Hogyan válasszunk hírlevélküldő rendszert?

Saját vagy bérelt hírlevélküldő rendszeren keresztül éri meg jobban e-mail kampányokat lebonyolítani? Melyiknél milyen előnyökkel és hátrányokkal számolhatunk? Milyen funkciók könnyíthetik meg a hírlevelek kezelését? A megfelelő hírlevélküldő szoftver kiválasztása központi kérdés, hiszen alapjaiban határozza meg az e-mail marketing kampány sikerét. A MailEngine szakértőinek segítségével összegyűjtöttük, hogy miket kell figyelembe venni a rendszer kiválasztásakor.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sorozatunkban tisztázzuk az e-mail marketing terület alapjait, és közérthetővé tesszük azt annak érdekében, hogy a kis- és középvállalatok is sikerrel alkalmazhassák kampányaik során. A sorozat első részében körbejártuk, mikor milyen eszközzel érdemes támadni. A második részben áttekintettük, hogy milyen területeken eredményes különösen az e-mail marketing. Most pedig következzenek a jó tanácsok a hírlevélküldő rendszer kiválasztásához.

Kép:Pixabay

Először is felejtsük el, hogy a sima levelezőrendszerünkből (Outlookból, Gmailből stb.) küldjük ki a hírleveleket! Az ilyen megoldás nagyon sok problémát felvet, technikai, adatkezelési és nem utolsó sorban hatékonysági szempontból is, többek között az alábbiak miatt:

  • Hírlevélküldő rendszer nélkül képtelenség hatékonyan kezelni a feliratkozók adatait, ami nemcsak a kampány sikerét sodorja veszélybe, de például a leiratkozók nem megfelelő kezelése adatvédelmi szempontból is problémás.
  • Célszoftver nélkül szinte lehetetlen szegmentálni az adatbázist, így nincs lehetőség személyre szabott üzenetek küldésére.
  •  A különböző mérési lehetőségekről is le kell így mondanunk, nincs visszacsatolás, nem lehet hatékonyan optimalizálni a kampányokat.
Látható, hogy hírlevélküldő rendszer hiányában kész káosz alakulhat ki, ami többek között a leiratkozások megszaporodásához, és az e-mail marketing kampányok hatékonyságának csökkenéséhez vezethet. Tehát az már biztos, hogy egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett rendszerre van szükség.

Saját vs. bérelt rendszer: mi szól mellette, mi szól ellene?

Két fő választási lehetőség van. Egyrészt használhatunk saját rendszert, de dönthetünk úgy is, hogy egy már kész rendszert bérelünk. Mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya, amelyeket alaposan át kell gondolni a végleges döntés előtt.

Saját rendszer:

  • Előnye: Rugalmas, hiszen saját tulajdonú rendszerrel dolgozunk, amelyhez olyan fejlesztéseket kérhetünk, amilyeneket csak szeretnénk. Így egy teljesen a cégünkre szabott megoldást kapunk.
  • Hátránya: Az üzemeltetés és fejlesztés jelentős befektetést igényel, ráadásul – mivel egyedüli felhasználói vagyunk a rendszernek – az összes terhet a mi cégünknek kell állnia. Egy teljesen új rendszer fejlesztése számos más kockázatot is rejt magában. Míg például egy kész rendszer teljes, kitesztelt funkcionalitással bír, előfordulhat, hogy a saját fejlesztésű szoftverről a fejlesztés befejezése után derül ki, hogy bizonyos funkciók hiányoznak, vagy nem megfelelően működnek. Nemcsak a fejlesztéshez, de az üzemeltetéshez is magas technikai felkészültségre van szükség. A kampányok kezelése is magas szakmai tudást igényel, de otthonosan kell mozogni az aktuális adatvédelmi előírásokban is.
Bérelt szolgáltatás:
  • Előnye: Bár sokan azt feltételezik, hogy drága, ez a legtöbb esetben nem igaz.  A szolgáltatók általában rendelkeznek olyan kedvező árú konstrukcióval, amely a kezdő hirdetők számára is remek lehetőséget jelent, de összességében is általában sokkal költséghatékonyabb, mint a saját fejlesztés. Jellemzően kétféle konstrukciót szoktak kínálni a szolgáltatók: kiküldésalapú (darabszám alapú), illetve havidíjas elszámolást (általában itt is van egy kiküldési korlát).
Nagy előnye a bérlésnek, hogy egy olyan rendszert használhatunk, amely (jó esetben) mindazzal a funkcionalitással bír, amelyre szükség lehet egy e-mail kampány lebonyolításához. Ráadásul ezeket a rendszereket jellemzően nagyon alaposan kitesztelik, így kisebb az esély a hibás működésre.

A bérelt szolgáltatás mellett szól az is, hogy a rendszert üzemeltető szakemberek is rendelkezésünkre állnak, akik nemcsak az e-mail marketing piacot, de a hírlevélküldő rendszer funkcióit is alaposan ismerik, így számos olyan tanáccsal tudnak szolgálni, amivel hatékonyabbá tehetjük a kampányainkat.

Rengeteg időt is megtakaríthatunk, hiszen az adatbázis karbantartása, a feliratkozók és leiratkozók kezelése és a szegmentálás mind-mind időigényes feladat, de bérelt rendszer esetén ez jellemzően része a szolgáltatásnak.

  • Hátránya: Bizonyos paraméterek betartása kötelező lehet (pl. adatvédelmi szempontból), ez azonban hosszú távon kedvezően hathat saját vállalkozásunk megítélésére.
Mi alapján válasszunk rendszert?
Ne csak a pénz legyen szempont!Tudjuk, hogy az ár fontos, de óva intünk attól mindenkit, hogy csupán ez alapján döntsön. Egy, a többi szoftverhez képest feltűnően olcsó rendszer esetében felmerülhetnek hiányosságok. A technikai és funkcionális problémákon túl az is előfordulhat például, hogy a leveleink nagyobb eséllyel kerülnek spammappába. Ennek elkerülése érdekében érdemes utánajárni az e-mail rendszer hírnevének: amelyik jobb hírnévvel rendelkezik, az a legtöbb esetben többet is tesz azért, hogy ez így legyen. Az ilyen szolgáltatók többnyire törekszenek arra, hogy megoldják az esetlegesen felmerülő problémákat.

Mit tud a rendszer?Érdemes előre átgondolni, hogy milyen megoldásokra van szükségünk, ugyanis nem minden rendszer rendelkezik egyforma funkcionalitással. Persze lehet olyan is, hogy csak a szoftver használata közben jövünk rá, hogy még milyen sokoldalúan fel lehet azt használni, de rosszabb esetben az is kiderülhet, hogy a választott rendszer nem tudja kiszolgálni az igényeinket.

Néhány hasznos funkció:

  • A/B (avagy osztott) tesztelés: Segítségével tesztelhetjük egy hírlevél több verzióját, sőt, akár a hírlevél egyes részelemeit is lehet versenyeztetni, így a tényleges kiküldéskor a leghatékonyabb e-maillel célozhatjuk meg a közönségünket.
  • HTML sablonok: Még ha egyedi layoutban is gondolkodunk, hasznos lehet, ha vannak felhasználható sablonok. Így a hírleveleket könnyebben az arculathoz tudjuk igazítani programozói segítség nélkül.
  • Szegmentációs lehetőségek: Biztosítja, hogy sokkal pontosabban, személyre szabott üzenetekkel célozzuk meg a közönségünket.
  • Automatizálási lehetőségek: Így nem csak valós idejű kiküldésre van lehetőség, hanem előre beállított, bizonyos események bekövetkezéséhez kötött időzítéssel is küldhetünk hírleveleket.
Dely Gábor MailEngine www.mailengine.hu

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo