Hogyan tarthatóak meg a legértékesebb munkatársak

Az elhúzódó recesszió kiélezi a munkaadók és a munkavállalók viszonyát. A legértékesebb munkatársakért fokozott verseny zajlik, éppen ezért megtartásuk és a céghez való kötődésük erősítése felértékelődött.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre nagyobb a verseny a legértékesebb munkatársakért

Ebben jut kiemelt szerep a munkáltatói márkának, ami a vállalat értékeinek kommunikálásával és tudatosításával erősíti a kötődést. A munkáltatói márka építésének magyarországi piacában lényeges változást jelent, hogy a Job csoporthoz tartozó BrandJob révén itthon is megjelent a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó legnagyobb nemzetközi vállalkozás, a TMP Worldwide.

Látszólagos ellentmondás uralja a munkaerőpiacot: szinte minden iparágban egyszerre van jelen a munkaerőbőség és a munkaerőhiány. A statisztikák szerint jelenleg az aktív népesség több mint 10 százaléka munkanélküli, miközben számos szakmában hiány van a jó szakemberekből.

“Gyártómérnökök, orvoslátogatók és programozók tömegeinek tudnánk akár pillanatokon belül munkát találni, mára ezek lettek a kor hiányszakmái.  A pozíciókat már nem lehet a gyárkapu mellett kifüggesztett táblákon hirdetni, az internet és a közösségi média lett a munkaerőtoborzás igazi terepe. Ráadásul nem elég ismertnek lenni, vonzóvá is kell válni, ami pedig nem megy egyik napról a másikra. Rohamléptékű a változás, ami ma elégnek tűnik, holnap már biztosan kevés lesz.” — mondta Hadi László, a BrandJob Kft. ügyvezető igazgatója.

Húsz éve a külföldi utak voltak a menők

Mitől vonzó egy munkahely?
Idén is útjára indul Magyarországon a Munkáltatói Márka Kutatás. A szervezők azt vizsgálják, milyen az egyes vállalatok munkaerőpiaci megítélése, különösen a számukra fontos célcsoportok körében. A Magyarországon egyedülálló kutatás segítségével a cégek most megtudhatják, mennyire vonzóak a számukra fontos célcsoportok körében, mit gondol róluk az Y generáció, mennyire hatékonyak márka-építési erőfeszítéseik. Kiderül, mennyire érdemes tudatosan foglalkozni azzal, hogy a termékek, szolgáltatások mellett munkáltatóként milyen kép alakult ki, és él róluk a köztudatban. A kutatás nem csupán tematikájában, de a válaszadók számát tekintve is egyedülálló: évről évre több mint 20,000 pályakezdő és tapasztalt munkavállaló nyilvánít véleményt a cégekről, és osztja meg preferenciáit.
“Minden átalakult körülöttünk, az is, hogy mitől jó egy állás. Húsz éve a külföldi utazási lehetőség mindennél többet ért, ma sokan jobban szeretik, ha egy helyen lehetnek és többet látják a családjukat. A kiemelkedő fizetés se minden, önmagában nem elég a legjobbak megtartásához. Ha nincs kötődés, ha az adott szakember nem érzi, hogy fontos a cégnek, ott fogja hagyni az állást. Ahhoz, hogy segítsünk a kötődés kialakításában, egyszerre kell ismerni a munkaadók és a munkavállalók igényeit, és képesnek kell lenni mindezt érthető, vonzó formában megfogalmazni. Mindehhez pedig érteni kell a HR-hez és a kommunikációhoz” — mondta Hadi László.

“Óriási lehetőségek vannak a közösségi médiában és a digitális eszközökben. Elég csak arra gondolni, hogy pusztán a Google-n havonta 185 millió álláskeresés zajlik. Egy nemrég végzett kutatás során pedig az derült ki, hogy 12 százalékkal többen nézik meg azokat az álláshirdetéseket, amelyekhez videó is tartozik és átlagosan 34 százalékkal többen jelentkeznek az ilyen hirdetésekre. Nem véletlen, hogy nemzetközi viszonylatban már a YouTube lett az állást keresők egyik legfontosabb eszköze.” — mondta Hadi László.

Itt olvashatja tippjeinket, hogy cége vonzó legyen a fiatal munkavállalók számára!

A munkáltatói márkaépítésről

A munkáltatói márkaépítés (HR Branding) fókuszában azok a munkavállalók állnak, akikért a cégek “versenyeznek”. A verseny célja, hogy a konkurenciához képest hatékonyabban tudják a számukra kiemelten fontos munkavállalókat megszerezni és megtartani. Ennek alapját az jelenti, hogy a vállalat képes meghatározni és elfogadtatni a számára fontos értékeket, úgy, hogy ezeket az értékeket a munkatársak is a sajátjukénak érezzék.

Lényeges, hogy a továbbiakban ezekre a vonzó értékekre épüljön a vállalat belső kommunikációja és ezt mutassa be a lehetséges új munkavállalói számára is. A sikeres munkáltatói márkaépítéshez a HR és a kommunikáció szakmák ismeretére és szoros, rugalmas együttműködésére van tehát szükség. A vonzó munkáltatói márka építése hosszútávú elkötelezettséget igényel, eredményessége nemcsak a pályázók számának és pályázatuk minőségének növekedésével, hanem a munkavállalói elégedettség és a fluktuáció nyomon követésével is mérhetővé válik.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo