Hatékony, de utáljuk

A felhasználók egyöntetűen gyűlölik a popup reklámokat, de a tapasztalatok azt mutatják, hogy ez az online marketingeszköz igencsak hatékony – ha megfelelően van beállítva és jó ajánlatot talál benne a fogyasztó.

Utáljuk őket, pedig nagyon hatékonyak - Kép: Pixabay

Az előugró ablak vagy popup, pop-up a különböző számítógépes programokban felugró ablakok közös elnevezése. Legismertebb formái a webböngészőkben felugráló ablakok, melyekben rendszerint nem kívánt reklámok vannak. Több program is létezik, amely a popupokat blokkolja, sok böngészőbe ez alapból be van építve. Van pop-under ablak is, ami a böngészőablak alatt nyílik meg, és csak akkor látható, amikor már becsuktuk a böngészőablakot. Kb. 14 000 popup közül egyre kattintanak rá az emberek. A popupok helyes alkalmazása esetén viszont könnyen irányíthatók a látogatók. Nem véletlen, hogy szinte az összes online marketinggel foglalkozó szakember honlapján megtalálhatók ezek az eszközök. Ha egy popup rosszul van összeállítva és tulajdonságait sem lehet változtatni, akkor valóban a becsukásra ösztönöz, de létezik olyan popup, ami mérhetően növeli a feliratkozási konverziót.

Alapvetően 2 típusát különböztethetjük meg a popup-oknak:

terelő popup pl. egy újabb cikkre vagy termékre

adatgyűjtő popup

A terelő popupokkal célzottan tudjuk mi is vezetni a különböző oldalak között az olvasóit, így felfűzve pl. egy cikksorozatot. Az adatgyűjtő popupokkal egyértelműen a feliratkoztatás a cél. Ezért cserébe valamilyen ajándékot: kupont, kedvezményt, tanulmányt vagy más csali terméket kell adnunk. „Érdemes úgy beállítani az adatgyűjtő ablakokat, hogy azok kilépési szándék esetén ugorjanak fel. Ez az egyik legkevésbé zavaró módszer, és így a popup hatékonyan konvertál” – hangsúlyozta Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode nemzetközi cégminősítő blogján. Azonban – hívta fel a figyelmet - egy ilyen kilépő ablaknál érdemes beállítani, hogy a kosár oldalakon fizetés után már ne ugorjanak fel, csak a fizetés vagy megrendelés elküldése nélkül elnavigálók számára, mivel a weboldalak elsődleges célja általában az ajánlatkérés vagy a termékeladás, így ezeket a célokat nem szabad gátolni popup ablakokkal.

Net vagy halál
Egyre több ipari vásárló közvetlenül a gyártótól szerzi be a termékeket. Ha a disztribútorok meg akarják őrizni piaci pozícióikat, ki kell használniuk az e-kereskedelmi csatornák teljes potenciálját és kiemelkedő vásárlási élményt kell nyújtaniuk.
Milyen egy jó popup?
  • a megfelelő oldalakon ugrik fel
  • témába vágó ajánlatot ad (kupon, árkedvezmény, másik blog ajánlója vagy termékajánló)
  • kellően csábító ajánlatot ad (önmagában néhány % kedvezmény lehet, hogy kevésbé motiváló, mint akár egy ingyenes csali, de ezt minden esetben le kell tesztelni)
  • nem jelenik meg túl gyakran egy-egy felhasználónak (óránként maximum 1 alkalommal)
  • megnöveli az oldalon töltött időt
  • növeli a konverziókat
Noha felhasználóként azt állítjuk, hogy nem szeretjük ezeket a felugró ablakokat, a gyakorlat azt mutatja, hogy a látogatók 20-70%-a mégis megadja adatait a felugró ablak hatására. Éppen ezért érdemes átgondolnunk, hogy milyen speciális ajánlatokkal tudjuk elcsábítani a nézelődőket, hogy feliratkozzanak a listánkra és így azonnal el tudjuk érni e-mailben vagy akár remarketing reklámokkal, visszacsábítva a vásárláshoz.

A csali kiválasztásánál vegyük figyelembe, hogy ha valaki nem iratkozott fel az oldalon található csalik hatására, akkor az a tartalom egy popupban felugorva sem izgalmas a számára. Ezért minden esetben saját, egyedi ajánlatot készítsünk a felugró ablakaihoz, amelyet máshol nem érhet el a fogyasztó.

Videóstratégia az ötlettől a publikálásig
Egyre-másra olvassuk ebben a magazinban, hogy a videós tartalommarketing milyen nagyszerű eszköz. Ha már elég lelkes az ötlettől, ez a cikk segíteni fog stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat, és a tartalommarketinget egy következő szintre emelni. Arra a szintre, amelyre a konkurenseink (remélhetőleg) még nem emelkedtek fel.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo