Három trükk, ami az uborkaszezonban is bejöhet

Megállíthatatlanul közeleg a nyár, ha még nem tettük, ideje végiggondolni a nyári kommunikációs stratégiánkat. A Facebook 21 ország adatai alapján szakértőnk összeállított néhány megfontolandó tanácsot.

Nyár a barátkozás időszaka, ilyenkor több ismerőst igazolnak vissza az emberek, mint a többi évszakban. 20 százalékkal többet, mint tavasszal, 14 százalékkal többet mint télen, és 6 százalékkal többet mint ősszel. Naponta 800 millió megosztás született tavaly nyáron, és több fényképet osztottak meg ebben az időszakban, mint bármelyik másikban, a tavasznál 22 százalékkal, az ősznél 7 százalékkal többet. A mobil mindig kéznél van, Nyáron is. Tavaly nyáron a facebookozók 70 százaléka mobilról csatlakozott, a posztok 75 százaléka mobilon született, a fényképek 76 százalékát mobilról rakták föl – hívja fel a figyelmet Lévai Richárd, közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Nyáron a legtöbb poszt, amit megosztanak, valamilyen szabadidős aktivitáshoz kapcsolódik: úszás, evés, naplemente figyelés, túrázás, buli. Ezek azok, amiről a legtöbb szó esett a Facebook-on. De persze ilyenkor is sok szó esik az aktuális ünnepekről, az időjárásról, utazásról, és – főleg az őszhöz közeledve – az iskola közeledtéről.

A férfiak és a nők esetében az elsődleges cél a nyárral kapcsolatban (12 ország adatai alapján): az ideális alak elérése. A fő témák: jobban enni, többet edzeni. Ez persze országonként eltérő, de 38% és 57% között ez vezet mindenhol.

kép: Facebook

Az alakformálás mellett van más cél is, amiről lehet beszélni:

több időt tölteni a szabadban: 43%

új aktivitást vagy hobbit kipróbálni: 32%

házkörüli munka / csináld magad projekt: 21%

Mihez kezdjünk az uborkaszezonban?
Sok kisvállalkozáshoz hamarosan beköszönt a nyári uborkaszezon. Egyesek sajnálják, mások örülnek egy kis pangásnak. A bevétel szempontjából azonban nem kétséges: a pénztárnak és a céges bankszámlának általában nem tesz jót. Szakértőnk tanácsaiból kiderül, hogy mihez kezdjünk a nyáron.
Három tipp, ami az uborkaszezonban is bejöhet

Mobil rulez!

Mint az adatokból látható, a nyári kalandok közben az emberek otthon hagyják a laptopot, az asztali gépet és a tévét, a mobiljukat viszont soha, így ezen az eszközön keresztül tudjuk elérni a célközönségünket. A Facebook fejlesztései az utóbbi időben nagyon megerősítették ezt a kommunikációs csatornát, így a céges profilunk posztjai ebben az időszakban jól teljesíthetnek. (Ezért ne feledjük a mobilra fejlesztést.)

Ünnepeljük a bajnokokat!

A nyár tele van ünnepi alkalommal. Az érettségitől a vizsgától a felvételi pontok kihirdetésén át az augusztus 20-áig rengeteg nagyobb és sok kisebb alkalom van, amihez cégként is lehet csatlakozni.

Tegyük emlékezetessé a nyarat!

A nyár édes dilemmája a következő: az emberek azt gondolják, hogy ez a pihenés időszaka, mégis sokuknak van ambiciózus célja. Ahogy az emberek próbálják összeegyeztetni a két ellentétes vágyat, a cégek tudnak segíteni nekik emlékezetessé tenni az nyarat. Akár arról van szó, hogy bulizni akarnak, akár arról, hogy pihenni, vagy edzeni. Azok a márkák, akik tudnak segíteni az embereknek, emlékezetessé tenni a nagy pillanatokat vagy segítenek elérni a céljukat, erős kapcsolatot tudnak kialakítani a célcsoportjukkal.

Így győzhet egy kisbolt a multikkal szemben
Sok kisbolt alulmarad a multikkal folytatott ádáz versenyben. Sokszor akármennyire is erősen próbálkozik, egyszerűen nem tudja felvenni a kesztyűt, a termékeiket jóval alacsonyabb áron kínáló vállalatóriásokkal szemben. Vajon van-e kiút ebből a reménytelennek tűnő helyzetből? Szakértőnk megmutatja, hogyan dobbanthat nagyot egy kisvállalkozás is.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo