Egy saját olvasó értékesebb ezer vásároltnál

A levélszemét természetesen a spam mappába való, és talán már mindenki tudja, hogy a kéretlen reklám nem is törvényes. Leveleink azonban akkor is könnyedén célt téveszthetnek, ha azokat maga a címzett kérte. Egy kis odafigyeléssel növelhetjük a célba érkezés esélyét.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Túl nagy méret és túl sok kép

Az első és legfájóbb kompromisszum a design. Rengeteg menő hírlevél köt ki a spam mappában, vagy ha mégis eljut beérkező üzenetek közé, általában csak üres kereteket látni az egészből. Ennek több oka is van. Egyrészt a képek növelik a hírlevél méretét, és a legtöbb levelező rendszer blokkolja a fél megánál nagyobb leveleket. Másrészt a legtöbb levelező rendszer, ha át is engedi a levelet, blokkolni fogja magát a képet.

Kép: Pixabay

A képet, ha nem csak design szerepe van, hanem információtartalma is, érdemes linkelni. De ha mégis a beágyazás mellett döntünk, használjunk minél kisebb méretű képeket, és ügyeljünk rá, hogy jóval nagyobb legyen a szöveg aránya, mint a képé. Arra is figyeljünk, hogy képre ne rakjunk szöveget, mert azt a spamszűrők nem tudják értelmezni.

Adjunk meg a képekhez alternatív szövegeket, melyek abban az esetben jelennek meg, ha minden igyekezetünk ellenére mégse jelennek meg a beágyazott képek.

A kép és a szöveg kölcsönhatása mindenhol visszaköszön
Akár a honlapunkról van szó, akár hírlevélről vagy prospektusról, a képes és a szöveges tartalom is a főszereplők között lesz. Éppen ezért fontos, hogy ez a két alapelem hogyan helyezkedik el egymás mellett, vagy éppen egymáson: nem mindegy, hogy erősítik egymás mondanivalóját vagy éppen gyengítik azt.
Ne legyen mindig AKCIÓ!

Eléggé evidens tényezőnek tűnik a jó tárgy, hiszen ez dönti el, hogy egyáltalán megnyitja-e bárki a levelünket, ha megérkezett. Ezért sokan még mindig az "akciós" és hasonló szavakkal próbálnak hatni, pedig az emberek többségének túlságosan is tele van a postaládája hasonló szavakkal teletömött tárgyú spam levelekkel. A tárgyunk legyen egyedi, értelmes és informatív. Nem csak az emberek nem szeretik a csupa nagy betűs, klisékkel teletűzdelt tárgyakat, de bizony a levelezőrendszerek sem, ezért kerüljük a speciális karaktereket, a nagybetűs és megtévesztő szövegeket, illetve a spamekre jellemző kifejezéseket.

Nem érdemes próbálkozni azzal sem, hogy „Re:” vagy „Fwd:” rövidítések mögé rakjuk a tárgyat. Egyrészt nem korrekt, másrészt ezt a trükköt is ismerik a spamszűrők és kifejezetten harapnak rá, főleg, ha a címzettnek mi nem vagyunk a címlistájában. (A jó tárgysor írása nem is olyan egyszerű. Itt ír róla részletesen a Piac & Profit szakértője!)

Formázás és tartalom

Levelünk legyen letisztult, kiegyensúlyozott és mindig az olvasót tartsa szem előtt. Ahogy ma már szinte minden webes tartalomra igaz, a hírlevelekénél is figyelni kell a reszponzivitásra, hogy a küldemény mobilon és különböző méretű kijelzőkön is szépen, olvashatóan jelenjen meg. Ugyanakkor a programozással csínján kell bánni. A spamszűrők nem szeretik a kódokat, sokszor veszélyforrásként ítélik meg őket, így kerüljük az olyan elemeket, mint a javascript vagy iframe.

Persze végső soron a tartalom a legfontosabb pont. Itt lehet a legnagyobbat bukni, ugyanis a legrosszabb, ami egy hírlevéllel történhet, nem az, ha felfogja a spamszűrű, hanem ha azt maga az olvasó nem tartotta elég relevánsnak, igényesnek vagy informatívnak, ezért személyesen rakta be a spam mappába. A vonzó tartalom készítéséről itt olvashat bővebben.

A célközönségre célozzunk

Rossz adatbázissal is a spam mappában köthetünk ki. Sokan vásárolnak emailcím-listákat, ami gyorsabb és könnyebb megoldás, mint saját adatbázist építeni, de sokszor annyit is ér: a vásárolt listákban szereplő címzettek jelentős része nem tartozik a célközönségünkbe, így nem is meglepő, ha spamlista a vége a történetnek. (Hogy az adatbázis segítségével hogy növelhetjük a hírlevelünk hatékonyságát, arról itt olvashat.)

Saját listát mindig jobb építeni, de azt is karban kell tartani. Folyamatosan frissíteni és tisztítani kell. A már megszűnt címeket például mindenképp ki kell szedni, mert a nagyobb szolgáltatók figyelik, hogy a kampány milyen arányban tartalmaz nem létező emailcímeket, és egy bizonyos szám felett, az egész kampány megy a kukába.

De megéri a plusz munka: egy olyan olvasó, aki maga iratkozott fel a levelünkre, sokkal értékesebb közönség ezer megvásárolt címzettnél, akik jó eséllyel minimum kéretlen levélként fognak tekinteni üzenetünkre.

 

 

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo