Egy jó ajándék biztos ügyfelet hoz!

Benne vagyunk az év végi hajrában, minden cég szeretné jól feltenni az i-re azt a bizonyos pontot. Ha jól választunk karácsonyi ajándékot, jövőre is biztosíthatjuk a sikert Szakértőnk segít!

Ajándékozni öröm, főleg akkor ha a megajándékozott is így vélekedik. A karácsony, év vége sok céget „meglepetésként” ér, az utolsó pillanatban választ valami egyszerű, könnyen beszerezhető ajándékot és azt postázza ügyfeleinek. Pedig egy jó ajándékválasztás megalapozhatja jövő évi sikereket is.

Karácsonykor a legtöbb cég meglepi valamivel az ügyfeleit. Alapesetben egy köszönő e-mail megy,esetleg egy képeslap, vagy valami boríték méretű ajándékot küldünk ki hogy egyszerűen „letudjuk” a kötelezőnek vélt ajándékosztást. (A karácsonyi üdvözlet fontos! Etikett szakértőnk itt ad tanácsokat, hogy mit és hogyan küldjünk.)

Vegyük figyelembe azonban, hogy karácsonykor mindenki küld valamit, az eddig „elfelejtett” ügyfeleket hirtelen sok cég, köztük konkurenciánk is megrohamozza, így kimondottan nehéz kitűnni a tömegből.

Hogy csináljuk jól?

A legjobb, ha évente többször felkeressük az ügyfeleinket– húsvét, névnap és karácsony lehetnek a fix pontok, illetve folyamatosan több csatornán keresztül információt is adunk nekik. Ha ez elmaradt, vagy nem folyamatosan volt jelen az év során, a karácsonyi ajándékozás akkor is megfelelő alkalom, melyet megragadva újból felvehetjük az elejtett fonalat ügyfélnél. De hogyan?

Kép:Fotolia

Mennyit költsünk?
Sokan beleesnek abba a hibába, hogy ha kevés pénz van ajándékokra, akkor inkább nem is adnak semmit. Egy céges ajándék mindig befektetés a jövőbe. Nem feltétlenül a drága a legjobb ajándék! Az ügyfél a jól átgondolt apró figyelmességet is értékelni fogja!
Szegmentáljunk!

Ajándék választáskor először is szegmentáljunk: készítsünk sorrendet, kik a jó ügyfelek, VIP ügyfelek, akik akár nagyobb értékben kaphatnak ajándékot, és kik azok az ügyfelek, akiket szívesen viszont látunk jövőre is, hiszen évente rendszeresen elköltik azt a kisebb összeget.

Kérdezzünk!

A legjobban úgy tudjuk „megfogni” az ügyfelet, ha megkérdezzük vágyairól. Mit szeretne kapni: ajándéktárgyat vagy inkább azt, hogy az ajándéktárgy összegét költsük jótékony célra, ültessünk egy fát, adakozzunk a rászorulóknak az ő nevében... stb.

Találjuk meg, ki az ügyfél!

Ha egy cégnél több emberrel is kapcsolatban voltunk, állítsunk fel sorrendet. Kivel kommunikáltunk legtöbbször, ki a döntéshozó, mennyit rendel tőled a cég éves volumenben. A főnöki ajándék jellemzően ne legyen 20%-nál drágább, mint a beosztottaké.

3 alap hiba
1. Olyan ajándék, amiből már van egy tucat az ügyfélnek. 2. Olyan ajándék, ami számára teljesen közömbös, csak „egy újabb kacat”. 3. Olyan ajándék, amit csak rövid ideig használ és szinte azonnal a kukában végzi.
Szempontok a választáshoz:
  1. A legrosszabb, amit tehetünk, ha az első boltban veszünk valami édességet vagy bort és azt postán/futárral kiküldjük. Bár így is örülni fog az ügyfél, költöttünk is ajándékra, viszont, amikor elfogyasztja azt, valószínűleg nem is emlékezik már arra, kitől kapta. Tehát mindig márkázzuk az ajándékot!
  2. Válasszunk lehetőleg egy hosszú távon hasznos használati tárgyat, így ha az év során alkalmazza az ügyfél, folyamatosan ránk kell gondolnia. Például a naptárat, gondoljuk naivan, az ügyfél egy egész évig használja, de az okostelefonok terjeszkedésével a naptárat használó emberek száma drasztikusan csökken. Informatikai forradalom korát éljük,ehhez kapcsolódó ajándéktárgynak a jellemzően számítógépes munkát végző ügyfelek és a naponta 2-3 órát internetező emberek nagyon tudnak örülni. Ma már minden 5. embernek van okostelefonja, a tablet-tulajdonosok száma is hihetetlen mértékben nő. Célszerű lehet egy telefonhoz alkalmas „kütyü” vagy egy laptophoz ideális periféria választása.
  3. Az ajándék legyen összhangban cégünk imázsával – ha cég dinamikus, innovatív újdonságot ajándékozzunk! Ha konzervatív és a megbízhatóság a fő érték, a letisztult, elegáns formák mellett döntsünk.
  4. A legjobban úgy tudjuk folyamatosan fenntartani ügyfelek figyelmét, ha egyedivé tesszük az ajándéktárgyat. Bármit ajándékozunk, a fő, hogy legalább céglogó, egy apró, a cégre utaló jel legyen az ajándékon. Diszkrét, de látható – ez a kulcsszó.
  5. Ha az ajándéktárgyra rányomjuk cégnév mellett az ügyfél nevét is, garantáltan hosszabb ideig használja majd – és nem is adja tovább a gyerekének.
  6. Karácsonyi ajándékról lévén szó a csomagolásra is figyeljünk oda! Az átadás módja sem mindegy: személyesen, vagy céges kapcsolattartón keresztül érdemes eljuttatni az ajándékot a címzetthez, a személyes találkozó ugyanis jó alkalmat kínál az elmúlt év közös munkájának értékelésére, az ügyfél jövő évi terveinek felderítésére és a következő évi közös teendők felvetésére.
  7. Nem kell belecsúszni az év végi hajrába az ajándékozással! Már hetekkel az ünnepek előtt is karácsonyi a hangulat, érdemes nem az utolsó hétre hagyni a dolgot amikor már mindenki a véghajrában tart.
Az emberek imádnak ajándékot kapni, ez mindenki alaptermészete. Egy jól kiválasztott ajándékkal megnyerhetjük bizalmukat, fenntarthatjuk érdeklődésüket és pozitív benyomást kelthetünk a cégünkről. A választásnál legyünk ötletesek, kreatívak, vagy kérjük szakember segítségét. Meglepő, mennyi ötletet kaphatunk és mennyi időt nyerhetünk ezzel!
Ki korán kel aranyat lel
A legtöbb reklámcég éves bevételének 60-70%-át a karácsony előtti szezonban generálja. Ebből kifolyólag a túlzsúfolt időszakban gyakrabban kerül porszem a gépezetbe, csúszhat a szállítási határidő, illetve ha nem gondolkodunk időben, ugyanazt a terméket valószínűleg drágábban kapjuk meg az expressz gyártási költségek miatt.
Egyedi ajándék után legalább másfél hónappal az ünnepek előtt érdemes kutakodni, ajánlatokat bekérni, hiszen a termék egyedivé tételéhez legalább 1-2 hét kell, de nagyon egyedi elképzelés esetén ez tovább is eltarthat.
Németh Rita www.pendriveguru.hu

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo