Hogyan őrizhetjük meg márkánk online követőit?

Számtalan akcióterv született már a márkánk online rajongói aktív figyelmének felkeltésére. Az Ipsos nemzetközi kutatásából kiderül, hogy mi ösztönzi a követőinket a legjobban.

Fontos megtartanunk követőinket - Kép: Pixabay

A legnagyobb mértékben a nyereményjátékok buzdítanak, valamint a meglévő és az újonnan bevezetendő termékekkel kapcsolatos véleménynyilvánítás lehetősége. Ezen a területen a nemzetközi átlag 52 százalék, Magyarországon azonban a 61 százalékot is eléri. Nemzetközi szinten 50 százaléknyian reagálnak pozitívan a különféle kedvezményeket biztosító kuponokra és az ingyenes termékekre (közeli ehhez a magyar 46 százalékos átlag).

Érdemes vicces, érdekes megoldásokkal próbálkozni, 34 százalékból vált ez ki érdeklődést mind a nemzetközi porondon, mind itthon. 34 százalékot ösztönöz arra, hogy az általa olvasottakat másokkal is megossza (a magyar adat ennél egy hajszállal még magasabb is: 36 százalék). Ha a márkával kapcsolatos e-mailjeire választ kap, azt 30 százalék értékeli kedvezően (a magyarok 22 százalékban lelkesednek ezért). 28 százalék veszi szívesen, ha kommentjei nem maradnak visszhangtalanok (a magyarok 18 százalékban vélekednek így). A fentieket megszívlelve, márkatulajdonosként, közelebb férkőzhetünk követőinkhez, s nagyobb mértékben elnyerhetjük lojalitásukat.

Kilenc tipp, hogyan ne kommunikáljunk a Facebookon!

Sok üzletember jelen van a Facebookon személyes profillal is. Amit azonban sokszor a személyes profilból történő kommunikáció címén művelnek, az maga a botrány szakértőnk szerint. Sok esetben elfeledkeznek magukról, és olyan dolgokat, témákat posztolnak ki az üzenőfalra, amely rájuk nézve több mint kellemetlen lehet.

Erről a témáról is beszélt többek között egy korábbi, a Piac&Profit által megrendezett konferencián Héjj Szilárd MarketingArc, aki szerint egy üzletember és a cége PR-ját is tudja rombolni a rossz Facebook-kommunikáció, ezért a blogján olvasható bejegyzésében pontokba szedte a legfontosabb elkerülendő hibákat.(A közösségi oldalakon található profilok tulajdonosai például sokszor füllentenek.)

Gyakorlati tippek mikrovállalkozásoknak
A saját márka építése és gondozása a kkv számára épp olyan fontos, mint a nemzetközi vállalatóriás számára. A célpiaca, a lehetőségei és ebből fakadóan az eszköztára viszont más. A vállalkozónak az előállítás mellett arról is gondoskodnia kell, hogy terméke eljusson a fogyasztókhoz. Ám hiába kerül a polcokra, a vevő számtalan ugyanolyan áron kínált hasonló minőségű termékkel találja szembe magát. El kell tehát érni azt is, hogy a mienket válassza. Erre szolgál a brand vagy – magyar nevén – a márka. A márka üzleti értéket képvisel egy vállalkozás számára. Abban segít, hogy a fogyasztó meg tudja különböztetni a termékünket. Néhány évvel korábban kólákat teszteltek. Bekötött szemmel még a legfanatikusabb márkahű vásárlók sem tudták rangsorolni a különböző gyártók italát, de amikor tudták, hogy melyiket isszák, rendre a kedvelt márkájukat találták a legvonzóbbnak.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo