Hol nyomulnak a cégek?

Feljövőben vannak a kisebb közösségi oldalak is a céges aktivitást és profilokat tekintve, a LinkedIn a B2B szegmensben be is előzte a Facebookot.

Kép: PP

A vállalkozások által használt közösségi marketing csatornák szempontjából a világ legnagyobb közösségi hálózata, a Facebook vezet – derült ki a a Social Media Examiner által közölt Social Media Marketing Industry Report adataiból. A cégek 93 százalékának van aktivitása ezen a platformon. Viszont ahhoz képest, hogy milyen domináns pozícióban van az oldal a felhasználói bázis méretét tekintve, már nem annyira pozitív az összkép, hiszen a sokszorosan kisebb Twitter 79, a LinkedIn pedig 71 százalékon áll, a feltörekvő Instagram pedig egy év alatt 28-ról 36 százalékra javított.

A felmérésben megkérdezték azt is, melyik a válaszadó számára legfontosabb közösségi csatorna a használtak közül. Ebben a vetületben is a Facebook végzett az élen, hiszen a megkérdezettek több mint fele ezt a platformot jelölte meg. Ha azonban a vállalatok marketingcélpontjai szerint nézzük az adatokat, már nem ennyire egyértelmű ez az elsőség.

A riport részletes adatai itt letölthetők!

A kifejezetten végfelhasználókat kiszolgáló vállalatoknál (B2C) ugyan kétharmadosra nő a Facebook uralma, ám az üzleti ügyfelekre építő cégeknél (B2B) kénytelen beérni 30 százalékkal. Ráadásul ebben a szegmensben ez már az elsőséghez sem elég, hiszen itt a professzionális közösségi hálózatként üzemelő LinkedIn kényelmes többséggel előzte be – hívta fel a figyelmet cikkében együttműködő partnerünk, a Bitport.hu.

Érdekes vetülete a kutatásnak a hatékonyságot firtató kérdéskör is. Azzal a feltevéssel, miszerint megfelelően tudják mérni a közösségi médiára fordított erőforrások hatékonyságát, mindössze 8 százalék tudott azonosulni teljesen és további 34 értett nagyjából egyet. A maradék több mint ötven százalék vagy bizonytalan volt, vagy kategorikus nemmel válaszolt.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható.

Mit érdemes kiszervezni a marketingből?
A legtöbb cég nem tud fenntartani egy teljes marketinges csapatot, és nem is érdemes, hiszen a legtöbbször nincs is meg helyben a speciális feladatokhoz szükséges szaktudás. Csakhogy ész nélkül kiszervezni a marketingtevékenységet sem vezet jóra. Csokorba szedtük, mik azok a tevékenységek, amelyet elvégezhet egy külsős cég és vállalkozás.

Véleményvezér

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában

Sereghajtó Magyarország a fiatal diplomások számában 

A kormány által meghirdetett munkaalapú gazdaság önmagában kevés a felzárkózáshoz.
Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo