Hiába a sebesség, ha nem figyelnek a vevőre

A világ internetes lefedettségének rohamos bővülése miatt egyre nagyobb a nyomás a szolgáltatókon. Az infrastruktúra fejlesztése és a gyors sebesség már nem elégíti ki teljes mértékben az előfizetők igényeit - a ZyXEL hálózati kommunikációs gyártó Nyugat-Európában végzett kutatása szerint a fogyasztók nagy része elégedetlen a szolgáltatók által nyújtott támogatással probléma esetén.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Az internet szolgáltatók rendre a nagyobb sebességgel próbálnak új ügyfeleket megnyerni maguknak, miközben meglévő fogyasztóik elégedettsége folyamatosan csökken. A felmérésből kiderült, hogy a szolgáltatói támogatás színvonala általában rossz hatással van a cégek megítélésére, és szinte mindenhol fejlesztésre szorul.

A megoldás kulcsa a testreszabott ajánlatokban lehet, a hűséget már csakis versenyképes, egyedi konstrukciókkal lehet kiérdemelni. A technikai problémák felbukkanása elkerülhetetlen, és az ezek kapcsán tanúsított magatartás rendkívül fontos. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy a német felhasználók az internetsebességgel általánosságban nem elégedettek, ugyanakkor a csatlakozási problémák gyors megoldásában Európában ők érték el a legmagasabb pontszámot.

A briteknél ez pontosan az ellenkezője, és éppen ezért ők sokkal elégedetlenebbek szolgáltatóikkal. A gyors sebesség a piacon már nagyon kevés, mondhatni a szükséges alap, és már csakis komplex szolgáltatással lehet megtartani vagy megnyeri az előfizetőket. A technológiára fogékonyak például folyamatosan figyelik a szolgáltatók frissítéseit, ezért nekik teljes hozzáférést kell adni a hálózati centrumokhoz. A fogyasztók egy másik csoportjának pedig kizárólag a biztonságos kapcsolat számít: ők egyre többen vannak, hiszen egyre több adatot tárolunk online – nekik az átlátható és fokozott védelem a legfontosabb. (Úgy tűnik, a három legnehezebben kimondható szó a magyar nyelvben a kérem, köszönöm és sajnálom. Legalábbis sajnos egyre kevesebbszer használják őket. Pedig nem egyszerűen udvariassági formulákról van szó, a varázsszavak sokat érhetnek!)

Többek között ezért is elgondolkodtató, hogy csak minden tizedik európai érzi úgy, hogy a szolgáltatója megfelelő támogatást nyújt számára. Amennyiben tehát az ügyfelek nem kapják meg a hozzáférést a support centerekhez, vagy a problémákat nem megfelelően kezelik, akkor ezt máshol fogják keresni. A szolgáltatóknak tehát meg kell találniuk az utat ahhoz, hogy megfelelően kezeljék a támogatásokat és a tanácsadást, anélkül hogy ezzel az ügyfélszolgálat munkatársainak az idejét rabolnák, vagy jelentős mennyiségű humán erőforrást kelljen hozzá bevonniuk.

Tényleg megéri szeretni az ügyfelet
Akár 10-30%-kal is nőhet egy cég árbevétele a vevőkiszolgálás színvonalának fejlesztését követően egy friss felmérés eredményei szerint. Egyre többen ismerik fel, de sok helyen még nem foglalkoznak ilyen fejlesztéssel.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo