a korcsoportok átlagát tekintve) 258,000 forint, míg a diplomával nem rendelkezőké 177,000 forint. A diplomás, 25 évnél fiatalabb korosztály nettó havi fizetési elképzelése jelenleg átlagosan 173,000 forint. A 10-20 évvel idősebbeké (35-44 év) pedig átlag 318,000. A különbség 145,000 forint, ami 10 év munkaviszony alatt a reálisnál kevesebb növekedés lenne. Ez is mutatja, hogy a fiatalabb korosztály valamivel magasabb fizetést képzel el magának a valós lehetőségeknél.

Szakmánként vizsgálva fizetési elvárásaikban az IT-sok pozicionálják legmagasabbra magukat, átlag 293,000 forinttal, őket követik az üzleti tanácsadók és a mérnökök. A jogászok és pénzügyesek nagyjából hasonló, átlag 235,000 forintot szeretnének keresni, utánuk jönnek a marketingesek, majd a beszerzők (213,000 forint), s a sort az újságírók zárják átlag 198,000 havi fizetési elvárással.

Álláskeresési magabiztosság

Az IT-sok a legmagabiztosabbak az álláskeresési lehetőségeikkel kapcsolatban, őket a mérnökök és a vegyészek követik. Azok a szakmák, ahol 2013-ban kifejezetten tartanak az álláskereséstől: a vendéglátás, idegenforgalom, kereskedelem, beszerzés és az oktatás, de az adminisztratív munkörökben sem érzik magukat könnyű helyzetben az álláskeresők.

Magyarország Legvonzóbb Munkáltatói 2013-ban:

1. AUDI Hungaria Motor Kft.

2. Mercedes Benz Manufacturing Hungary

3. MOL Group

4. Microsoft Magyarország

5. Nestlé Hungária Kft.

6. Cocal-Cola HBC Magyarország Kft.

7. Bosch csoport

8. Richter Gedeon

9. IKEA

10. IBM Magyarországi Kft.

10. L'Oréal Magyarország Kft.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo