A fizikai közelség növeli az eladást

Az exportáló vállalatok világszerte nagyobb arányban értek el bevétel- és profitnövekedést, mint a kizárólag belföldre fókuszáló cégek – áll egy friss felmérésben. Ám az igazi sikert az éri el, aki leányvállalatot vagy telephelyet hoz létre a célországban.

Külföld? Csak leányvállalattal – Kép: Pixabay

Az exportőrök már három éve töretlenül erősítik pozíciójukat: közülük 48 százalék jelzett profitnövekedést az elmúlt 12 hónapban, míg a kizárólag belföldön kereskedő vállalatok esetében ez az arány mindössze 36 százalék. Az exportvállalatok sikerének egyik forrása, hogy a külkereskedelemmel eleve nagyobb területet fednek le, mint ha csak hazájukban folytatnák tevékenységüket.

Ám a profitnövekedéshez az ügyfelekhez való közelség is nagyban hozzájárul. Ennek fontosságát a Regus felmérése is alátámasztja: a hazai válaszadók 73 százaléka szerint a fizikai közelség növeli az eladásokat. A magyar vállalatok 68 százaléka úgy gondolja, hogy a vásárlókhoz való közelség – a célországban kialakított telephellyel és/vagy leányvállalattal – növeli az ügyfél elégedettséget, és 66 százalékuk egyetért abban, hogy kisebb távolságból sokkal hatékonyabban lehet kezelni az ügyfelek problémáit.

A megkérdezettek 64 százaléka szerint a vásárlókhoz való közelség segít az ügyfelek és a piac jobb megértésében. Az ügyfelekhez közeli telephely a magyar vállalatok 61 százaléka szerint növeli az ügyfél-megtartási arányt, és 55 százalékuk gondolja úgy, hogy a fizikai közelség növeli a piaci hatékonyságot.

A külföldi terjeszkedés fontos lépés, ám rengeteg nehézséget okozhat a vállalatoknak, ha nem kapnak hozzá kellő támogatást. A válaszadó cégek több mint fele szerint (59%) a kereskedelmi kamara leginkább jogi és szabályozási tanácsadással tudná segíteni a külföldi terjeszkedést. (A magyar cégek többsége egyébként inkább a belföldi piacra fókuszál.)

Exportálna? Sokan segítenek, hogy ne induljon hátránnyal!
A magyar kkv-k számára ugyan komoly lehetőségeket tartogatnak a külpiacok, azonban fel kell venniük a versenyt nemcsak hazai konkurenseikkel, hanem más országok cégeivel is. A hazai kkv-kat több szervezet is segíti azonban, hogy ne kerüljenek versenytársaikkal szemben hátrányba – hangsúlyozták előadók a Piac & Profit és a BKIK által szervezett konferencián.
A vállalatok külföldi terjeszkedését a cégek 49 százaléka szerint segítené az, ha az állam közreműködne a helyi vállalkozói szervezeteknek és egyesületeknek való bemutatkozásban. 40 százalékuk véli úgy, hogy adótanácsadással kellene támogatni a külpiacra lépést. A vállalkozások negyede (26%) hasznosnak találná, ha lenne egy lista a hálózatépítésre alkalmas helyszínekről.

„Az emberek gyakran mondogatják, hogy közelebb kell kerülni az ügyfélhez, az exportpiacokon viszont ezt szó szerint kell venni. A felmérésre válaszolók szerint az ügyfelekhez közeli fizikai jelenlét számos előnnyel szolgál. A vállalatok mindenekelőtt arról számolnak be, hogy nagyobb arányban lehet megtartani az ügyfeleket, gyorsabban megoldhatók a problémák és javítható az elégedettség, ha az ügyfelek közelében létesítenek telephelyet” – mondta Katerina Manou, a Regus regionális igazgatója.

Másrészt viszont a külföldi jelenlét kiépítése nehéz feladat lehet, ha a hazai kormány nem nyújt kellő támogatást. A vállalatok világszerte azt vallják, hogy saját országuk kereskedelmi kamarája leginkább azzal segíthet a terjeszkedésben, ha tanácsot ad jogi és szabályozási kérdésekben, illetve adózási és váminformációkkal látja el a vállalatokat. „Ahol ezek az információk nem elérhetőek vagy nem teljesek, ott a vállalatok jobban teszik, ha olyan cégekkel társulnak, amelyek otthonosan mozognak az üzleti életben, valamint helyi ismeretekkel és kapcsolatokkal is rendelkeznek” – hangsúlyozta a szakértő.

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo