Bővülhet az idén az online álláspiac

A tavalyi 2,8 milliárd forint magyarországi összes online álláspiaci árbevételhez képest, melynek több mint 85 százalékát, pontosan 2,46 milliárd forintot az állásportálok adtak, az idei évre 10-15 százalékos növekedést prognosztizál éves online álláspiaci kutatása alapján az eNET.

Az online szegmens többi szereplőjével ellentétben az állásportálok és aggregátorok (gyűjtőoldalak) piacán jelentős visszaesést hozott a világválság: a hirdetések száma jelenleg a 2008-as szint 40 százalékát éri el. A növekedést a piaci helyzet javulása mellett új szolgáltatások bevezetésével tervezik elérni a megkérdezett cégvezetők.

Tavaly 20 ezer aktív hirdetés forgott az állásportálok szempontjából túltelített piacon, ahol a magasan vezető Profession (67%) mellett a CV Online, Monster, Workania és Jobline folytat versenyt. A piacvezető által diktált tempóban folyamatos a fejlesztés, amelynek részeként a jelenleg listázási modellben működő oldalak fokozatosan HR szolgáltatókká alakulnak át.

„Kutatásunk során a piaci szereplőkkel folytatott interjúkból kirajzolódott, hogy hatalmas a fejlődési lehetőség az állásportálok számára. Komplex szolgáltatásokat nyújtó oldalakká kell alakulniuk ahhoz, hogy a főként kis- és középvállalkozások egyre speciálisabb igényeit pontos, gyors szolgálják ki.” – mondta Kis Gergely, az eNET ügyvezetője. - „Ebbe az irányba mutat a kapcsolati hálók és értékelések mentén egymáshoz mérhető jelölteket profil alapján rendező munkavállalói adatbázisok iránti egyre növekvő igény, miközben a hagyományos eszköznek számító állásbörzék hanyatlóban vannak” – tette hozzá.

Kép: SXC

Nemzetközi szinten a közösségi média is kezd meghatározó szereplővé válni az álláspiacon – jelenleg Magyarországon 300.000 LinkedIn felhasználó van, de a komolyabb lehetőségek még hiányoznak. A csatorna legnagyobb erősségét, a profil központú, értékeléseken és ismertségeken alapuló hálózati felépítést várhatóan a hazai álláskereső és aggregátor oldalak is beépítik a rendszerükbe. A változó internetezési szokásokat jelzi a mobilizáció is, amelynek részeként egyre több a lokális mobiltelefonos keresés.

A nemzetközi trendeket követve itthon is elterjedőben vannak az ATS (Applicant Tracking System) és TMS (Talent Management System) megoldások, amelyek segítségével a kiválasztási folyamatok több ponton is automatizálhatóak és alkalmassá válnak skálázott tehetségmenedzsment rendszer kialakítására. Vállalati részről az employer branding kerül előtérbe, amely segítségével egy állásportál is választ adhat olyan kérdésekre, hogy milyen pluszt tud adni egy munkáltató a dolgozóinak, miért érdemes jelentkezni egy pozícióra.

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo