Csúzlival lövünk elefántra és ágyúval verébre

Gyökeresen átalakult a kis- és közepes vállalkozások marketing eszköztára: a rádió eltűnt a tíz leggyakrabban alkalmazott eszközök közül, a Facebook és az Adwords az első öt legnépszerűbb közé került - derül ki a Marketing Commando legfrissebb felmérésből.

A szeptemberben végzett online felmérés több mint 1700 fő kis- és közepes vállalkozó válasza alapján készült. A kutatás eredménye általánosságban azt igazolja, hogy a válaszadók körében a legnépszerűbb marketing eszközök a honlap, melyet a válaszadók 76 százaléka használ.  A második legnépszerűbb eszköz a Facebook oldal, melyet a válaszadók 52 százaléka alkalmaz, harmadik az ajánlás 50 százalékkal. A negyedik és ötödik legnépszerűbb eszköz a szórólap 35 és az Adwords hirdetés 32 százalékkal.

Az eredményeket összevetve az Ipsos és a Marketing Commando 2009-ben publikált kutatásának adataival megállapítható az online marketing eszközök térnyerése: öt új eszköz került a tíz legnépszerűbb közé, kiszorítva például a rádiót.

Forrás: Marketing Commando

Demokratizálták a marketinget az online marketing eszközök

„Érthető az online marketing eszközök térnyerése, mert olcsó és mérhető, mindamellett hatékony” – világítja meg az eredmények hátterét Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértől, a felmérést végző Marketing Commando vezető tanácsadója.

Hozzátette: lényegében az online marketing eszközök széles körben elérhetővé tették, demokratizálták a marketinget a kisvállalkozások számára. Ma már egy kisvállalat is képes minimális befektetéssel hatékony kampányokat folytatni, reklámügynökség segítsége nélkül is.

Változatos eszköztár

Az induló vállalkozások kevesebb marketing eszközt alkalmaznak. A honlap (76%) mellett a Facebook oldal (55%), ajánlás (50%), szórólap (34%), Adwords  (PPC) hirdetés(31%) alkalmazása  jellemző.

A fejlődő stádiumban lévő cégek némileg több marketing eszközt használnak, mint a kezdő cégek. Az átlaghoz képest többen szórólapoznak (38%), többen alkalmaznak keresőoptimalizálást (31%), értékesítőket (23%) és viszonteladókat (24%). Valamint lényegesen többen akcióznak (38%) mint a kezdő cégek.

A piacvezető cégek alkalmazzák a legszélesebb marketingeszköz skálát. A honlap használata magas (81%), de kiemelkedő a PPC hirdetések (39%), árakciók (44%), keresőoptimalizálás (37%) és  sajtóhirdetések (37%) alkalmazása. Ugyancsak jelentős az értékesítők (43%), viszonteladók (32%) és az értékesítési célú rendezvények (31%) használata. E szegmensben jelentős a tömegmarketing eszközök használata, mint a rádió- (12%), TV reklám (9%), a DM (122%), eDM (19%) és az óriásplakát (14%), használata.

„Kis pénz kis marketing”

A cégek forgalma alapján szembetűnő, hogy a bevétel nagyságával egyenes arányban növekszik az alkalmazott marketingeszközök száma. A legkisebb bevételt realizáló cégek csak a mindenki által leggyakrabban használt eszközöket, a honlapot, a Facebook oldalt, ajánlásokat és a szórólapot alkalmazzák. Az egymilliárd forint felett forgalmazó cégek által alkalmazott eszközök skálája viszont nagyon széles.

Érdekességek

A felmérés számos érdekességgel is szolgált. A profil alapján lényeges különbségek mutatkoznak az alkalmazott marketing eszközökben. A lakosságnak értékesítő cégek 59%-a használ Facebook oldalt, míg a céges piacon lévő vállalkozások esetében ez az arány 42%. Ezzel szemben ajánlást a céges piacon lévő vállalkozások 58%-a használ, míg a lakossági piacon ez az arány 46%.

Blogot a kezdő cégek használnak a legnagyobb arányban, 24% míg a stabil cégek esetében ez az arány mindössze 14%.  A szolgáltatók 22%-a blogol, míg a terméket forgalmazók 16%-a.

Csúzlival lőnek elefántra, ágyúval verébre

„Észrevehetően terjed a marketing szemlélet a kisvállalatok körében, amit megkönnyít, hogy ma már sok elérhető marketing eszköz áll rendelkezésre. A sokféle eszköz megkönnyíti a piacra lépést, azonban megnehezíti a választást. Sokan csábulnak el az éppen divatos eszközöknek és nem a fejlettségüknek és iparáguknak megfelelő megoldásokat használják: csúzlival lőnek elefántra, ágyúval verébre” – adott hangot véleményének Wolf Gábor.

Véleményvezér

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.
Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett

Orbán Viktor és Hadházy Ákos háborúja új szintre emelkedett 

A harang, mint fegyver?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo