Hogy dönt vezetőként az online marketingről?

Rengeteg cikk foglakozik online marketinggel, de keveset tudunk arról, hogy a hazai vállalkozások vezetői mi alapján hozzák meg marketing-döntéseiket. Szeretné tudni, hogy versenytársainál hogyan működnek ezek a dolgok? Vegyen részt kutatásunkban!

Az utóbbi 16 évben, a Piac & Profit ezen oldalain, közel ezer darab az online marketing témakörével kapcsolatos írás jelent meg. Némelyek – ezekre hivatkozni is fogunk – megkísérelték bemutatni a hazai kis- és középvállalkozások helyzetét, az általuk használt eszközöket, és a vezetőik által elsajátított tudást - tekintettel az internet által gyökeresen megváltozott piaci helyzetre. Közülük sok az új elméleti modellekről, a folyamatosan változó online eszközök által nyújtotta lehetőségekről, és különféle szakmai dilemmákról szólt.

Ez az írás, miután bemutatja a témával kapcsolatban elérhető információkat, egy további javaslattal próbál élni, hogy hogyan is térképezhetnénk fel azt, hogy milyen tudással rendelkeznek, milyen eszközöket használnak, illetve milyen adatokkal alátámasztott döntési helyzetben vannak a cégvezetők, amikor online marketingről beszélünk? Mennyiben határozza meg döntéseiket az online kommunikáció során megszerzett információ? Vagy éppen mennyire ódzkodnak a hatalmas információtengertől, melyet az online kommunikációs rendszerek, mérőeszközök szolgáltatnak?

Hogyan tanulunk, és hogyan használjuk a tudást?

Az Ipsos és a Marketing Commando közösen - 559 fő megkérdezésével - készített felméréséből több érdekesség is kitűnik a marketing tevékenységekkel kapcsolatosan:

A kutatási minta 82,5%-ánál a marketing tevékenység koordinálása vagy elvégzése a cégvezető feladata. Ilyen módon a marketing nagyrészt a cégvezetők kezében összpontosul, amelyet egyéb bokros teendőik mellett végeznek, valószínűsíthetően nem teljes figyelemmel.

A mikro-, kis- és közepes vállalkozások 7%-ában jelenik meg a külön a marketing feladatokra alkalmazott marketing menedzser. Az esetek 57%-ában mindössze egy fő végzi a marketinggel kapcsolatos feladatokat, szintén egyéb kötelezettségek mellett.

Vajon van-e bárminemű információnk arról, hogyan ölt testet ez a rejtett, vezetői tudás, amikor éppen vállalatuk értékesítési folyamatait támogató marketing aktivitásokról, azok pénzügyi hátteréről, elvárt céljairól, konkrét adatokról akarnak dönteni? A kis- és középvállalkozások közel egyharmada (33%) gyakorlati tapasztalatokra, egynegyed része önképzésre épít. 22% esetében a marketing feladatok végzése ez irányú tapasztalat és képzettség nélkül megy végbe. A kkv-k mindössze 7%-a vesz igénybe marketing tanácsadói segítséget külső forrásból. A hazai kis- és középvállalkozások 47%-a könyvekből, 17%-a hazai online tanácsadók termékeiből kísérli meg megszerezni a tevékenységek elvégzéséhez szükséges marketing tudásanyagot.

A mikro-, kis- és közepes vállalkozások vezetői szerint több forrás lenne szükséges ahhoz, hogy hiányzó marketing feladataikat el tudják látni. A költséges marketing tévhite tehát még mindig tartja magát a vezetői rétegnél is. Egészen megdöbbentő az a mindössze 14%-ot kitevő arány, akik úgy nyilatkoztak, hogy 2015. évi marketing tevékenységük “sikeres lett” a Swatmerkating adatai szerint.

A TOP-10 marketingeszköz a magyarországi kis- és középvállalkozások körében
  1. Weboldal
  2. Facebook-hirdetés
  3. Kuponkedvezmény
  4. eDM / hírlevél
  5. Facebook céges oldal
  6. SEO (keresőoptimalizálás)
  7. Google Adwords
  8. Upsell, termékkapcsolás
  9. Céges blog
  10. PR-cikk
(Forrás: marketing112.hu – 2016)

A Facebook töretlenül vezető helyet tölt be a kis- és középvállalkozások online marketing eszközei között: a kkv-k 63%-a használja a Facebookot, 51% alkalmaz e-mail marketinget, 59% pedig weboldalon keresztüli kommunikációt eszközöl. A networking, - amely nem más, mint a személyes módon történő kapcsolattartás - valamint az irányított üzleti kapcsolatok építése a kkv-k 54%-ánál bevett eszköz a marketing 112 kutatása szerint.

Miért van szükség egy hazai átfogó kutatásra?

Látható, hogy sok, a témával kapcsolatos értékes információ már rendelkezésünkre áll, ugyanakkor számos kérdésre még mindig keressük a választ. Honnan szerzik meg a kkv-k a marketing tevékenységükhöz szükséges tudásanyagot? Hogyan integrálják a már megszerzett információkat, technikákat rendszerükbe? Milyen marketing eszközöket használnak, és az ezekből kinyerhető adatokat hogyan hasznosítják a döntéshozatal során? Mérik-e marketing eszközeik hatékonyságát, és amennyiben igen, a mérési adatok hatással vannak-e az adott kommunikációs csatorna használatára?

Többek között e kérdésekre szeretnénk megtudni a választ, ezért is kezdeményeztünk egy erre irányuló kutatást.

Szeretné tudni, hogy versenytársainál hogyan működnek ezek a dolgok? Vegyen részt kutatásunkban, az eredmények alapján pedig behatárolhatja magát, hogy cége a többi kkv-hoz képest pontosan hol helyezkedik el a különböző összefüggésekben! Az eredmények alapján betekintést nyerhet, hogy melyek azok a területek, ahol Ön hatékonyan veheti fel a versenyt a kkv-szektorban. Amennyiben Ön egy vállalkozás vezetője vagy a marketing területén döntéshozó, kérjük, válaszoljon kérdéseinkre, és ezzel járuljon hozzá országos felmérésünk sikeréhez! A kérdőív kitöltése hozzávetőlegesen 5 percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit elolvashatja majd itt a Piac és Profit oldalain.

A kérdőív kitöltéséhez kattintson ide!

 

 

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo