Férfiuralom a cégvilágban

A magyar cégvezetők csupán 32 százaléka hölgy, áll a Bisnode üzleti információ szolgáltató elemzésében. Magyarországon több női cégtulajdonos van, mint női cégvezető, viszont a férfiak erősen felülreprezentáltak a vállalkozásokban. A legtöbb cégvezető és tulajdonos a 40-50 éves korosztályból kerül ki, valamint a nagy cégeknél sok a 60 év feletti tulajdonos.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A társas vállalkozásokban tulajdonosként tevékenykedők csupán 40 százaléka nő, ami jobb arány, mint a cégvezetők esetében, ott ugyanis csupán 32 százalék hölgy, derül ki a Bisnode elemzéséből. A nők aránya a vezetésben fordított arányos a cégmérettel, ugyanis minél több alkalmazottat foglalkoztat egy vállalkozás, annál kisebb a hölgyek aránya a cégbíróságon bejegyzett vezetésben. Míg a 10 fő alatti cégek vezetőinek körében több mint 30 százalékkal reprezentálják magukat a hölgyek, addig a 250 főt feletti alkalmazotti számmal rendelkező cégek vezetőinek csupán 20 százaléka nő. (Sikeres női vezetők kerestetnek: jelentkezzen Ön is!)

Női és férfi vezetők és tulajdonosok aránya cégméret szerint - Forrás: Bisnode

A cégtulajdonosok körében valamivel több nő van, ugyanis összességében a 40 százalékot is eléri az arányuk, ráadásul itt az 50 és 249 fő közötti alkalmazotti számot foglalkoztató vállalkozásoknál arányaiban több nő szerepel tulajdonosként, mint a 20 és 49 főt foglalkoztató cégeknél. De még mindig több női vezető kellene.

Amennyiben a cégvezetők kor szerinti megoszlását vizsgáljuk cégméret alapján a Bisnode adatbázisában, azt látjuk, hogy a legtöbb vezető a 40 és 50 közötti korosztályból kerül ki, ők ugyanis 29 százalékot képviselnek a teljes vezetői körből. A cégmérettel párhuzamosan öregedés tapasztalható a cégvezetők körében, azonban nem a legnagyobb vállalkozásoknál a legidősebb a vezetés, hanem az 50 és 249 fő alkalmazotti létszámot foglalkoztató cégeknél. A 60 év feletti cégvezetők száma minden méretkategóriában 15 százalék felett van, és az 50 és 249 fő között foglalkoztató vállalkozások vezetőinek közel 19 százaléka 60 éve feletti.

Cégvezetők kor és cégméret szerinti megoszlása - Forrás: Bisnode

Amennyiben a cégtulajdonosokat vizsgáljuk, összegészében kevesebb tulajdonost találunk a 40 feletti korosztályból, mint cégvezetőt, viszont a nagyobb cégméretnél az idősebb tulajdonosok felülreprezentáltabbak. A 30 és 50 közötti korosztály teszi ki a cégtulajdonosok több mint felét, de 60 év feletti is sok tulajdonos van, különösen a nagyobb cégeknél. Az 50 fő feletti cégek tulajdonosai közül ugyanis több mint 30 százalék a 60 év felettiek aránya. A vezetőkhöz hasonlóan itt is a cégméret növekedésével öregedő tulajdonosi kört találunk, azonban meglepő, hogy a 250 fő feletti alkalmazotti létszámot foglalkoztató cégek vezetőinek 3 százalékánál 30 év alatti tulajdonossal kell számolni, míg ekkora cégméretnél alig van 30 év alatti vezető. Hiába van több fiatal tulajdonos, a cégvezetést nagyobb cégméretnél nem ők végzik, derül ki a Bisnode elemzéséből.

Cégtulajdonosok kor és cégméret szerinti megoszlása - Kép: Bisnode

Jobban bízunk a férfi vezetőkben
Magyarországon a vállalatvezetők 97 százaléka férfi, a munkavállalók többsége mégsem gondolja, hogy a munkahelyén több női vezetőre lenne szükség. Még a nők háromnegyede sem akar egy másik nő irányítása alatt dolgozni. Itt olvashat erről bővebben.

Véleményvezér

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?
Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban

Magyar fiatal halt meg az ukrajnai háborúban 

A „Nemo” hívójelű fiatal magyar önkéntes volt.
Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra

Jön az orosz hadiadó, nincs pénz a háborúra 

Trump most Ukrajnára koncentrál majd.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo